Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lichtschema 12/1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    lichtschema 12/1

    Korting op 420shop
    Hallokes

    Iemand ervaring met lichtschema 12/1 qua opbrengst enz
    en voor welke soorten lukt dat en voor welke niet?
    En weet iemand of je een Gavita Enhanced 600 watt kan en mag dimmen?
    Ben beginner en experimenteer graag

    grtjes DannyDV

    #2
    Hoi DannyDV,

    Van dat lichtschema weed ik niks.
    Als ik op de website van Gavita kijk, lees ik aldaar dat je de lamp kan dimmen, maar er staat ook dat je de lamp minstens 100 uur op volledige sterkte moet laten branden voor stabilisatie.
    En die lichturen: 24 uur in een dag: 18 uur licht en 6 uur donker = Groei
    12 uur licht en 12 uur donker = Bloei
    Last edited by Weedjewel; 23 October 2017, 15:37. Reden: * weed ik niks, is uiteraard verkeerd gespeld.

    Comment


    #3
    12/1 betekent voor de plant dat het 2x1 uur donker is per dag, en dat er geen nacht is.
    Dat werkt niet zo lekker voor de meeste soorten. Als je 12/1 draait, waarom dan niet 22/2? Wat wil je er mee bereiken door 12/1 te gaan doen?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    #4
    Gavita lampen zijn zeker te dimmen zelf ook gebruikt

    Comment


      #5
      witpen

      ik zag dit staan op volgend forum daarom dat ik vroeg of iemand er hier ervaring mee had he

      Voorstanders van het 12-1 lichtregime zeggen te besparen en meer te oogsten. Lees verder hoe het werkt.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        cnnbs = broodjeaapsite
        12/1 werkt niet.

      #6
      heb dat vroeger ook wel eens gelezen

      zelfde principe word/werd bij bijv. Chrysanten gebruikt, maar dan net ff anders (bijvoorbeeld overdag daglicht gebruiken om te groeien ze stonden dus in een kas en kregen overdag gewoon daglicht, terwijl er lampen boven hingen voor als t donker was en als het donker is om het half uur 5 minuten lang met heel fel licht branden, en dan weer half uur uit, om toch een ik dacht 16 uur cyclus te maken, om ze in de groei te houden. ALS IK HET GOED HEB ONTHOUDEN. (Projecten van 20 jaar geleden voor landen vlakbij de Evenaar, die planten zo goedkoop mogelijk telen was het doel))

      Ben zelf erg nieuwsgierig of zoiets indoors op deze manier daadwerkelijk nut kan hebben, gezien je niet goedkoop uit bent door groei erin te houden terwijl de dagen te kort zijn zoals daar het geval was.. betwijfel het maargoed..

      Ze zeggen licht is gewicht, maar ze zeiden ook dat de aarde plat is.

      Mocht je het gaan proberen wil ik het zeker volgen en hoop ik dat je een verslag neer zet!
      Last edited by BackYardPlant; 23 October 2017, 23:02. Reden: schuine stukkie toegevoegd

      Comment


        #7
        Je onderbreekt inderdaad de nachtcyclus door ze vol te pompen met licht. Bij chrysanten werkt zoiets, die zijn niet stressgevoelig en die wil je (afhankelijk van je teeltmethode) in groei houden.
        Met wiet is dat helaas anders..

        Nogmaals, cnnbs.nl is een reclamefolder met artikelen geschreven door fantasten. Vrijwel al hun 'nieuwe technieken' komen uit de jaren 1980 en zijn daar met een overduidelijke reden gestorven. Waarom ze nu opeens gerecycled worden, blijft voor mij een onopgelost vraagstuk.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #8
          betwijfelde het al

          Comment


            #9
            thanks voor de reakties en weeral iets bijgeleerd dat ik beter hier kweekverslagen en methodes kan volgen

            suc6 allen

            DanntDV

            Comment

            Bezig...
            X