Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelfgemaakte SCROG/LST

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zelfgemaakte SCROG/LST

    Korting op 420shop
    Yo JD'ers

    Denken jullie dat deze scrog zal werken om 2 nieuwe stammen aan te maken ipv de 1 waar de plant nu aan groeit.
    Mvg Kweekzak
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    2 Stammen krijg je door ze te toppen. Je knipt de hoofdtop eruit en dan krijg je 2 nieuwe toppen.

    Een scrog maak je om alle toppen aan de plant op gelijke hoogte te houden zodat alle toppen dezelfde hoeveelheid licht krijgen.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Flip Hasjkip hier zit inderdaad geen foute info tussen, kan ik in principe gewoon de bovenste "top" er af toppen en het zo laten? Dan zullen die oksel takjes wel genoeg licht moeten krijgen toch?
      Alleen wel een beetje hesistant om dat te doen omdat het een autoflower is en die doen er vaak lang over om te recoveren en ik kan ze dan niet even wat langer laten veggen omdat ze vanzelf al gaan bloeien.. doen of niet? Ze word by the way wel groot bijna te groot zelfs (lengte) dus opzich is het ook weer niet zo erg om de groei ietwat te remmen.

      Comment


        #4
        5F2648AE-AE1D-4566-B53D-6C40786826FB.jpeg

        Zo kun je ook je planten laaghouden bij een beperkte hoogte in je kweekruimte.
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #5
          Flip Hasjkip ja klopt, maar autoflowers pslitsen zichzelf niet op en gaan dus recht omhoog langs 1 stam, zal ik het toppen, zo laten, of die touwtjes gewoon weghalen (ik heb liever 2 colas/grote toppen op het eind dan 1.) Wat denk jij?

          Comment


            #6
            Ik denk dat je auto's niet moet toppen en/of scroggen. Alhoewel ik nooit auto's heb gekweekt. Maar ik lees een hoop.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

            Comment


              #7
              Neen auto's zou ik ook niet toppen of scroggen. En over die 2 hoofdtoppen? Ik heb 2 super skunks gewoon en 1 getopte (wou het verschil zien). Maar er hangt toch meer aan die niet getopte dan de getopte. Misschien is dit toeval, ik probeer het maar voor de eerste keer.

              Comment


                #8
                Autoflowers toppen is altijd een risico. De paar die ik getopt hebt, daar kwam het niet goed. Stemma heeft er is eentje getopt en dat was wel een succes. Maar dat is dus puur gokken.

                Comment


                  #9
                  beowulf gezien dat je hier al 9 jaar zit neem ik wel aan dat je ervaring hebt en zal ik ze maar gewoon niet toppen

                  Comment


                    #10
                    Toppen is een beetje als spelen met vuur; als het goed gaat, dan gaat het heel goed, en dan is het erg mooi. Als het fout gaat, dan gaat het erg fout, en wordt het lelijk.
                    De ene autoflower bloeit na precies 21 dagen, de ander neemt lekker de tijd. De eerstgenoemde kun je beter niet toppen, de laatste wel. Probleem is alleen, dat je niet weet met welke van de twee je te maken hebt..

                    Buigen/knakken is wel een aanrader, maar dat doe je praktisch al met LST. Soms top je dan per ongeluk
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      LR2 vorige keer dat ik deze zaden heb gegroeid deden ze er zo'n 3,5 maanden over om klaar te zijn met groeien en dat alle pistils en trichomes enzo klaar waren, nou is er wel een probleem dat ik de slechte mest heb gebruikt en ook de verkeerde voeding dus daar kan het ook aan liggen, nu ik de correcte spullen gebruik groeit de plant 3x zo snel, en is die al 1,5 keer zo groot als de vorige planten(klaar) na 30 na dagen planten (nu) dus ik wacht even af wanneer deze zal bloeien en zal ik het voor de volgende keer dat ik deze kweek (heb nog 3 zaden) onthouden, en dan top ik als het langer duurt. Of groeit elk zaadje anders?

                      Comment


                      • LR2
                        LR2 commented
                        Editing a comment
                        Elk zaadje groeit anders, en er bestaat niet zoiets als 'verkeerde voeding'. Het is een kwestie van doseren . Als je voeding een NPK heeft van, pak hem beet, 5-5-5 en je super dure wietvoeding heeft 20-20-20, dan geef je gewoon 4x zoveel op een liter. Want 20/5=4. Zo simpel kan het zijn, maar veel kwekers beseffen dat helaas niet.
                        Sinds ik overgestapt ben op Pokon (afgeraden door elke wietvoeding-producent, omdat ze dondersgoed weten dat Pokon completer is qua sporenelementen) zie ik geen enkel bladprobleem meer. M'n planten gaan zelfs te snel eigenlijk..

                      #12
                      Tijdens mijn vorige kweek heb ik autoflowers getopt. Dat ging eigenlijk wel goed. (wel een slecht uitgevoerde scrog)

                      Zie foto.

                      Comment


                        #13
                        Ronthebudman ziet er goed uit, maar ik wacht tot de volgende groei van deze soort met toppen, ik denk dat het wel zal werken

                        Comment

                        Bezig...
                        X