Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aantal lichturen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aantal lichturen

    Korting op 420shop
    Kan ik zodra mijn planten in de bloei staan het aantal licht uren weer opvoeren of moeten mijn lampen tot aan de oogst 12 uur blijven branden ?

    #2
    Omdat ik mijn buiten planten altijd verduister en daarna gewoon weer buiten zet en ze dan ook meer uren hebben dacht ik dat dit mogelijk moest zijn

    Comment


      #3
      als het fotoperiode planten zijn (alle niet-autoflowers dus) dan schieten ze opnieuw in de groei als je ze terug zet op 18/6 terwijl ze bloeien

      Wat je buiten doet is als het bijvoorbeeld 14 uur licht is ze verduisteren, en als het nog maar 12 uur licht is stop je daar mee en laat je ze gewoon doorbloeien. Dan is de natuurlijke cirkel al 12/12 dus heb je daar geen last van.

      van 12/12 naar 18/6 terug gaan in de bloei kan je enkel met AF's doen, en daarbij zou je beter niet eens naar 12/12 gaan maar ze op 18/6. 16/8 of 20/4 houden (sommige doen nog minder donker maar planten hebben ook rust nodig, in de natuur krijgen ze ook een donker periode waarin ze andere proccesen uitvoeren dan overdag) ze staan 's nachts zeker niet stil

      Comment


        #4
        Ik heb wel succesvol planten afgebloeid op 14 uur licht en 10 donker. Maar je moet net de mazzel hebben dat je planten daar zin in hebben. Sommige doen dat niet, dan zit je dus 3 weken te wachten op bloei die niet komt.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        Bezig...
        X