Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen witte draden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geen witte draden

    Korting op 420shop
    Afgelopen zomer heb ik wiet gezaaid. Het werd een mooie plant en een aantal weken geleden kwamen er knoppen in, maar geen witte draden. Deze knoppen werden bruin. De plant voelt wel kleverig aan en ik ruik wel de wiet. Het zou een vrouwelijke plant moeten zijn, medicinale wiet.

    Nu weet ik niet wat ik moet doen, nog afwachten? De bladeren zijn verder nog groen. Zie ook geen tricho dingen, vraag me af of het wel goed gaat. Staat buiten in een pot.

    Iemand advies? Alvast bedankt!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Die witte haren zijn door weer en wind vergaan, die zullen bruinig of oranje zijn.
    Deze knoppen lijken mij eerder paars dan bruin. Of lila, of purper, ofzo, ik ben een man, dus ik heb veel minder sensoren in mijn oog die kleur naar mijn hersenen doorgeven dan vrouwen.
    Er bestaan 'paarse' wietsoortjes. Dit lijkt er zo een.
    Dat plakkerige, dat komt van een laagje van glas-achtige pareltjes op het blad en de top. Die zul je vast kunnen zien, desnoods met een vergrootglas of een leesbril. Dat zijn tricho-dingen.

    Ga nog eens goed kijken of je dan wel dingen herkent

    Tip: probeer met foto's goed de focus te leggen op de plant, en niet op de muur er achter. We kunnen nu precies net niets zien.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      zit dat in de ogen van mannen dat ze minder kleuren kunnen zien, of in de hersens?

      Welk deel van ons loopt achter tegenover de vrouw? Ogen of Hersens?

      Deze vraag heeft me sinds ik dit stukje las bezig gehouden...

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      We hebben daadwerkelijk minder rods/cones (ik vergeet altijd welke van de twee kleuren ziet) dan vrouwen in onze ogen. Ons jager-verzamelaar verleden heeft daar veel mee te maken; vrouwen kunnen perfect de rijpheid van vruchten inschatten (behalve avocado's maar dat kan niemand blijkbaar) terwijl mannen sterker reageren op subtiele bewegingen in het zichtveld, hetzelfde geldt voor honden van beide geslachten (die zien ook bruin en groen beter, ze zijn niet kleurenblind). Tenminste, zo was het een tiental jaar geleden in de boeken.. Mannen hebben een fight/flight (vechten/vluchten) response bij schrikken, dames eerder een fright respons (verstijven). Verstokte blowers krijgen overigens ook vaker een fright respons dan niet-blowers, omdat ons angst-centrum dankzij de wiet anders gaat werken.

    #3
    Dank je LR2 voor je goede antwoord! Ik had wel heel veel foto's bekeken van wietplanten, maar die bloemen waren altijd wit. Ik dacht dat mijn planten ziek waren of in ieder geval dat het niet goed ging ( ben super leek, doe dit voor het eerst). De knoppen zijn inderdaad wat paarsig, heb een andere foto toegevoegd die hopelijk wat beter is. Zie op de blaadjes idd witte korreltjes.

    Dan zal het wel goed gaan?! Vraag is nu nog of ik nog moet wachten met oogsten, want denk dat er volgende week nachtvorst aan komt. Kan ie daar tegen?

    ​​​​​​
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #4
      Nachtvorst kunnen ze aan, tot hooguit een paar nachten achter elkaar.
      Ik denk dat het tijd begint te worden, ook met het oog op rot, dat je langzaam aan de meest gezwollen toppen begint te knippen. Met zulke lage temperaturen als nu, kan er weinig plantmateriaal meer bij komen helaas. Je kunt het best nog een weekje rekken, maar dan bestaat de kans dat er ergens rot ontstaat, die kans wordt met de dag groter.

      Het is even afwegen - en dat is erg gevoelsgebonden - wat de verstandigste zet is. Ik zou zelf kiezen voor oogsten, in ieder geval de meest ontwikkelde delen. De rest iets later, misschien dat ze toch nog wat aandikken. Maar goed, er zitten dus toppen aan, die kun je roken na het knippen en drogen! Dat is al mooi meegenomen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      Bezig...
      X