Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Absolute beginner die de bomen door het bos niet meer ziet!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Absolute beginner die de bomen door het bos niet meer ziet!

    Korting op 420shop

    #2
    Heb je een idee hoe de temperaturen zijn op de zolder? Hoe hoog is de ruimte waar je je tent wil zetten? Heb je genoeg stopcontacten op de zolder? Zijn er ventilatie mogelijkheden op de zolder?

    Er zijn zoveel zaken buiten een tent om waar je rekening mee moet houden.

    Laat je niet verleiden tot een alles in 1 aankoop,, maar bekijk goed uit welke onderdelen zo'n set bestaat en of je alles nodig hebt. Zeker op het gebied van Led gaat de techniek snel vooruit, ik weet niet of je handig en kundig met elektra bent maar je zou je eigen LED systeem in elkaar kunnen bouwen, Beo heeft daar een mooi topic voor gemaakt.

    Daarnaast ben je er niet alleen met een tent, je hebt ook potten, aarde, voeding en evt. meters nodig afhankelijk welke voeding je wilt gaan gebruiken.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
      Heb je een idee hoe de temperaturen zijn op de zolder? Hoe hoog is de ruimte waar je je tent wil zetten? Heb je genoeg stopcontacten op de zolder? Zijn er ventilatie mogelijkheden op de zolder?
      Het is nu ongeveer 16 graden op zolder, zonder dat de verwarming aan staat. Deze zou ik eventueel aan kunnen zetten, mocht het nodig zijn. De ruimte is in het midden zo'n 2,10m hoog, dus daar dien ik zeker rekening mee te houden. Wat mij betreft hoeft het ook geen groot geheel te worden, wat kleiner zou ook prima zijn. Stopcontacten, daar heb ik er genoeg van, zitten er een stuk of 8, wel allemaal op dezelfde groep. Ventilatiemogelijkheden, wat versta je daar precies onder? Er zit een dakraam in, welke open kan. Als ik het goed begrepen heb, heb je geen vreemde luchtjes wanneer je gebruik maakt van een koolstoffilter. Of zijn er andere doeleinden voor de ventilatie?

      Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
      Laat je niet verleiden tot een alles in 1 aankoop,, maar bekijk goed uit welke onderdelen zo'n set bestaat en of je alles nodig hebt. Zeker op het gebied van Led gaat de techniek snel vooruit, ik weet niet of je handig en kundig met elektra bent maar je zou je eigen LED systeem in elkaar kunnen bouwen, Beo heeft daar een mooi topic voor gemaakt.
      Nee, ik ben totaal niet handig met elektra, dus daar ga ik me zeker niet aan wagen. Stel je voor dat het allemaal fout gaat, het huis afbrandt en ik vervolgens verantwoording moet afleggen. Geen haar op m'n hoofd die daar aan denkt.

      Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
      Daarnaast ben je er niet alleen met een tent, je hebt ook potten, aarde, voeding en evt. meters nodig afhankelijk welke voeding je wilt gaan gebruiken.
      Begrijpelijk. Ik wil klein blijven, dus grote 30 liter potten zijn wat mij betreft totaal niet interessant. Ik houd het liever wat kleiner. Volgens mij kan ik aardig uit de voeten met 10 liter potten. Nogmaals, het doel is niet om maximaal te kunnen oogsten, het is puur voor eigen gebruik (en wellicht wat vrienden die in het weekend eens mee doen) en ik rook niet dagelijks zoals veel kwekers.

      Comment


        #4
        Sativa's worden over het algemeen hoger dan indica's dus daar moet je al rekening mee houden.

        Kies je een soortje uit die zeg maar 1.40 hoog wordt dan zit je aan het volgende rekensommetje.
        Pot met aarde 20 cm, plant 1.40, lamparmatuur 20 cm dan zit je al op 1.80m en dan moet je rekening houden met de ruimte die tussen lamp en plant moet zitten dat is bij Led iets minder dan HPS maar reken op 25 cm. Dan kom je al op 2.05 totaal en reken dan nog de slang die uit je tent komt(meestal bovenop) 20 cm dat maakt totaal 2,25 hoog.

        Dat bedoel ik met van te voren nadenken, ik stond daar zelf niet bij stil toen ik begon, vandaar

        Ik zou toch proberen om je tentje zo hoog mogelijk te houden, dus kijk hoe schuin je daken aflopen en wat jouw maximale hoogte kan zijn.

        Er zijn genoeg lagere (hybride) soortjes en genoeg manieren om je planten wat 'lager' te houden, maar ik zou me daar eerst goed over inlezen. Planten hebben graag de ruimte, dus ik zou ook voor 3 planten minstens een oppervlakte van 80 bij 80 cm kiezen, dan hoef je ook niet zo 'krap' te werken. Wil je gaan scroggen ivm de hoogte, dan zou ik voor een groter oppervlakte gaan.

        In 10 liter potten zullen je planten wat kleiner blijven maar in een grotere pot hebben ze het wel meer naar hun zin door een grotere buffer. Ik zou overigens voor smartpotten gaan, die zijn iets handiger als je teveel water geeft (drogen sneller in) en ook iets lager dan de traditionele plastic potten. Zelf zou ik voor 16 liter smartpotten gaan.

        Ventileren is belangrijk omdat de plant natuurlijk water verdampt en het vocht moet weg kunnen, maar ook 'verse' lucht is belangrijk.

        De temperatuur is belangrijk omdat met gebruik van een lamp de temperatuur snel kan oplopen, zeker in de zomer. Een ongeisoleerde zolder kan 's winters veel te koud zijn. Dat valt deels te ondervangen door de lamp' s nachts te laten branden, maar is zeker een aandachtspunt.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Welk bos, welke bomen? Je hebt de keuze al gemaakt voor led. Uw budget ligt rond de 500. Kijk dan eens naar de todogrowled star 100. En neem dan een tent van 60 op 60. Kleine afzuig met koolstoffilter. Klaar. Er is gewoon veel keus. Die kunnen wij niet in uw plaats maken.

          Comment


            #6
            Stemma
            Last edited by QnQ; 6 November 2017, 07:45.

            Comment


              #7
              Elke soort is laag te houden.. Maar je wilt daarnaast een snelle sativa. Die zijn zeldzaam. De gemiddelde haze bloeit al ruim 10 weken.

              Ik zou kiezen voor een 15 liter pot. Geen smartpots, da's teveel werk voor een beginner die het graag makkelijk wilt. Smartpots drogen sneller in, drogen dus ook sneller uit. Eerst eens de basis onder de knie krijgen.
              Als je lamp flinke warmte afgeeft, wil je liever een lage omgevingstemperatuur. In de nacht is het niet erg als het 15 graden is. Niet veel lager natuurlijk, hoger mag wel.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


              • Stemma
                Stemma commented
                Editing a comment
                Juist voor een beginner lijkt mij smartpots makkelijker om het risco op verzopen planten te verminderen.

              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Verzuipen is vaak wel erger dan verdrogen.. Maar aangezien vrijwel alle planten in huizen toch vaak in keramieken of plastic potjes staan, vind ik toch dat het gebruik van 'echte potten' een stevige basis afdwingt. Als je 't watergeven niet onder de knie krijgt, dan liever in het begin fouten maken en leren. Of af kunnen kijken van de kamerplanten. Maar goed, zo blijven de meningen uiteen lopen. Ik kan er zelf niet mee overweg, dus ik raad het anderen niet aan. Da's erg selectief van me.

              #8
              Je hebt voor wat je wil gaan kweken niet meer nodig dan die spot van 100 watt. Die verlicht niet veel meer dan 60 op 60. Wat je net wil vermijden is dat je planten binnen een meter 40 groot gaan worden. Dat is dan jammer van die 80 cm teveel waar je wat fluff op krijgt om weg te gooien. Die bovenste 60 cm, daar zitten uw toppen.

              Comment


                #9
                Lekker scroggen en deze lamp erboven hangen.
                https://www.todogrowled.com/gb/led-g...-star-100.html

                Comment


                  #10
                  Je ziet Ketamientje ieder heeft zijn eigen voorkeuren

                  Begin maar alvast met kweekverslagen lezen, dan krijg je een idee wat er allemaal mogelijk is.
                  Ook hoe je de planten 'laag' kan houden. Beo, Ron en LR2 hebben allemaal zeer leerzame kweekverslagen.

                  Kijk in de microsectie en bij binnenkweken om ook het verschil van grootte van de verschillende kweekruimtes te zien en de plus en minpunten hiervan.


                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #11
                    Velen denken dat, omdat er ook wel wat risico's zitten aan thuis wiet kweken.
                    De meest voorname is dat het niet mag.

                    Verder heb ik niks.
                    Lees een stuk of 600 kweekverslagen, dan kom je vast een setup tegen waar je wat in ziet.

                    Ahja, en als je een soortje tegenkomt die aan al je wensen voldoet, geef even een seintje
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #12
                      Ik zie een hoop interessante zaken en door de kweekverslagen ben ik al een heel stuk verder. Ik houd jullie op de hoogte met een eventueel volgend kweekverslag!

                      Comment


                        #13
                        Hallo Ketamientje,

                        Dit is ongevraagd advies. Ik hoop dat het mag? Mijn advies is: probeer vooral in te lezen over anatomie van je planten, effecten van uw soort in groei en bloei, voeding en wat bepaalde stoffen in uw voeding doen, wat zit er in uw medium en hoe u dat kunt aanpassen en wat doet licht etc. Het is misschien veel leeswerk maar ik kan u garanderen dat behalve dat u daar baat bij hebt, het uiteindelijk ook leuk wordt! En het zorgt voor dat veel onzekerheid weggaat (u weet tot op een zekere hoogte wat u moet doen in bepaalde situaties).

                        Onderdelen die u gaat gebruiken zijn minder van belang. Belangrijke eis is dat apparatuur veilig is en nog veiliger te maken als dat nodig is. Welk merk en prijs is niet interessant. Plant heeft vooral baat bij een goed ingelezen kweker die weet wanneer er te veel of te weinig stikstof beschikbaar is.

                        Fouten maken zal gebeuren en van die fouten gaat u beter worden. Maak ze gerust!

                        PS: wellicht kunt u starten met medium basis NPK (oftewel stikstof, fosfaat en Kalium) en wat dat doet.

                        Groetjes Kushsri

                        Comment


                          #14
                          Groene vingers heb je nodig, dat haal je niet uit een boek oid. Ik kweek nu al effe maar anatomie zegt mij niks en zou er niet meteen iets aan hebben. Er zijn er hier meerdere die een succesvolle eerste ronde hebben afgerond. Neem je potten groot genoeg, begin met vochtige grond en je hebt weinig problemen. Meest gemaakte beginnersfout is ze te nat zetten.

                          Comment

                          Bezig...
                          X