Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnen kweek wat doe ik fout

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Onder hoeveel watt groeien jullie voor ?

ik zit er aan te denken om op nieuwe te gaan beginnen. Om dat de groei er nog niet in zit. En dan laten voor groeien onder een lagere wattae

Comment

Ik doe de hele kweek onder dezelfde lamp, het enige waar ik mee speel is lamphoogte en een fan die tussen het licht en de plantjes blaast. Ik heb COB (LED) verlichting van ong. 200w (nooit exact gemeten, ik geloof dat als ik ga rekenen dat ik rond de 190w true power uitkom).

Maar anderen doen het weer anders, b.v. voorgroei onder TL/T5, lagere power HPS, etc. Dus ik verwacht nog wel meer reacties.
      1e kweek - Mohan Ram (Done)
      3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

Comment

MK Ultra is een Indica, GSC is ook voornamelijk Indica.
        Die groeien vaak wat langzamer.
        Die paar gele blaadjes onderop is niet zo'n ramp.

4 Dagen geleden in ruimere potten gezet, de groei staat pas op het punt te beginnen.
        Meest kritische dingetjes zijn water geven; Niet op de stengel, maar meer langs de rand van de pot en niet teveel.
        En het licht, zorg dat die op de juiste hoogte hangt, check wat andere kweekverslagen met die lamp bijvoorbeeld.

Hoe zien ze eruit nu ?

Ik heb altijd de mooiste plantjes onder TNeon (2x36W 6500K, voor 2 plantjes) voorgegroeid.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb ze inderdaad aantal dagen geleden over gepot naar 11L potten en geef ze langs de rand water. Ik kan helaas nergens iets over de hoogte van de lamp vinden ik heb hem ongeveer 30 cm boven de planjes hangen.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 4 photos.

Comment

Die zien er inderdaad niet zo blij uit.
            Die Mars hydro 480 zou op 30-50cm hoogte moeten tijdens de bloei (tussen 50-60cm tijdens de groei) dus hij hangt wat aan de lage kant denk ik.
            Ik denk dat 50cm mooi zat is bij plantjes die het wat moeilijk hebben.

Kun je bevestigen of ze droog of nat staan ?
            Til de potten eens van de grond ?
            Een centimeter is genoeg om te weten of ze licht of zwaar zijn.

Ik zou in ieder geval die fan anders opstellen.
            Draai 'm richting de wand, of omhoog, maar niet richting de plantjes. Die houden niet van tocht.

5 minuten voor het licht uit gaat even met de plantensproeier er overheen. (over de plantjes, niet over de Mars)
            Dat kun je evt. ook doen +/- 2 uur voor het licht aan gaat.
            Dan zou het blad wat meer horizontaal moeten gaan staan.

Hopelijk gaat dit helpen.
            - ik moet erbij zeggen dat ik zelf niet zo'n lamp heb.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik had ook problemen in de rechterachterhoek in mijn tent. Ik heb mijn fan anders opgesteld en het was opgelost.

Ik denk dat het kwam omdat de fan de warme lucht daarheen blies.

Comment

Ik zal morgen ochtend de lamp stukje naar boven halen en voelen als ze droog of nat staan. En niet te vergeten de fan om hoog late blazen. Komt goed uit morgen ochtend om half 8 gaat licht uit dus kan mooi voor die tijd de bladeren ff benevelen

Comment

Maak anders gelijk even een foto als het licht net uit is, geeft vaak een beter beeld van de grond, bladeren, etc.

Comment

Zal ik doen

Comment

De lamp heb ik nu richting de 50 cm gebracht.
                      De fan staat niet meer op de bladeren gericht.
                      na mijn idee staan ze niet te nat. Heb de potten opgetild. De onderste bladeren zijn helemaal uit gedroogd
                      This gallery has 3 photos.
                      Last edited by Smookie86; 3 February 2018, 16:35.

Comment

Het lijkt inderdaad niet te nat, als je een vinger in de aarde steekt (of een sateprikker oid), blijft er dan vochtige aarde plakken of voelt hij droog? Water geven blijf ik lastig vinden, met mijn pepers eigenlijk nooit problemen, maar mijn gewone planten en de dames in de tent blijven problemen houden met watergeven.

Ze zullen sowieso een paar dagen nodig hebben om bij te komen denk ik.

Comment

De aarde lijkt wel droog op de foto's maar toch zijn het tekens van teveel water die ik zie of vergiftiging? Steek je vinger eens wat dieper in de pot dicht bij de wortelkluit. Want 2 maal per dag wter geven ook al is het in kleine hoeveelheden lijkt teveel van het goede.

Wat het misschien ook kan zijn is dat ze in de kleine potjes wat te vochtig stonden en nu bv bij het plantje dat doorhangt dat de verse aarde te droog was en deze het vocht uit de plant onttrekt. Dit lijkt misschien wat dubbel maar vooral de gele bladeren lijken op een teken van blokkages door teveel water.

Ook zeker doen wat QnQ zegt de lamp hoger hangen +-60cm in groei + als dit een Led is met bloei en groei functie deze nu best op de groei functie laten.
                          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Als ik mn vinger er in steek voelt het droog aan. Het zou goed kunnen dat ze in de kleine potjes te nat stonden lamp heb ik nu hoger hangen zal rond de 50 tot 60 cm zijn vond ze er vanmiddag wel beter uit zien ik zal morgen ochtend even nieuwe foto's zo dra ik thuis kom van mn nacht dienst.

ik ben blij met jullie hulp

Comment

Hey goedemorgen. srry voor de late reactie.

zojuist ff wat foto's gemaakt ze zien er al een stuk beter uit. Hopelijk beginnen ze nu is te groeien vind het lang duren. Over uurtje zal ik ze wat water geven. Ik ben ff gestopt met groei voeding ben bang dat dat de gelebladeren veroorzaakt.
                              This gallery has 3 photos.

Comment

Hoe oud zijn deze plantjes nu??

Vol verwachting klopt mijn hart!
                                Blijf je volgen succes!

Comment

Bezig...
                                X