Mijn 1e Led binnenkweek,wat doe ik fout?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • WIETBOER078
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Aug 2016
    • 10

    #1

    Mijn 1e Led binnenkweek,wat doe ik fout?

    Korting op 420shop
    ur geleden
    Hallo allemaal ik ben begonnen met mijn 1e binnenkweek en dat ging de 1e 4 weken harstikke goed maar nu gaan de bladeren hangen en krijg ze niet meer goed
    zou iemand mij kunnen vertellen wat ik fout doe?
    het zijn 2 autoflowers jack herrer /white widow in 11 liter potten op light mix van plagron geef ze om de dag voeding van plagron en niet te veel en geef ze tussen de 250ml en 400ml water pd
    ik hoop dat iemand mij kan helpen..ik zal ff een paar foto's plaatsen
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • WIETBOER078
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Aug 2016
    • 10

    #2
    Dit is de 1e keer dat ik wat plaats,dus ik hoop dat ik goed zit hihi

    Comment

    • WIETBOER078
      Plantje
      Nieuw Lid
      • Aug 2016
      • 10

      #3
      Nog een foto
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        En wat is precies het probleem ? (behalve dat je de potten niet goed gevuld hebt)
        Oh de bladeren hangen, euh...dan moet je meer water geven misschien, idunno...til die potten op, en als ze licht zijn hebben ze water nodig.
        Als ze zwaar zijn zit er teveel in en sla je een dag wateren over.

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • WIETBOER078
          Plantje
          Nieuw Lid
          • Aug 2016
          • 10

          #5
          nou dacht namelijk ook dat ze te droog stonden en had ze al een keer een flinke dosis water gegeven,maar zag geen verandering

          na jou bericht heb ik ze toch nog maar een keer flinke dosis water gegegeven en verek ze kwamen toch weer bij mn vrouwtjes

          Bedankt voor je reactie plaats nog wel fotootje

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Ahja, dat kan eh, iedereen zit er weleens naast met water geven.
            Ook daarom is het handiger als je de potten tot het randje vult (volgende keer) dan heb je een grotere buffer.
            Halfvolle potten staan sneller droog
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • WIETBOER078
              Plantje
              Nieuw Lid
              • Aug 2016
              • 10

              #7
              ja klopt inderdaad iets te weinig aarde ingedaan en met een autoflower is het denk niet handig om de plant er uit te halen en er aarde bij te doen.
              toch?

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Nee, lijkt me niet handig omdat ze ook al bloeien, dan ontwikkelen de wortels een stuk minder.
                Daarom, voor de volgende keer eh ..
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • WIETBOER078
                  Plantje
                  Nieuw Lid
                  • Aug 2016
                  • 10

                  #9
                  Ja beter volgende keer inderdaad
                  maar nou heb ik toch nog even een vraag
                  nou heb ik ze de laatste tijd echt voldoende water gegegeven,maar de blaadjes waar de topjes worden aangemaakt blijven maar slap hangen
                  de bladeren door onder staan allemaal prima
                  en als ik de planten water geef gaan ze wel wat minder hangen maar echt mooi dat niet
                  moet ik ze dan nog meer water geven?
                  de aarde is gewoon nog nat,dus denk eigenlijk van niet
                  kan het geen andere oorzaak zijn?
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment

                  • WIETBOER078
                    Plantje
                    Nieuw Lid
                    • Aug 2016
                    • 10

                    #10
                    nog een foto
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment

                    • groot
                      Son of the Bong
                      MemberLucky Member
                      • Jun 2016
                      • 429

                      #11
                      Referentie, ik geef elke dag 150ml/200ml water per dag per plant. Lamp is 200watt en hing vergelijkbaar met jouw fase op 40-50cm vanaf plant hoogte. In gevulde 11liter potten.

                      Ook net begonnen dus kan je niet in detail helpen.

                      Graaf ff een cm of vier in de bodem voorzichtig en voel hoe de aarde is. Nog beter zet een weegschaal onder je planten en meet de 'uitgedroogde' pot.

                      Minder aarde heeft weinig buffer dus droogt sneller uit en zul je dus vaker kleine hoeveelheden water moeten geven?!? Dit.omdat je je 11 liter.potten maar half hebt gevuld.

                      Succes!

                      Comment

                      • LR2
                        Mother of all Growers
                        MemberLucky Member
                        • Nov 2011
                        • 8552

                        #12
                        Ofwel te droog, of wortelrot, ofwel stikstof-overdosis.

                        Staan de bladeren enigszins stijf, zijn ze stevig, dan is er teveel aan stikstof in de bodem. Dat kun je niet oplossen.
                        Zijn de bladeren slap, dan geef je ofwel te weinig water, of de bodem is zo doorweekt dat de wortels weg aan het rotten zijn.

                        Zonder overige informatie, kunnen we eigenlijk niets anders dan plaatjes kijken en in het wilde weg schieten.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment

                        • Organisch
                          Banned
                          Lucky Member
                          • Nov 2016
                          • 714

                          #13
                          Misschien gewoon teveel water? Dagelijks vaste hoeveelheden geven en daar dan nog een flinke scheut bijgieten.

                          Laat ze eens droog gaan en geef dan voor ene keer water langs onder. Water blijven gieten in schaal tot de pot verzadigd is. Dan stoppen met water geven tot uw pot een derde weegt van een verzadigde pot. Als je een droog medium langs boven bewaterd verzadigt dat niet zo goed. Uw npk waarde zal bij het uitdrogen wel zakken, maar beter dat dan wortelrot.

                          Als dat dan terug op peil is, geen vaste hoeveelheden water geven maar juist zoveel als nodig is.
                          ​​​​

                          Comment

                          • WIETBOER078
                            Plantje
                            Nieuw Lid
                            • Aug 2016
                            • 10

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Organisch
                            Misschien gewoon teveel water? Dagelijks vaste hoeveelheden geven en daar dan nog een flinke scheut bijgieten.

                            Laat ze eens droog gaan en geef dan voor ene keer water langs onder. Water blijven gieten in schaal tot de pot verzadigd is. Dan stoppen met water geven tot uw pot een derde weegt van een verzadigde pot. Als je een droog medium langs boven bewaterd verzadigt dat niet zo goed. Uw npk waarde zal bij het uitdrogen wel zakken, maar beter dat dan wortelrot.

                            Als dat dan terug op peil is, geen vaste hoeveelheden water geven maar juist zoveel als nodig is.
                            ​​​​
                            Bedankt voor je reactie ik ga het proberen

                            Comment

                            Bezig...