rare waardes ph pen bluelab

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • DutchHomeGrower
    Senior Stoner
    Member
    • Feb 2018
    • 32

    #1

    rare waardes ph pen bluelab

    Korting op 420shop
    hallo ik heb sinds kort een nieuwe ph meter, de bluelab ph pen.

    ik heb deze gecalibreerd volgens een instructie video van bluelab support. eerst op 7.0 met de eik vloeistof en daarna op 4.0 met de bijgeleverde eik vloeistof. dit ging allemaal goed. maar als ik nu mijn kraanwater meet dan heeft die een ph waarde van 9.0 ph max. volgens een kennis is dit niet mogelijk dat het kraanwater zon hoge ph waarde heeft en is ervan overtuigd dat de ph pen niet goed werkt. echter heb ik deze hierna nogmaals geeikt en blijven de waardes gelijk.

    is 9.0 best mogelijk voor kraanwater of heeft mijn kennis gelijk en is dit echt niet mogelijk?

    ik weet dat normaal kraanwater rond de 7 ligt dus het verbaast mij wel
    ik woon in zuid Limburg mocht dit van toegevoegde waarde zijn.
    gr.
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Start je browser, surf naar de site van je waterleverancier, en zoek daar naar de gegevens van het water.
    Alles staat er, wat er exact in zit, de EC waarde, en ook de pH waarde.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • DutchHomeGrower
      Senior Stoner
      Member
      • Feb 2018
      • 32

      #3
      dank voor de reactie, helaas staat er op de site van mijn leverancier alleen de hardheid verder geen waardes of gegevens. dus daar kon ik geen info vandaan halen.
      ​​​​​​
      ik vond wel een tabel voor alle provincies, daar zou limburg een ph level van 7.2 hebben.

      ​​​​​
      Last edited by DutchHomeGrower; 22 March 2018, 19:26.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Ahja, ik zie het.
        Wat een nietszeggende site is dat.
        Totaal geen info over hun product....beetje jammer.
    • Stonerr
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Nov 2017
      • 208

      #4
      Is mogelijk hoor, hier was de ph ook 8,2 dacht ik.. de watermaatschappij heeft meer voordeel met basisch dan zuur water, dit voor de levensduur van leidingen etc..

      Comment

      • LR2
        Mother of all Growers
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 8552

        #5
        Je hebt de ijkvloeistof wel met deminwater aangemaakt?
        Zo ja, dan klopt je ijking en dan is het water zo basisch. Dat kan prima.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        • DutchHomeGrower
          Senior Stoner
          Member
          • Feb 2018
          • 32

          #6
          Oorspronkelijk geplaatst door LR2
          Je hebt de ijkvloeistof wel met deminwater aangemaakt?
          Zo ja, dan klopt je ijking en dan is het water zo basisch. Dat kan prima.
          nee dit stond niet in de instructie en werd in de video ook niet gedaan, de pen bereikte de waardes van beide vloeistoffen binnen 2 minuten. Op die waardes is die gekalibreerd.

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #7
            Tja, als je het niet vertrouwd, zoek wat andere vloeistoffen waar je 'm in kunt duwen en waar je de pH van weet, al is dat nooit zo nauwkeurig als 'ijk'vloeistof.
            Het fijne van Bluelab is de uitgebreide Nederlandstalige handleiding. (heb 'm net even door gekeken)
            Mjah, ik neem aan dat je alles wat daarin staat al geprobeerd hebt, dan is het misschien toch wel de juiste waarde.
            Je zou nog met een smoesje WML kunnen bellen om naar de pH te vragen. (je wil blauwe Hortensia's straks in de tuin bijv. dus wil je de pH weten)

            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • DutchHomeGrower
              Senior Stoner
              Member
              • Feb 2018
              • 32

              #8
              dankje QnQ, ja heb inderdaad alles geprobeerd. wel een goed idee om de maatschappij even te bellen met een lulverhaal. ik ga eens kijken of die mij wat kunnen vertellen.
              gr

              Comment

              • beowulf
                Exquisite Grower
                MemberLucky Member
                • Nov 2008
                • 6495

                #9
                Probeer cola eens, dat moet 2,3 of 2,4 zijn als ik mij niet vergis.

                Comment

                • SVEN86
                  Senior Stoner
                  Member
                  • May 2010
                  • 41

                  #10
                  Heb je dan het probleem gevonden

                  Comment

                  Bezig...