Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladproblemen, beginnende kweker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladproblemen, beginnende kweker

    Korting op 420shop
    Toe aan tweede plan... Eerste ging perfect, zelfde soort Quick One...
    Deze keer bladproblemen
    De onderste bladeren beginnen van aan de buitenkant met gele vlekjes te vergelen en verwelken (zie foto). De nerven van het blad blijven wel gewoon groen...
    Rest van de plant ziet er goed uit...
    Heb al minder water proberen te geven tot de grond droog aanvoelde... Heb al meer water proberen te geven. Plant staat binnen gewoon in een pot... Zou makkelijk te kweken zijn volgens info...
    Bij zonnig weer verplaats ik de plant naar buiten maar de problemen begonnen al wanneer de plant gewoon stabiel binnen stonf....Vorig jaar totaal geen probleem bij deze soort...
    Heeft iemand tips ? Zie bijgevoegde foto's
    Attached Files

    #2
    sateprikker er in en kijken hoe het verkleurd , zo zie je hoe droog je aarde is
    overigens watvoor water geef je ? geef jij al voeding? hoeveel keer geef je water? hoeveel? hoe groot is de pot?...watvoor aarde?

    Comment


      #3
      Sateprikker erin komt er lichtjes vochtig uit met wat aarde aan, niet door en door nat. Pot heeft dubbele bodem waar overtollig water insijpelt, bodem heeft vlotter om peil aan te geven en is leeg. Dus lijkt met niet overbewaterd. Grond is lichtjes vochtig lijkt me qua sateprikker...
      Potgrond is premium potgrond, niets cheap, gewone degelijke potgrond is me in tuincentrum verteld.
      Ik geef water wanneer grond overgaat van zwart naar bruin, ongeveer 1 keer per dag. Ongeveer bij dit warme weer 1,5 liter voor een pot met diameter 40cm en 40cm hoog.
      Heb sinds vandaag voedingsstaafje voor kamerplanten toegevoegd....
      Ik weet het... Ben beginner

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Hermanvandervelden View Post
        Sateprikker erin komt er lichtjes vochtig uit met wat aarde aan, niet door en door nat. Pot heeft dubbele bodem waar overtollig water insijpelt, bodem heeft vlotter om peil aan te geven en is leeg. Dus lijkt met niet overbewaterd. Grond is lichtjes vochtig lijkt me qua sateprikker...
        Potgrond is premium potgrond, niets cheap, gewone degelijke potgrond is me in tuincentrum verteld.
        Ik geef water wanneer grond overgaat van zwart naar bruin, ongeveer 1 keer per dag. Ongeveer bij dit warme weer 1,5 liter voor een pot met diameter 40cm en 40cm hoog.
        Heb sinds vandaag voedingsstaafje voor kamerplanten toegevoegd....
        Ik weet het... Ben beginner
        Zwart, bruin?
        Ik ben kleurenblind mag ik het aan mijn buurvrouw vragen? ( grapje)

        Comment


          #5
          Bij zonnig weer verplaats ik de plant naar buiten maar de problemen begonnen al wanneer de plant gewoon stabiel binnen stonf
          De zon is uitzonderlijk sterk voor deze tijd van het jaar. Dit ziet er uit als lichtverbranding. Staat er niet een of ander spiegeltje of stuk glas bij te reflecteren?
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            De onderste bladeren kregen in de vorige weken dezelfde problemen... Toen stond de plant gewoon binnenshuis, geen felle zon....

            Comment

            Bezig...
            X