Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: eerste kweek

    Korting op 420shop
    Hoi!
    Ik ben voor het eerst beginnen kweken en ik vind het een zeer fijne hobby.
    Mijn kweek ruimte is verre van optimaal. Mijn lamp is een HPS 250 Watt.
    Ik heb onlangs 2 goedkope led lampen besteld op lumeri.nl van 120watt met werkelijk gebruik van 43watt.
    Die heb ik nog niet ontvangen. Ik dacht deze te gebruiken voor de zijkanten wat licht te geven. weet niet of dit een goed idee is.
    Ik had liever iets duurder lamp gekocht maar financieel is het momenteel wat krap voor me.
    De planten zijn van de soort AKgun , geen auto .
    Ze staan in kleine potten met batmix van plagron.
    Ik ben nu overgeschakeld naar een 12/12 urenschema omdat een paar planten aan het pre-bloeien zijn.
    Ik wist in begin niet dat je een urenschema moest volgen ...
    Er komt wel wat indirecte licht binnen in mijn kweekruimte door een opening dat ik niet kan sluiten, kan dat kwaad? Verstoor ik zo de 12/12 urenschema?
    Zou ik de planten nog verpotten naar grotere potten?
    Ik heb voor de bloei voeding van plagron gekocht en green sensation .
    Ik ga hiermee nog even wachten.
    Hebben jullie wat opmerkingen om mijn kweek , mits de weinige middelen, toch nog goed te maken?
    Zou graag wat lekker toppen willen hebben.
    Alvast bedankt voor jullie reacties
    alle hulp is meer dan welkom
    Foto in bijlage van mijn kweek
    GRoetjes!
    Xavi




    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Foto van begin bloeiende plant
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          JA licht van buiten de tent kan zeer zeker KWAAD. Verhelp zo snel als je kan of je planten gaan stresse en kunnen gaan revegge of herma's worden! Absoluut geen licht tijdens de donkere periode en al helemaal niet tijdens de bloei.

          Verder kan je op bestvaled.com ook goedkoop een LED kopen die goed werken. De duel chip serie is goedkoop en werkt echt top! 1000W werkelijk verbruik 190w kost 110euro. 600w 80 o.i.d.

          Anyways, fix je licht lekken. En planten uit de tent halen is niet slim ivm beestjes e.d. Overpotten kan je alleen doen in de vegatieve fase dus voordat ze naar 12/12 gaan. Geef geen groeivoeding in de bloeifase (stikstof bijvoorbeeld).

          Maarja suc6! Veel plezier met je eerste kweekje

          Oh en probeer je foto's in 1 post te zetten ivm overzicht.

          Comment


            #6
            Geef geen groeivoeding in de bloeifase (stikstof bijvoorbeeld).
            Hier zijn de meningen over verdeeld.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • Helemaal Top
              Helemaal Top commented
              Editing a comment
              Wat is jouw mening?

            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Ik ben er van overtuigd dat geen enkele plant een betere opbrengst geeft als je opeens overstapt van universele voeding (N,P,K +sporenelementen) naar alleen de componenten die weinig functie hebben (P en K). Een gebalanceerd dieet zorgt voor een gebalanceerd product.
              De hele 'theorie' achter die PK-voeding, die rijmt niet met de literatuur, die rijmt niet met algemene plantenbiologie, die rijmt ook niet met andere logica. We blokkeren stikstof, vervolgens wordt al het blad onderop de plant leeggetrokken, die stikstof die daardoor vrijkomt, wordt naar de toppen verplaatst en dient daar als bouwstof. Zonnepanelen slopen, om de zonnepanelen ergens anders te repareren met het idee dat er dan meer energie opgewekt wordt?! We willen topgroei, daar zijn bouwstoffen voor nodig, die geven we via de voeding mee, behalve op dat cruciale moment; wanneer de bloei begint. Dan opeens kappen we met bouwstoffen aanvoeren.. Als je een schuur moet bouwen met materialen van een oude, gebruikte schuur, dan kan die nooit groter worden dan de oude. Ook niet van betere kwaliteit.
              Die hele verplaatsing van stikstof uit vergelend blad (zogenaamde 'herfst' in kwekersjargon) kost de plant ontzettend veel energie; er moet iets afgebroken worden, verplaatst worden, en vervolgens opnieuw opgebouwd. Terwijl als we via voeding toch nog stikstof meegeven, er enkel verplaatsing en opbouw nodig is. Daarnaast blijft het oude blad functioneren; het energie-overschot blijft behouden.
              Een gezonde plant krijgt minder snel toprot, minder last van beestjes, minder snel andere ziektes, en wat doen we in het meest cruciale moment van de hele teelt? Het moment waarop we al dat gedoe het beste kunnen vermijden? Dan gaan we het moedwillig veroorzaken.

              De kwekerswereld is er van overtuigd dat die PK-voeding geweldig is.. Maar doe me alsjeblieft een plezier, en google eens naar "Geel blad bloei". Degenen die niet aan het overwateren zijn, die geven bloeivoeding met geel blad als gevolg. Vrijwel elke kweek waarin bloeivoeding gebruikt wordt, kent gele bladeren tegen het eind. Als je er 10 kunt vinden die geen bloeivoeding gebruiken en toch geel blad hebben (zonder dat ze opgehouden zijn met voeden) dan zou ik dat heel knap vinden. Ik heb het geprobeerd, het is niet gelukt. Wiet kent geen herfst, het is geen plant die meerdere jaren groeit. In mijn tuin blijven ze groen tot ze kapotvriezen. Dan worden ze bruin, en niet geel.
              Ik kan chemisch niet stevig verklaren waarom bloeivoeding dat doet, behalve speculateren over ion-bindingssterkte en opname. Er is een duidelijk verband, behalve in kweekjes van Beowulf, het zullen zijn gouden vingers of scherpe inzichten zijn.. Maar de rest van de wereld levert er door in. Zowel op gebied van centen als oogst.
              Goed, er is bewijs dat een klein tekort aan voeding de oogst in sommige cannabis-achtige kruiden verhoogt. Maar dat is een tekort aan alle elementen, niet enkel stikstof.
              'voeding proeven' heb ik inmiddels toe kunnen dichten als een verkeerde interpretatie van 'te vroeg oogsten en/of slecht curen'. Dat gebeurde voornamelijk toen ik zelf te vroeg oogstte met erg veel herfst, en de wiet nog steeds ruk smaakte. Als ik m'n droogapparaat te hard zet, dan krijg ik dezelfde smaak-afwijking; scherp in de keel, grassige smaak na langer bewaren. Als ik de dag er na opnieuw oogst van dezelfde plant en ik zet hem lager, dan opeens komt er prachtige zachte wiet uit.

              Afijn, dit verhaal heb ik nu al een aantal keren getypt. Als iemand zo vriendelijk wilt zijn om een compilatie te maken in een apart topic, dan kunnen we daar de discussie voortzetten.

            • Stonerr
              Stonerr commented
              Editing a comment
              Ik had het nog niet gelezen en ben blij dat je die uitleg nog eens gedaan hebt, knap en duidelijk geschreven met goede voorbeelden!
              Ik ga geef sowieso langer stikstof mee, het verschil wil ik wel eens testen maar je verhaal klinkt logisch..

            #7
            te veel licht naar binnen en je ken over een paar weken weer opnieuw beginnen
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #8
              Thanks voor de feedback!

              Dus eerste werk mijn lichtprobleem fixxen.
              En verpotten zal niet meer lukken , spijtig
              Alhoewel sommige planten nog niet in bloei zijn
              Die kan ik dan wel verpotten denk ik


              Attached Files

              Comment


                #9
                Als jij ze in een grotere pot wil hebben kan dat gewoon, ook tijdens de eerste twee weken van de bloei.
                Het zal misschien niet meer helemaal volwortelen, maar grotere schoenen hebben ze altijd voordeel van.

                De donkere periode moet wel echt donker zijn ja, en ook elke dag op precies dezelfde tijd licht aan/licht uit.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • xavi
                  xavi commented
                  Editing a comment
                  En mag ik die grotere potten ook met batmix vullen? moet ik dan langer wachten met bloei voeding toe te dienen?

                • Helemaal Top
                  Helemaal Top commented
                  Editing a comment
                  Zijn plantjes staan al duidelijk 2 weken op 12/12 dan mag het toch niet meer? Ivm schade/stress wortels?

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment

                #12
                Ziet er inderdaad uit als beestjes. Kijk eens met een vergrootglas en dan voornamelijk aan de onderkant van de blaadjes.
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #13
                  HPS lamp en reflector schoonmaken

                  Wacht tot de lamp afgekoeld is. (uit dus)
                  Trek de stekker van de VSA eruit
                  Draai de lamp uit de reflector
                  Maak een sopje met lauwwarm water en een lik groene zeep
                  Hou de lamp bij de fitting vast als je ze afneemt, de fitting hou je zoveel mogelijk droog.
                  Droog de lamp goed af met een schone theedoek.

                  - Kom niet meer met je vingers aan het glas.

                  Pak je emmertje sop, en check of de stekker van de vsa nog los is.
                  Maak de reflector ook schoon, sla de fitting over.
                  Droog ze af met de theedoek.

                  Tegen kalkaanslag kun je lauwwarm water met een klein scheutje azijn gebruiken.
                  De reflector hierna goed afnemen met schoon water en alles weer goed drogen.

                  De lamp pas weer terugdraaien als alles 100% droog is.
                  Nu kan de stekker er weer in.

                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #14
                    veel stof in u tuinhuis dat uw lamp vuil wordt , geeft ook veel stof in u 'fruit' .. kan je beter niet oproken denk ik ...

                    Comment


                      #15
                      Hey iedereen,

                      Hier een kleine update van mijn eerste kweek.
                      Gisteren eerste halve dosis bloeivoeding en green sensation toegediend.
                      Stof probleem is opgelost.
                      Hopelijk is mijn"fruit" niet teveel aangetast.
                      In bijlage wat foto's
                      ik sta nu op 2x 120 watt led en 250 watt HPS
                      Alle feedback is welkom!

                      Xavi


                      Attached Files

                      Comment

                      Bezig...
                      X