Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PH meter stuk ! en nu ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PH meter stuk ! en nu ?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen.

    even kort samenvatten wat er is gebeurd.
    ik heb paar dagen geleden mijn ph meter tijdens het meten, in het water laten vallen, ik dacht dat dit niet zo erg zou zijn omdat er met dikke letters WATERPROOF op de meter staat gedrukt !
    Toen ik vandaag mijn water terug wilde meten begon mijn meter te flippen.
    heb er nieuwe batterijen in gestoken maar niks....daarna uit elkaar gehaald en er viel water uit de meter waar de draadjes en de elektronica zit.
    Stuk dus...

    Ik kan nu mijn waarde niet meten....
    Mijn vraag is nu!
    ik kweek in 60 liter potten met aarde...is meten nu echt zo belangrijk met zo een grote buffer ? mijn kraan water is tussen de 7 en 8.
    ik probeerde altijd rond de 6 ph te zitten met afzuren.

    #2
    Waar zuurde je mee af? Als je nog ongeveer een hoeveelheid weet, dan kun je dat aantal ml gewoon aanhouden.

    Maar in 60L is niet afzuren meestal pas een probleem na een week of 10 watergeven. Tijd genoeg om rustig rond te shoppen dus.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Anthony997
      Anthony997 commented
      Editing a comment
      ik zuurde af met HY-PRO PH-
      ik geef mijn plant 5 Liter water om de 8 dagen ( werkt perfect bij mij )
      het probleem is dat je heel veel druppels ph- moet gebruiken om 5 liter af te zuren naar een waarde van 6.
      Uit het hoofd weet ik het dus niet...

      ik heb mijn meter in een schaaltje rijst gestoken net als bij de smartphones....eens zien als het helpt.

    #3
    Misschien uit elkaar halen en in een bak met rijst leggen? Aardig wat telefoons weten te redden op deze manier.

    Comment


    • Anthony997
      Anthony997 commented
      Editing a comment
      net gedaan binnen 2 dagen eens testen

    #4
    En anders terugbrengen naar de winkel ?
    In de EU heb je twee jaar garantie op elektronica.

    Andere optie is regenwater gebruiken, er is genoeg gevallen afgelopen dagen.
    Zonder voeding : Puur regenwater
    Met voeding: 50/50 regen/kraanwater.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Anthony997
      Anthony997 commented
      Editing a comment
      ik heb voor op het moment PH teststrips besteld ( 8 euro voor 100 strips ) tot ik het budget heb voor een fatsoenlijke meter. hopelijk werkt dat trucje met rijst maar ik vrees ervoor
      Beter teststrips dan niks....zo kom ik toch in de buurt van 6 ph

    • Anthony997
      Anthony997 commented
      Editing a comment
      ik was vorige week nieuwsgierig en heb de ph waarden gemeten van regenwater....ik kwam uit op 8 ? is dit niet veel te hoog voor de plant ?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dan was je meter al kapot denk ik.

    #5
    Regenwater hoort inderdaad rond de 6 te zitten in NL.
    Testrips voor dat bedrag?! Damn. Ik betaalde 35 cent voor een rol van 3 meter..
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Anthony997
      Anthony997 commented
      Editing a comment
      ik vond 8 euro nog goedkoop voor 160 strips.....

    • Anthony997
      Anthony997 commented
      Editing a comment
      ik woon in belgie, 2x ph waarde genomen van regenwater en kwam 2x tegen de 8ph uit....ook met andere ph meters van kameraden.

    #6
    Ik heb er niet veel verstand van, heb er zelf nooit een gebruikt enkel gebruikt zien worden, probeer enkel mee te denken; moet je zo'n ding niet opnieuw eiken of ijken of hoe dat ook heet om de zoveel tijd?

    Comment


    • Anthony997
      Anthony997 commented
      Editing a comment
      dacht ik ook.....maar nu komt er niks meer op het schermpje....trucje met rijst heeft niet geholpen.

    #7
    Jammer man. Was te proberen. Rijst werkt vaak alleen als je het er direct in legt. Suc6 verder

    Comment


      #8
      En gewoon een garantie claim bij de winkel?
      Staat er ergens een ip waarde op het ding?

      Comment


        #9
        Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
        Regenwater hoort inderdaad rond de 6 te zitten in NL.
        Testrips voor dat bedrag?! Damn. Ik betaalde 35 cent voor een rol van 3 meter..

        Comment

        Bezig...
        X