Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Indoor plantjes naar buiten verhuizen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Indoor plantjes naar buiten verhuizen

    Korting op 420shop
    In men tentje staan 4 plantjes(1meter20cm.) juist in de bloei en achter de venster in de living staan er 4 verse plantjes(35cm.) klaar. Nu vroeg ik me af of ik die planten die aan't bloeien zijn binnen een week of 2 buiten kan laten doorbloeien tot ze klaar zijn of gaat dat niet omdat de dagen(zonlicht) nog te lang zijn ?

    #2
    Ik zou het niet doen omdat de omstandigheden buiten helemaal anders zijn dan waar je planten aan gewend zijn en ze waarschijnlijk in cultuurshock belanden wanneer je het doet. Het is toch zonde als je nu op het einde die toppen nog gaat verpesten doordat ze door stress niet rijpen of er beestjes in komen.
    Buiten heb je temperatuurveschillen.
    Regen, windstoten en onweer. Je plant kent die omstandigheden niet en is daar nu niet op bestand. Die kleintjes zou je wel rustig aan kunnen laten wennen aan de omstandigheden buiten. Eerste dagen niet direct in de volle zon. In het begin oppassen met harde wind.
    Last edited by Ongeldig; 8 June 2018, 17:23.
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Reveg duurt lang, dus theoretisch zou je nu de planten buiten kunnen zetten en dan bloeien ze nog wel okay af. Misschien wat meer fluffy dan normaal omdat ze toch richting de groei gaan.
        MAAAAAR ze zijn de zon niet gewend. Binnen enkele dagen zijn je toppen wit van kleur, verbrand door de zon. Dan doen ze niks meer. Dan is het klaar.
        Nog even de rit uitzitten dus.

        Vensterbankplanten wel zo snel mogelijk naar buiten als het kan.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          heb weleens gewoon groeischeuten uit een top zien komen
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #6
            Ben benieuwd of het goed gaat met je dames na het verhuizen van binnen naar buiten?

            Comment


              #7
              Ik had per toeval nog eentje in de tent die laat was. Had geen zin een hele tent te laten branden voor eentje, dus plantje buiten gezet. Ze sterven niet af, ze reveggen niet, topjes gaan ook niet verbranden. Je krijgt wat meer fluff en dat is het dan.

              Comment

              Bezig...
              X