Stekjes maken moederplant

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • LBManolo
    Advanced Stoner
    Member
    • May 2018
    • 57

    #1

    Stekjes maken moederplant

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal! Zoveelste topic van mij in korte tijd

    Ik had een vraag voor degene die hier ervaring mee zou kunnen hebben.

    Nu heb ik 3 hele mooie Somango XL's die ongeveer 6 weken oud zijn en ik dacht waarom zou ik niet wat stekjes nemen van deze plant.

    Echter wil ik wel gewoon de "moederplant" na de zomer kunnen oogsten. Is dit mogelijk of verliest de moederplant potentie omdat ik stengels wegknip die de plant misschien beter had kunnen gebruiken?

    Alvast bedankt!
  • joremkrank
    Cronic Grower
    Lucky Member
    • Oct 2015
    • 3260

    #2
    als je niet heel de plant opknipt kan je gewoon nog oogsten
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment

    • LBManolo
      Advanced Stoner
      Member
      • May 2018
      • 57

      #3
      Dus als ik gewoon een stengeltje wegknip zal dit geen verdere gevolgen voor mijn kindjes hebben?

      Comment

      • BackYardPlant
        Expert Grower
        MemberLucky Member
        • Oct 2016
        • 1260

        #4
        wanneer je de planten dievt, wat je er dan af haalt stekken, weet je zeker dat je niks aan energie verspild mits je het goed doet

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Met het knippen aan buitenplanten maak je wel wonden.
          Dat kan gevolgen hebben, ja.

          Of het kan ?
          Ja, bijna alles kan.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • LR2
            Mother of all Growers
            MemberLucky Member
            • Nov 2011
            • 8552

            #6
            Ik zou haar lekker toppen, dan een maandje door laten groeien. Dan stekken nemen van de takjes het dichtst bij de stam; die leveren vaak toch weinig op.
            Wondjes afdichten met vaseline.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            • LBManolo
              Advanced Stoner
              Member
              • May 2018
              • 57

              #7
              De planten zijn al bijna 60cm hoog. Is het niet te laat om nog te toppen? Als de bloei straks aanvangt kunnen deze stammen omvallen van het gewicht, of heb ik het mis?

              Comment

              Bezig...