Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schatting hoeveel oogst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Schatting hoeveel oogst

    Korting op 420shop
    geachte medekwekers,

    een kort vraagje.. deze black cheese van het zaadjesmerk: Barney's Farm is nog geen 2 maanden oud en groeit als een tierelier! (Zie foto)
    ik laat deze buiten uit zijn eigen (of net ervoor) tot bloei komen, afhankelijk van het weer..

    heeft iemand enig idee als alles volgens plan gaat wat hier ongeveer voor opbrengst uit zal komen?
    sinds het super kan verschillen ben ik benieuwd naar wat een beetje kenners nu al in kunnen schatten. Het is en blijft mijn eerste kweekie alvast bedankt!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Bij de eerste de beste windvlaag: 0 gram. Die breekt af op de bevestiging.
    Bij de eerste herfstkoude: verlies van circa 40% door rot. Cheese is meestal erg indica, en erg compact. Omdat het vooral een binnensoort is, reken ik op veel verlies.

    Reken op 50 gram. Alles wat daar bovenop komt, is mooi meegenomen.

    Beter nog, is om zulke berekeningen nooit te maken, en pas een inschatting te maken na het curen. Tijdens groeien kan het fout gaan, tijdens het bloeien kan het fout gaan, tijdens de bloei is het herfst met alle gevolgen van dien, je plant kan herma zijn, tijdens het drogen kan er schimmel in komen, tijdens het curen kan dat nog eens.
    Eer je daar bent, zitten we tenminste rond eind oktober. Da's nog ver weg.

    Het heeft eigenlijk geen zin om je daar blind op te staren. Wat heb je er aan om nu een schatting te hebben die uiteen kan lopen van 1-1000 gram? Realistisch gezien kom je namelijk precies tussen die twee getallen uit. 1000 gram is mogelijk, 1 gram ook. En dan? Wat heb je aan die informatie?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Minimaal 8 kilo zonder problemen! !!!

        Comment


          #5
          Ik snap je vraag wel... Lekker weg dromen bij de gedachte dat je de hele winter heerlijk je eigen wietje kan roken. Maar het is onmogelijk om het in te schatten. Zoveel factoren. Al staat jouw plantje in een vrij kleine pot. Althans deze pot is verplaatsbaar. Misschien zo'n verplaats ding kopen op wieltjes voor onder de pot of gewoon een steek karretje. Dan kan je m in het najaar lekker droog zetten en op goede momenten in het zonnetje. Minder rot

          Comment


            #6
            Jup zet em op wieltjes, da's gemakkelijker voor diegene die em een week voor oogst komt uit uw tuin rippen. Dat kan nl ook nog.

            Comment

            Bezig...
            X