Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Turbowiet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Turbowiet?

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    er staat 8 tot 9 weken voor volgens de zaadboer, maar niet zelden is het in de praktijk ietsje langer. Ik neem aan dat je ca. 3 tot 4 weken hebt moeten wachten totdat je bloeiverschijnselen zag, tel daar die 4 1/2 week bloei bij op en dan kan het dus niet lang meer duren totdat je kunt oogsten. Ik meen inderdaad een hoop milky en een paar amber trichomen te zien.

    Bloeihaartjes kunnen ook bruin worden door stof of doordat je ze aanraakt. Kijk dus alleen naar de trichomen. De lengte van de bloei kan volgens mij per plant verschillen, afhankelijk van de microomstandigheden (potgrootte, hoeveelheid licht, temperatuur, stress etc.). Bij regulier zaad weet ik dat je ook verschillende feno-types kunt hebben, waardoor planten uit dezelfde zaadbatch toch zich verschillend kunnen ontwikkelen, maar of dat bij auto's ook een mogelijkheid is durf ik niet te zeggen.

    Comment


      #3
      Dat is bij auto's ook zo, en zelfs bij femzaad komt het regelmatig voor dat er verschillende fenotypes ontstaan.
      Een super kleine wietplant van laten we zeggen, 15cm zal wel eerder klaar zijn met bloeien dan een plant van een paar meter. Het kan!
      Maar als topicstarter even een foto kan laten zien van de gehele plant, dan valt er misschien wat meer te zeggen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Kan als je zaden gekweekt hebt ipv wiet. Zullen we zien als je een foto post van de hele plant. Ik vind zoiets verdacht uitzien want je ziet 1 nieuwe calyx tussen 4 of 5 opgezwollen. Normaal is dat niet.

        Comment


          #5
          Hier een foto van de hele plant. De bovenste 30 cm ziet er oogstrijp uit door de microscoop, de onderste 40 cm niet. Daar hebben de bloemen nog witte haren.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #6
            Dat is wel gebruikelijk dat het bovenste deel sneller rijp is als het onderste deel.
            Je kan kiezen om gespreid te oogsten. Als je de perfecte rijpe wiet wilt. Maar mijn beperkte ervaring is dat het weinig verschil maakt. Als ik eenmaal oogst rijpt de rest niet echt meer na voor mijn gevoel. Of ik kreeg dubbele bloei.
            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

            Comment


              #7
              Ik vind ze nog erg mager hoor.
              Eens dat blad er af is blijft er al niet zoveel over, en dan nog drogen waarbij je nog eens 70-80% gewicht kwijt raakt.

              Het echte aandikken gebeurt pas de laatste twee weken.
              Die moeten nog komen denk ik. (beoordeeld vanaf de laatste foto)
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Daar scheelt iets mee, pulk is zo'n calyx open als je wilt? Zit nergens zaden in? Die is precies na een week of drie gestopt met nieuwe calyxen aanmaken en heeft gewoon afgerijpt wat er was. En dat is niet veel meer dan de voorbloei precies. Raar.

                Comment


                  #9
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.
                  Last edited by Bella; 21 June 2018, 12:48.

                  Comment


                    #10
                    Het blijft moeilijk te zien van een foto, maar aan die trichomen op de calyx te zien mag de wiet nog wel even staan.
                    Succes met het afbloeien. Gelukkig is het zo droog dat toprot geen zorg is momenteel.
                    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                    Comment

                    Bezig...
                    X