Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 liter potje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1 liter potje

    Korting op 420shop
    Dag iedereen,

    Op het vlak van wiet kweken ben ik nog echt een groentje. Maar ik dacht dat ik het eens zou proberen aangezien ik onlangs 18 ben geworden. Ik heb momenteel nog geen plaats en om heel eerlijk te zijn zeker geen budget om binnen wiet te kweken. Dus dacht ik het in mijn (zeer klein) binnen koertje eens te proberen. Maar vanwege het plaatsgebrek en ook omdat ik eigenlijk geen grotere potten heb op het moment, dacht ik dat misschien een 1 liter potje wel zou volstaan, aangezien andere planten toch nog tot minstens 20 - 30 centimeter groeien. Nu heb ik eens rondgekeken online en ik zie nergens kweekverslagen of whatever over 1 liter potjes. Zelfs voor een autoflower minstens 20 centimeter te laten groeien zie ik dat je al een 5 - 7,5 liter pot nodig hebt.

    Mijn uiteindelijke vraag; is het de moeite om een zaadje te planten in een 1 liter pot of zal dat gegarandeerd uitdraaien op gewoon niets?

    Ik heb 3 autoflower northern light zaadjes.

    Alvast bedankt!

    #2
    Hoi Zwierio

    Dat lijkt me zonde van die NL zaden als je 't mij vraagt.
    Als het geen geld mag kosten kan je beter in de volle grond planten en voorgroeien in je 1L potjes.
    En als je toch potten wilt; vindt je ze zeker gratis op tweedehands, of marktplaats of gewoon op het containerpark...

    Philly

    Comment


      #3
      Bij het lokale tuincentrum mag ik - als ik het even vraag - gratis 5L potten meenemen. Moet ik dan wel zelf even gaten in boren.
      Een autoflower kun je groot krijgen in een kleine pot, maar het is gewoon makkelijker in een grotere pot. Je loopt dan tegen minder problemen aan en de oogst valt ook hoger uit.

      Neemt niet weg dat als je ze niet om zeep helpt, en je geeft 21 euro uit aan zaadjes, dat je dat in 1L potten ook wel terug verdient. +/- 5 grammetjes van 3 planten is wel te halen, zelfs in een 1L pot per plant.

      Als je extreem klein gaat, kijk dan of je een bodemlaag van seramis, perliet of kapot gehamerde kleikorrels kunt maken. Centimetertje hoog ofzo. Op die manier kun je flink blijven watergeven maar verzuipen ze niet. Anders ga je zeker tegen dat probleem aan lopen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        1L mayo emmertje buiten.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Een pot van 10 liter en een zak aarde kost nog geen 15 euro....

          Comment


          • Helemaal Top
            Helemaal Top commented
            Editing a comment
            Zo veel? Pot van 15 liter kost bij de verschrikkelijke Action 1,49 en 20 liter potgrond bij de Lidl 1,99 ofzo

          • Anthony997
            Anthony997 commented
            Editing a comment
            Nog beter !

          #6
          iedereen al super bedankt voor de reacties!

          het punt van dat ik geen grote potten etc kan gebruiken heeft vooral ook te maken dat ik niet echt een tuin heb maar een klein koertje van een paar op een paar meter. Het is dus vooral ook plaatsgebrek. Ik heb echter ondertussen al wel beslist voor mezelf dat ik dit plantje gewoon kan zien als een tryout
          om de basics wat onder de knie te krijgen. Volgend jaar kan ik best een grotere pot proberen.

          btw; ik heb het reeds gepland en het is na 5 dagen ontsproten . Het is nog maar een paar centimeter groot ondertussen maar ik kan het toch niet helpen enorm tering trots te zijn hahahaha.

          anyway, iedereen toch al bedankt voor de response!

          Comment


            #7
            Ik zou het gewoon doen als ik jou was Q lukt het ook waarom meer aarde en pot kopen als het zo ook luk toch
            God was never on your side..

            Comment


              #8
              je hebt koertje van een paar meter op een paar meter en 3 potten van 18 liter nemen maar 30X90cm in en kosten bijna niets en 50l potgrond een 5 euro
              https://www.eugrowshop.eu/nl/potten-...5x305cm-18ltr/
              dus voor 10 euro ben je ingespannen
              en 3 potjes van 1L evenveel werk als 3 potten van 18 L hoor maar opbrengst wel 10 keer zoveel
              succes

              Comment


                #9
                leeft het plantje nog? ik heb ook wel is een plantje best groot laten worden in een heel klein potje

                Comment


                  #10
                  Je kan misschien beter toch een grotere pot kopen en als je problemen hebt met hoogte kan je de plant trainen om meer horizontaal te groeien.

                  Comment


                    #11
                    Stuur je plant naar de sportschool
                    God was never on your side..

                    Comment


                    • kweki
                      kweki commented
                      Editing a comment
                      train die stam :headphones:
                  Bezig...
                  X