Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rijpen en bewaren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    rijpen en bewaren?

    Korting op 420shop
    Beste leden. Mijn plantje is nu netjes geoogst en gedroogd.
    maar hoe zit dat nu met rijpen en bewaren?
    hoe rijp je het best. Glazen stolp of iets anders, maar zou ook graag weten wat welke invloed welke methode daarop geeft.
    ik heb nu ook een volume die mijn een 8 maanden verder brengt, maar hoe kan ik mijn oogst in topvorm houden?
    mvg faro

    #2
    Luchtdicht en donker.
    De foto hieronder is de rookvoorraad, in de kast.
    De 'grote' voorraad zit in weckpotten, luchtdicht, donker en ergens anders
    In de weckpot blijft dat jaren goed.

    Bij de growshop kun je eventueel ook grote strijkzakken kopen, dat werkt net zo goed, maar openen en sluiten is wat meer werk.
    Dat is wel beter geschikt als je het bijv. in een emmer, een jaar in je tuin wil begraven ofzo
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Lees je even in over hoe te curen.
      Iedere dag even laten boeren voor de eerste weken/maand. Net als by babijs.
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


        #4
        ik droog ongeveer 2 tal weken en doe dan de gedroogde toppen in weckbokalen
        de eerste week in bokaal elke dag 15 min verluchten
        de tweede week 10 min verluchten om de derde week dagelijks 5 min verluchten
        en dan laten curen in kelder waar temp stabiel is en donker
        en potten zo weinig mogelijk openen
        fotoke hierbij is van laatste kweekje van ongeveer 500 gram
        grote bokalen van 1575ml is prima voor 50 gram en de kleinere van 1000ml prima voor 25/30 gram
        Attached Files

        Comment


          #5
          Ik gebruik ook weck potten.

          Ik blijf de potten elke dag open doen, tot ik geen gas meer hoor ontsnappen.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #6
            Ik droog met 'n machientje en ik cure met plastic zakken.
            Maar dat raad iedereen af, omdat niemand het voor elkaar krijgt om dezelfde resultaten te boeken.
            Goed, die plastic zakken, dat is nog te herhalen. Maar het drogen blijkbaar niet.

            Ik heb van die el cheapo LV-metertjes gekocht op ebay. Twee euro per stuk. Tegen de tijd dat de LV in de zakken rond de 40% zit, op kamertemperatuur en met tenminste 5 uur 'gesloten zak' tijd, mogen ze afgesloten blijven. Ik heb er nog wat van die droogblijfzakjes (silicagel) die je in medicijnpotjes vind bij gegooid. Maar meer omdat ik wilde weten hoeveel vocht die dingen opnemen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            Bezig...
            X