Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat voor een schaar bij het knippen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat voor een schaar bij het knippen

    Korting op 420shop
    Zoals de titel zegt, wat voor schaar gebruiken jullie bij het knippen? Een goedkopie van de Action, of iets speciaals en waarom?

    ps.
    Het is best mogenlijk dat hier al een topic over is, ik heb gezocht, maar niet gevonden. Als er al een topic over is, dan is een linkje hierna ook goed, bedank

    #2

    Comment


      #3
      Ik denk dat je meer hebt aan een goed productje om de hars er af te halen; elke schaar die je goed in de hand ligt is wel geschikt; het is door de hars dat het lastig wordt na een tijdje...
      Als je natte toppen wil knippen, is het gemakkelijker met een schaar die lange 'benen' heeft.
      As je droge wiet wil knippen vind ik het aangenamer met een minischaartje zoals bv en schaartje om je nagels te knippen :p
      M'm persoonlijke voorkeur

      my 2 cents, succes
      Last edited by philly; 12 July 2018, 10:42.

      Comment


        #4
        Ik koop ieder jaar wat schaartjes bij de Action. Eerste jaar had ik een degelijke schaar.
        Dus ik die slijpen en toen knipte die niet meer goed. Sindsdien doe ik het gewoon met goedkope schaartje, zijn ze bot, flikker ik ze in de kliko. Pak een nieuwe. Toevallig vorige week twee setjes kappersscharen opgepikt. 6 schaartjes voor twee euro en ook nog twee kammen erbij en twee scharen om wiethaar in laagjes te knippen. Mega hip.
        Scharen gehehe.
        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

        Comment


        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Waar je op kunt letten, passen je vingers erin, wil je er een die automatisch terug open klapt, dus met een veertje erin.
          Of bind je de schaar vast met elastiekjes aan je hand, kan ook.
          Via Ali kan je leuke Bonsai pruning schaartje kopen. Of uhm herb-scissors.
          Dan kun je voor niet veel geld een aantal modellen uitproberen.

        #5
        Persoonlijk ervaar ik het anders als de heren hierboven, ik heb al best een aantal schaartjes gehad maar sinds een paar jaar knip ik nu nogsteeds met de D. Peres Solingen schaar 92005 .
        Super fijne schaar voor het knippen, nog steeds scherp en nog een voordeel is dat het puntje lekker spits is waardoor je heel mooi bijvoorbeeld steeltjes van blad kan knippen zonder iets eromheen te beschadigen wat met grotere scharen met die ronde schaarpunten bij mij nog wel eens gebeurde.

        Na het knippen of als het schaartje niet meer gaat; in de olijfolie leggen!! daarmee veeg je de hars er zo van af en is het schaartje gelijk gesmeerd.
        solinger.jpg

        Comment


          #6
          een gewone schaar.
          Wel eerst ontsmetten met alcohol voor je gaat knippen.
          En zoals hier wordt gezegd na het knippen in olijfolie.

          Comment


            #7
            Eentje met een veer, scheelt je de helft van het werk

            Comment


            • Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment
              Die link is de enige plek waar ik dit schaartje kon vinden, maar helaas:
              "Wij hanteren een minimale orderwaarde van 35 euro exclusief btw en verzendkosten"
              kom ik dus niet aan met 2 scharen en om er nou meteen 3 te bestellen wordt me al te gortig

            • Nonsense
              Nonsense commented
              Editing a comment
              En je zit tenminste niet met te kleine ogen in de schaar waar je vingers in moeten
              Als je beetje flinke handen heb is dat niet te doen dan ligt je vel er zo af .

            • Bringdown
              Bringdown commented
              Editing a comment
              Ja, had altijd pijn in mn vingers met die kleine kutdingen.

            #8
            Ik had het natuurlijk van te voren kunnen weten, stel een vraag en krijg allemaal verschillende antwoorden, moet ik toch nog zelf kiezen
            Bedankt voor alle tips.

            Zo'n mooi schaartje van D. Peres Solingen zie ik wel zitten, maar wat Bringdown zegt zit ook wel wat in, een schaar met een veer erin scheelt de helft
            Nog even door twijvelen...

            Comment


            • philly
              philly commented
              Editing a comment
              wel nu ik die schaar met veer zie.. zou ik die zeker proberen mss helpt dat om te beslissen

            • Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment

            #9
            Slome Joop Dat is dan iets nieuws, heb mn bestelling nog even nagekeken.

            Er zullen wel vergelijkbare modellen in tuinwinkels verkocht worden hoop ik.

            Comment


            • Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment
              Nou raar dan. Ik heb ze een mail gestuurd, eens kijken of het toch nog lukt.

            #10
            Eigenlijk wil ik 1 maal een D. Peres Solingen schaar 92005 en 1 maal een Fiskars Veerschaar Easy Action.
            Ik heb nog even gezocht, nu is die Peres nog wel te krijgen, maar die Fiskar zie ik maar op 1 plek en daar moet ik meteen 3 scharen bestellen.
            Zou ipv de Fiskar dit schaartje ook wat zijn?
            _sp18827_image.jpg
            Want deze wordt verkocht bij een webshop die ook de Peres verkoopt.
            Heel eerlijk gezegt vind ik zelf die Fiskar er beter uitzien.

            Comment


            • JackyS
              JackyS commented
              Editing a comment
              Zoiets heb ik voor wat fijner snoeiwerk o.a. wannabe bonsai en wat andere dingen. En dat gaat eigenlijk best goed. Ik plan het ook gewoon te gebruiken om m'n eerste plantje om te leggen. voor een paar euro heb ik dat eens gekoch bij dille en kamille..

            #11
            Slome Joop

            https://www.kleermakersschaar.nl/pro...-fiskars-16cm/

            https://www.dewiltfang.nl/oogsten/ge...loemenscharen/

            https://www.groenrijk.nl/talen-tools-bloemenschaar

            http://vdtools.nl/index.php?id_produ...roller=product

            Gewoon ff zoeken op bloemenschaar.

            Comment


              #12
              Bringdown jij bent een toppertje en ik ben een oen die niet kan zoeken
              Bedankt, ik heb er 2 besteld bij /www.kleermakersschaar.nl met maar 2,89 euro verzendkosten

              Comment


              • Bringdown
                Bringdown commented
                Editing a comment
                Ik moest zeggen dat ze goed verstopt zaten, totdat ik de term bloemschaar begon te gebruiken.

              • Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Ja, bloemschaar was het geheime sleutelwoord.

              #13
              Ik heb er normaal gesproken een paar verschillende scharen bij liggen. Heb dus niet echt een enkele favoriet maar wissel af. Ook naar gelang de situatie komt soms net een ander schaar handiger uit.

              Ik heb de scharen die hierboven al getoond zijn plus ook zo'n schaar met een ringetje bovenop en een veertje erin:
              eenringsschaar.jpg

              Al prik ik mezelf daar ook nog wel eens mee. Als je de hele goedkope versie hiervan koopt dan willen die puntjes ook nog wel eens niet aansluiten. Datzelfde heb ik ook met die blauwe schaar die je hierboven toont. Maar goed, dan koop je gewoon weer een nieuwe.

              Plus nog zo'n Ikabana Bonsai schaar. Die knippen ook wel lekker. Vooral voor het wat grovere werk.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #14
                Ik heb van die goedkope knutselschaartjes van de action. 2 euro per stuk.
                Elk jaar koop ik er een stuk of 4. Dan kan ik de oude weggooien.

                Groot blad gaat met de Gardena snoeischaar. Die doet het prima.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #15
                  Ik gebruik die fiskars eigenlijk overal voor, ze zijn vlijmscherp dus geweldig ook voor defoliaten en toppen.

                  en zon papegaaiebek voor de dikke stammen zelf, en dat platte puntje is lowkey GEWELDIG om tie-wraps mee open te knippen.

                  Comment

                  Bezig...
                  X