Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zorgt toppen van wietplant voor vertraagde groei?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: Zorgt toppen van wietplant voor vertraagde groei?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ben van plan dit jaar mijn eerste wietplant te kweken. Helaas ben ik hier vrij laat mee maar ik heb besloten toch nog een Quick One Auto van Royal Queen Seeds outdoor te groeien in de tuin in vollegrond. Ik weet dat ik hier vrij laat mee ben, vandaar ook de keuze voor deze snelle autoflower. Ik vroeg mij alleen af of het toppen van een wietplant voor een vertraagde groei zorgt aangezien ik mijn plant de kans moet geven zo snel mogelijk oogstrijp te worden. Alle tips etc zijn welkom!

    Mvg Weedie8

    #2
    Ja...
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      zeker, als het snel moet gaan en zeker bij AF's, dan laat je de plant zo veel mogelijk gerust, elke manipulatie zorgt voor een 'vertraging'.
      Meestal hebben manipulaties wel het doel op een betere oogst; maar als tijd het belangrijkste is, en die is inderdaad op aan het geraken, dan laat je je plant best z'n gangetje gaan.

      Comment


        #4
        Ik krijg de neiging om 'nee' te zeggen.
        Ja, het remt de hoogtegroei, maar ook nee, het stimuleert zijgroei.
        De vertraging is ongeveer 48 uur bij een gezonde plant. Maar daar krijg je wel weer takken voor terug.

        Ergens wil ik stellen dat de totale plantmassa niet af neemt in totaal. Alleen moet je jezelf afvragen: is een klein lullig takje onderop de plant mij evenveel waard als een top in de top?
        Ik vind zelf van niet.

        Met een beetje ijzerdraad is er wel flink wat plantmateriaal te buigen, waardoor de lichtverdeling idealer wordt. Dat zorgt ook voor een steviger groeipatroon en meer goed ontwikkelde takken. Bij AF's is dat de meest belonende ingreep denk ik, naast een ruime pot.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Toppen of niet!

          Je moet toch uitgaan van een weekje of 12 voordat ze oost
          rijp zijn.......................

          Comment

          Bezig...
          X