Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto vs feminised

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Auto vs feminised

    Korting op 420shop
    Net bezig met mijn eerste autoflower te drogen. (eigelijk ook mijn eerste plant ) Heb er nog 3 en allemaal autoflowers. Nou zit ik eraan te denken om volgend jaar 'gewone' dames te halen. Dit jaar hebben we natuurlijk al een perfecte lente en zomer voor de planten maar het kan ook anders zijn. Ik heb geen mogelijkheid om binnen te kweken dus heb ik eigelijk geen optie dan alleen autoflowers of zie ik dat verkeerd?
    Buitenkweek 2019

    #2

    Comment


    • Lambalski
      Lambalski commented
      Editing a comment
      Wat ik juist heb begrepen is dat auto's minder kans op rot hebben omdat je ze in de zomer kan laten afbloeien. Maar ik neig nu toch wel meer naar fems. En dat verduisteren is voor mij niet handig (denk ik) ivm werk. Maar is de opbrengst zoveel hoger dan een auto? Ervan uitgaand dat ik hetzelfde medium,voeding etc gebruik als bij auto's.

    #3
    Ik heb dit jaar 0 autoflowers buiten staan.
    Alle opties staan open voor buiten. Er bestaan geen strikt binnen of buitensoorten namelijk.

    Het punt om rekening mee te houden is de bloeitijd; een super silver turbo haze die 20 weken bloeit, die haalt het niet om klaar te zijn voor de winter. Een bescheiden hybride die er ongeveer 10 weken over doet, die kan het best eens halen zolang de bloei op tijd begint.
    Er zijn zogenaamde semi-autoflowers, zoals de indica ruderalis van sensi seeds. Die rond augustus beginnen te bloeien. Ik heb zelf een vroege bloeier; die begint nu al met de topbouw. Die heeft dus sinds april de tijd gehad! Da's een aardige bos geworden.

    Andere soorten zijn vaak ook prima geschikt, maar je zult dus rekening moeten houden met de herfst. Diepe indica types zijn veel compacter, en die zullen eerder last krijgen van toprot. Het is daarom goed om te kijken of je ergens in het midden kunt gaan zitten. Als je wat kweekverslagen doorzoekt, dan vind je dat veel mensen femsoortjes gebruiken voor buiten. Er is zelfs een topic over planten die geschikt zijn voor ons klimaat.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...or-ons-klimaat
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Lambalski
      Lambalski commented
      Editing a comment
      Ga ik zeker doen! Kwam net trouwens niet gefeminiseerde zaden tegen.. Zit daar nog een voordeel aan ten opzichte van gefeminiseerd?

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Reguliere zaden, zo noemen we ze maar even, worden man en vrouw. Dus de kans dat je uit 10 zaden, 10 mannen overhoud, die is aanwezig. Voor vrouwen geldt hetzelfde. Ooit heb ik volgens mij een verwachte verhouding van 3-4 mannen op 6-7 vrouwen gegeven. Dat klopt ongeveer wel. 60% kans op een dame dus.
      Reguliere zaden worden minder snel hermafrodiet, en zijn vaak genetisch wat verschillender van elkaar. Dus als je er 20 zaait, dan vind je waarschijnlijk een aantal verschillende fenotypes (uiterlijken, gedragingen, reacties op omgeving).
      Voordeel met regulier zaad is dat je zelf opnieuw zaden kunt maken, dus als de soort je bevalt, dan kun je die blijven doorzetten. Door hun lagere herma-respons, zou je stekken of moederplanten langer kunnen bewaren (bijv. overwinteren na reveggen). Nadeel is wel, dat je dus meer moet zaaien om zeker een aantal vrouwen over te houden. Een nadeel is ook, dat er een kans bestaat op mannen. De kans is misschien kleiner, maar ik kan je vertellen dat het flink balen is als je 5 zaden zaait, en er 3 maanden later achter komt dat je 5 mannen hebt staan. Dat zijn 3 gemiste groeimaanden! Ik neem dat risico elk jaar. Dat bevalt prima. Ik heb m'n eigen zaden gemaakt, genoeg om nog 40 jaar buiten te kunnen kweken, zonder een enkele keer dezelfde soort tegen te komen.
      Dat is het grootste voordeel wat ik er uit gehaald heb. Met 5 jaartjes kruisingen maken en 5 jaartjes regulier zaad kopen, zit ik gebakken. Ik heb de shop niet meer nodig. Nooit meer. Ik kan immers gewoon weer nieuw zaad maken! Daar heb ik 40 jaar de tijd voor nu.

    • Lambalski
      Lambalski commented
      Editing a comment
      Goed voor elkaar dus! Ik ga dan voor de gefeminiseerde zaden Ik hou niet zo van gokken. Daarbij hoef ik mijn eigen zaden(nog) niet te maken. Denk dat het in de toekomst wel gaat gebeuren maar eerst maar het kweken onder de knie krijgen

    #4
    edit
    Buitenkweek 2019

    Comment


      #5
      Autoflower= automatiche in bloei zonder dat je er iets voor hoef te doen , vaak ook klaar in 12 weken ( bestaat in Regulair en Female)
      Fem= Vrouwlijk zaad
      Reg= Regulair zaad kan dus man of vrouw zijn. De ze oogst je pas in oke/nov/dec zoals LR2 al uit legde

      Al het zaad kan je binnen of buiten kweken.
      God was never on your side..

      Comment


      • Lambalski
        Lambalski commented
        Editing a comment
        Binnen kweken is (nog) niet aan de orde. Eerst maar alleen buiten. Neem aan dat je in Nov/dec niet buiten laat afbloeien.

      #6
      Ja buiten.planten haal je nooit naar binnen die bloeien buiten af en oogst je dus rond die tijd
      God was never on your side..

      Comment


        #7
        In November/december laten afbloeien in Nederland?
        Buitenkweek 2019

        Comment


        • belladonna
          belladonna commented
          Editing a comment
          Ehm ja waar anders ze schieten in bloei rond augustus
          Sep dan oogst je nov/de in nederland. Een normale plant gaat pas in bloei als de licht uren veranderen. Tel dan de weken dat ze in bloei staan. Ik heb keer in dec pas alles buiten kunnen oogsten mijn eerste kweek
          Volle grond

        #8
        Ok ok... Ben totaal niet bekend met gewone fems... Neem aan dat je dan veel kans heb op toprot maar weer minder, of geen last, van luis etc.
        Buitenkweek 2019

        Comment

        Bezig...
        X