Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower orangebud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflower orangebud

    Korting op 420shop
    EERSTE KEER Hobbyen

    lees veel alleen nu de praktijk nog


    ik ga voor het eerst hobbyen met 3 auto flowers de oldewetse Orange bud.
    Ik heb een nieuwe hps led lamp van 180 watt met groei & bloei stand.
    Ik heb een tentje gekregen van 150x150x200
    sceret jardin.
    Beste instel tijden zijn 18/6 in die 11 weken
    mijn potten zijn 18 liter

    Hoe moet ik mijn voeding ec en ph goed controleren
    ik zou graag mijn eigen gebruik willen produceren
    want ik kan het gewoon domweg niet betalen en ik vind de kwaliteit van de shop onwijs ruk.

    alle tips en tricks zijn welkom

    ik heb er nu 3 in de venster bank staan
    begonnen op 18 aug.
    volgende week kan ik ze pas erin zetten en van 3.8 liter na 18 liter potten

    hoe zit het eigenlijk met de eerste weken nat maken
    ik doe ze nu alleen minimaal bevochtigen
    zodra ik tent ready heb gaan ze strak op 18/6.

    Ik heb nu dus een tent hps led lamp 180 watt
    18 liter potten
    kleine fan
    en staande fan
    en een filter natuurlijk
    alleen nog geen dingen om verse lucht na binnen te krijgen of eruit.

    is dat een verplichte denk ut wel he
    ik ben nog een groentje en ik wil het in 1x goed doen.



    Zou mij nog even netjes voorstellen
    ik ben willem en kom uit de omgeving Gelderland
    Last edited by Kwebbelkous87; 5 September 2018, 13:27.

    #2
    8 september zijn ze drie weken
    4e week in mijn tentje 150x150x200
    mag ik al groei voeding geven?
    volgende week gaan ze over naar 18 liter potten
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Nou Willem, welkom!

      Maak je over voeding en EC en pH nog even geen zorgen. Dat is iets voor je derde kweek. Luchtvochtigheid? Wat mensen je ook vertellen, geloof me alsjeblieft: die maakt geen fuck uit.
      Probeer je planten zsm in die tent te krijgen. En probeer die tent goed opgezet te hebben voordat er planten in komen. Als je gaat sleutelen met de planten er nog in, dan gaat het een keer fout. Dat overkomt ons allemaal.

      Een HPS led lamp is nogal raar; HPS is een eigen type, en LED ook. Die twee kunnen niet hetzelfde zijn.

      Maak de afzuiging in orde, en die filter, en je kunt in principe aan de slag als ik het zo lees. Open lekker een kweekverslagje, en dan springen mensen wel in met tips etc.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      #4
      Aha, de prangende vraag 'mag ik al gaan voeden'. De vraag stellen is hem beantwoorden: waarom wil jij voeden? Omdat de plant het nodig heeft, of omdat jij denkt dat de plant het nodig heeft? De plant heeft het niet nodig, tenzij ze laat zien dat ze het nodig heeft. Zijn de lobblaadjes nog aan de plant? Zo ja, dan heeft ze het niet nodig. Kijkt ze geel van kleur? Zo ja, dan heeft ze wat voeding nodig.

      Als je iets lekkers wilt en de portemonnee gesloten wilt houden, dan moet je eerst leren omgaan met de plant. Effe kennismaken. Even het groeipatroon leren kennen en een idee krijgen van de basis. Je eerste oogst gaat kut en ondermaats zijn. Of je er nu 1500 euro tegenaan smijt, of slechts 20 euro. Als je slim bent, probeer je het eerst op de '20 euro methode', want het is ontzettend kut als je de 1500 euro methode doet en het gaat fout.
      Dat is een mentaliteit die ik iedereen probeer mee te geven. Maar mensen zijn graag eigenwijs, en die slaan dan nog eens 200 euro, en dan nog eens 200 euro stuk op een binnenkweekje, om vervolgens 5 grammetjes kutwiet te roken.
      Ik wil niet zeggen dat ik het beter weet, maar andere mensen zeggen dat ik het beter weet. Het zou zonde zijn om niet te leren van onze fouten. We hebben ze allemaal gemaakt, soms wel honderd keer.

      Vandaar mijn advies: get growing! Maak je tent in orde, pleur die planten er in, kijk hoe ze zich gedragen.
      Als je goed advies wilt, en een beetje op maat voor jouw situatie, dan helpt het veel om een foto van de plant te plaatsen en de omstandigheden (watergift, locatie, welk grondtype, etc).
      Met 50 cent aan voeding en een eurotje potgrond kun je een heel eind komen namelijk, maar dan moet je een ruw idee hebben van wat je doet, en waarom je het doet (waarom voeding geven, waarom niet bijvoorbeeld).
      Als je dat voor jezelf duidelijk kunt krijgen, dan is kweken geen fuck aan. Precies zoals het moet zijn
      Maar dat kost je een paar oefenrondjes. Niemand krijgt het snel onder de knie, niemand kan het leren door enkel te lezen. Neem lekker rustig je tijd.

      Kokosaarde is kut. Bijna niemand kan er goed mee overweg. Da's les 1.
      Probeer tenminste goedkope supermarktpotgrond te gebruiken, of desnoods wat duurder spul. Voor de eerste overpotronde is dat een belangrijk puntje.

      Qua verlichting en kasten kan ik weinig helpen; ik doe er zelf weinig mee dus daar ga ik ook geen uitspraken over doen.

      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • belladonna
        belladonna commented
        Editing a comment
        Wat ben jij een heerlijk mens, keer na keer beantwoord jij vragen die je hier al jaren beantwoord en je blijf altijd netjes en behulpzaam echt super en je tips zijn de beste die mensen hier kunnen krijgen op het forum. Dus denk dat mensen enorm blij mogen zijn als jij jou tijd en energie in hun kweek steek. Nog maals ik vind je een SUPER vent SOW

      • Kwebbelkous87
        Kwebbelkous87 commented
        Editing a comment
        Bedankt voor je reactie! ik kan jou verhaal alleen maar waarderen! Nou dat kokos grond is inderdaard niet wat.
        morgen gaan ze in de tent. hebben drie weken in de vensterbank gestaan had even geen andere mogelijkheid
        daarna gaan ze straks op licht schema.
        ik heb nu inderdaad de goedkope gewoon van de supermarkt gehaald.
        zodra ze in de tent staan en ik heb alles klaar zou ik afentoe een postje doen

        dit word mijn 2e

        1e bijna klaar en dat is inderdaad geen spektakel

        daar zou ik 1 deze dagen een foto van opzetten die moet nog tot de 20e maar het rijpen duurt zo ontzettend lang vooral heel veel witte haartjes en niet echtt volle toppe
        begonnen met 12/12/ toen 20/4 en later weer 18/6 en gedoe met de lamp en kast te warm
        dus flink op de donder gehad

        Ik wens jullie beiden een prettig weekend!
        en nogmaals bedankt voor de reactie
    Bezig...
    X