Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnenkweek - Is plantje wel de goede grootte na 1 week? Autoflower.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Binnenkweek - Is plantje wel de goede grootte na 1 week? Autoflower.

    Korting op 420shop
    Dag,

    Ik zit vandaag precies 1 week in de groei.
    3 dagen ontkiemd, en heb de grond niet voorgewaterd toen ik het zaadje in de grond stak. (Wist niet dat dat moest, nu wel.)

    Het is een 15l air pot, met Plagron lightmix met perliet. (Had gelezen dat autoflowers heel graag luchtige grond hebben, daarom met perliet.)
    Het is dus een autoflower, White Widow Automatic van Royal Queen Seeds.
    Ik moet wel zeggen, ik had er 3 besteld, en ik had om te onkiemen het minst donkere van de 3 genomen. Maarja, wel gelezen dat de donkerste de beste zijn. Klopt dat?
    Ik groei het onder 360w LED.

    Hoewel het mijn eerste binnenkweek is, ben ik wel vrij zeker dat ik toch genoeg water geef. Ik voel regelmatig aan de bodem, en als ik mijn vinger er in steek blijft er een beetje aan plakken, en heel klein beetje moeite om de aarde van de vinger krijgen, dus dat lijkt me toch goed. Maar ja, ben hier volledig nieuw in.

    Wat is uw mening? Ik vind het toch maar klein, lol.

    En ik geef regenwater uit een ton. Dusja, wat zuurder dan? Omdat het zo lang heeft stilgestaan.
    Heb geen pH meter enzo, niets van zo een apparaten. Wou het simpel houden.

    En nog vlug even aan toevoegen dat het worteltje ongeveer 6 mm (maximum, denk ik) was na 3 dagen ontkiemen.
    Dat leek mij wat weinig, want ik weet nog dat ik ooit eens ontkiemd had voor buitenkweek, en toen was dat worteltje veel groter!

    Bedankt.

    Attached Files
    Last edited by ikwilgnusername; 12 October 2018, 13:41.
    We accepteren de realiteit van de wereld zoals we die voorgeschoteld krijgen.

    #2
    Is goed zo.

    Niks verbrandt, geen strek.

    Ziet goed uit voor een plantje van 1 week oud.

    In het begin groeien ze niet zo heel snel maar dat gaat nog wel komen.

    Die penwortel gaat nog wel groeien in de aarde.
    De een groeit sneller dan de andere.


    Ik zeg. Ziet er goed uit!

    Dont worry be happy.

    Comment


      #3
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Bedankt allebei!

        Ik was even ongerust dat het misschien te klein was, maar is dus niet zo.

        Hartelijk bedankt.

        @ QnQ

        Ja, de kleur, ik weet het, maar ik postte het eigenlijk gewoon voor de grootte, niet zozeer voor de kleur van het plantje.
        Last edited by ikwilgnusername; 12 October 2018, 16:31.
        We accepteren de realiteit van de wereld zoals we die voorgeschoteld krijgen.

        Comment


          #5
          De volgende keer gewoon fototjes maken met een gewone lamp aan zonder dat fel paarse.

          maar idd de grootte is oke.

          als er nog wat is dan horen we het wel

          Comment


            #6
            Eigenlijk ja, vraag mij 2 dingen af.
            Ik heb zojuist het topic van LR2 gelezen over cnnbs.nl. En hij is er niet content van.

            Nu, van die website heb ik vernomen dat Bio Nova Autoflower supermix en de PK 13 & 14 goed zijn.
            Ik heb die onlangs gekocht.
            Zijn die iets waard dan? Kan ik die bezigen?

            En dan ook, vanop cnnbs.nl heb ik ook vernomen dat je het beste na 4 noden voeding begint te geven bij autoflowers. Klopt dat dan wel? Of wat raden jullie aan?

            Bedankt.
            En ik wou dat ik dat topic van LR2 eerder had gelezen, damn! Zit nu met die bestelling van die Bio Nova. Ik hoop dat het goed is!!
            We accepteren de realiteit van de wereld zoals we die voorgeschoteld krijgen.

            Comment


              #7

              Ik vraag mij af, als deze BioNova autoflower supermix en pk 13 en 14 niet goed zijn, of ik gewoon zou overstappen op Plagron Power Roots wortelsimulator en Plagron Green Sensation.
              Nu, ik wil het wel zo simpel mogelijk houden. Wil niet lopen te klooien me pH, EC meters enzo. Hou ik mij allemaal niet mee bezig.

              Dus, als die Bio Nova niet goed is, en ik het zo simpel mogelijk wil houden, dus geen apparatuur bezigen, is dan wortelstimulator en green sensation goed genoeg? Wil toch IETS van voeding geven.
              Last edited by QnQ; 13 October 2018, 10:16.
              We accepteren de realiteit van de wereld zoals we die voorgeschoteld krijgen.

              Comment


                #8
                Je mag dat stuff omtrent Bio Nova enzo laten, heb men antwoord al gevonden.
                We accepteren de realiteit van de wereld zoals we die voorgeschoteld krijgen.

                Comment


                  #9
                  Heb nog een foto genomen, nu zonder LEDs aan, voor men offline kweekverslag.
                  Kzal het hier ook uploaden.
                  Attached Files
                  We accepteren de realiteit van de wereld zoals we die voorgeschoteld krijgen.

                  Comment


                    #10
                    Lekker groeien laten, is goed zo.

                    Denk wel eraan dat je niet teveel water gaat geven.

                    Comment


                      #11

                      Nee hoor, daar let ik echt wel goed op.
                      Last edited by QnQ; 13 October 2018, 10:17. Reden: citaat opgerookt
                      We accepteren de realiteit van de wereld zoals we die voorgeschoteld krijgen.

                      Comment


                        #12
                        Ik denk dat je met zo'n airpot toch best wat meer water moet geven dan met dichte potten.
                        De hele buitenkant droogt erg snel uit.

                        Met die voeding is niks mis (behalve de prijs) maar dat had je al gevonden.
                        N-P-K 7-3-5 en een handjevol sporen elementen.

                        Niet wachten met voeren tot de bladeren geel worden, dan ben je te laat.
                        Dat werkt alleen bij minerale voeding, en die autoflowermix is organisch.

                        Je kweekt ook op ligthmix dus ik zou over een week al eens beginnen met een keer 1ml/L te geven.
                        Probeer met watergeven bij de stam weg te blijven. Liever ruim er omheen.

                        PK 13/14 lijkt me een goeie aanvulling, mits de plant er dan nog goed bij staat.
                        Als je dat in week 5 of 6 van de bloei 2 of 3x mee geeft bij de voeding is dat voldoende.
                        ((Ja, met zo'n fles kan je wel een tijdje doen.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Aha, ok, bedankt QnQ.
                          We accepteren de realiteit van de wereld zoals we die voorgeschoteld krijgen.

                          Comment


                            #14
                            Ik heb dit gevonden.

                            https://www.bionova.nl/wp-content/up...heme-BASIC.pdf

                            Zou ik dat volgen?
                            Heel graag raad gewenst!
                            We accepteren de realiteit van de wereld zoals we die voorgeschoteld krijgen.

                            Comment


                              #15
                              1x is wel voldoende.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X