Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel watt en m2 voor 15 gram per week

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoeveel watt en m2 voor 15 gram per week

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,
    Ik ben hier nieuw je kan me nebur noemen.

    Ik ben een stevige roker van ongeveer 15 gram in de week. Daarvoor heb ik al eens buitenplanten gehad, maar dat voorziet me niet het jaar rond daarnaast hou ik wel van goede kwaliteit wiet.

    Vandaar het plan om binnen een kleinschalige kweek op te zetten alleen voor mijzelf minimaal 15 gram in de week dus.

    Ik ben al wat aan het lezen geweest hier en daar en ik denk dat ik voor led zal gaan. Dat is dus het eerste struikelblok... wat zijn het er veel!!!!! Dus meer lezen en lezen en vergelijken. Osram en cree moet je hebben lijkt het een dan ineens als je denkt dat je het weet fulspectrum cob leds eventueel icm gewone 3 en 5 watt leds.

    Ik hou van goede wiet en wil dus een goede lamp.
    Dat is vraag 1 wie kan mij in leeken termen of uit ervaring vertellen wat goede leds zijn voor compacte toppen.
    Of wat geschikte bewezen merken/ modellen noemen.

    Dan vraag 2
    15 gram per week hoe groot moet mijn tent zijn met welk wattage lamp om daar in te voldoen? In gedachte houden dat ik kweek 1 vast geen gram per watt ga halen haha of zelfs 1.8

    alvast bedankt voor het meedenken
    Last edited by Nebur86; 16 October 2018, 22:22.

    #2

    Comment


      #3
      Bedankt dat je iedergeval bevestigd dat ik qua wattage wel goed zit te zoeken ongeveer.
      Ik zat aan deze lamp te denken https://www.todogrowled.com/gb/tgl-l...-star-100.html

      icm een 80x80 tentje en filter maar dat is dus al weer op het randje van wat ik eruit wil halen als ik het goed begrijp.

      Comment


        #4
        De vraag blijft vooral of het realistisch is om 1g/W te draaien als beginner. Dat is het niet, namelijk.

        Je wilt 780 gram per jaar produceren. Daar komt het op neer. Dat haal ik ongeveer met 3 buitenplanten met een toppendek van 2 vierkante meter in totaal.
        Als je dat verdeelt over 3 runs, realistisch gezien wat je ongeveer haalt per jaar, dan zit je gauw aan 260W verlichting op voorwaarde dat je die 1g/W kunt halen en dus 260 gram per run opbrengt.
        Reken eerder op 0.5 gram/Watt, dus dan kom je in de buurt van 600W verlichting. Dan heb je het al over een aardig tentje. Met een aardig stroomverbruik..
        Dan is een 80x80 tentje niet erg de oplossing. 120x120 zou dan meer in dat straatje passen.

        Na een aantal runs is 1g/W wel te halen, of te benaderen tenminste. Maar erop rekenen is iets voor growshops; die moeten gouden bergen beloven.

        Als je de ruimte buiten hebt, dan zou je misschien beter eens kunnen nadenken over een goede kas die je kunt verduisteren. Qua kosten komt het op hetzelfde neer, alleen in het geval van een kas heb je veel minder werk en veel minder stroomverbruik. Als je die op tijd verduistert, dan is 1kg/jaar wel te halen. Scheelt daarnaast een heleboel gedoe.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Hm. Niet mee akkoord. ik had een gigantisch slechte run met beestjes en bladproblemen vorig jaar. Had nog 1 op 1. Het is veel makkelijker om 300 gram te halen onder 250 watt aan cobs dan onder 1 600 watt hps bv. Ga je naar 600 watt aan led dan zit je met overkill. Neem grote potten, top je planten, let een beetje op dat je ze niet overwatert en het is makkelijk haalbaar, ook voor een beginner mits die wat groene vingers heeft. Wat ik doe is echt niet moeilijk. Met alle kennis die je nu online vindt... Plus die cobs zijn zo simpel om mee te kweken. En bijzonder efficient.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post

            Na een aantal runs is 1g/W wel te halen, of te benaderen tenminste. Maar erop rekenen is iets voor growshops; die moeten gouden bergen beloven.

            dat is dan voor de kut growshops, persoonlijk heb ik geen growshop maar werk voor een urban garden shop en heb dit nooit mede gedeeld ook vroeger niet toen ik nog in de growshop in IJzendijke werkte, het is wel mogelijk maar de gouden bergen beloven is voor de zakkenvullers, ik ga voor de eigen gebruik mensen en ben blij dat ze met een 400 watter lekker 200 gram onbespoten materiaal hebben en daar is iedereen happy mee ook ik.

            Comment


            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Urban Garden shop is toch gewoon een theehuis waar iedereen welkom is en waar je toevallig lampen kunt kopen? Ik zal jullie voortaan als uitzondering noemen

            • Urban
              Urban commented
              Editing a comment
              Top merci

            • belladonna
              belladonna commented
              Editing a comment
              En ik ben er ook HAPPY Meee

            #7
            Ok ook al haal ik geen 1 gram maar 0.5 a 0.7 pw dan bespaar ik nog serieus op de shop en kan proberen dat te verbeteren. Naast een eigen wietje lijkt het me ook gewoon een leuke hobby binnen.
            verder denk ik niet binnen 2 maanden te draaien (denk eerder aan 6) dus heb ik nog veel tijd om kweekverslagen diy video's en tips en trucs op te zoeken.

            Comment


              #8
              Osmose water ph en ec meter zijn in huis ivm aquarium als wel kennis over water chemie het zal altijd iets helpen

              Comment


                #9
                Op het moment ben ik het led diy topic aan het lezen en heb de video's bekeken. Daarnaast volg ik wat led kweekjes hier. Ik heb er vertrouwen in dat het wel goed komt

                Comment

                Bezig...
                X