Wat gaat er mis: Spongepots, ontkiemkastje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Cookieekush
    Wicked Stoner
    420 MemberMemberLucky Member
    • Oct 2017
    • 246

    #1

    Wat gaat er mis: Spongepots, ontkiemkastje

    Korting op 420shop
    7e dag dat ze erin staan
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • beowulf
    Exquisite Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 6495

    #2
    Wat er mis gaat? Gebrek aan voorkennis Je hebt de zaadjes in spongepots gezet, van de moment er iets van leven te zien is moet die plug uit het plastiekje en in de grond. Je krijgt ze gratis als je zaden koopt bij sannie, maar ik vind dat grote rommel en heb ze na 1 keer miserie weggesmeten. Alle zaden kwamen boven met de zaadhoes er nog rond en dat is hier ook het geval. Dus ja, zo snel mogelijk alles overplanten, tot een cm of 2 onder de grond. Maar wsl kan je opnieuw beginnen. Een slechte start blijf je nog effe voelen.

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Dat ontkiemkastje met leds is trouwens ook compleet waardeloos.
      Ik snap niet dat mensen dat nog kopen terwijl overal op forums verteld wordt dat het onbruikbaar is.
      Zelfs het reclamefilmpje van Sannie laat gestrekte spaghettiplantjes zien.

      Leuk om een rups in te houden 's zomers en te kijken hoe die verpopt, maar voor plantjes is het niks.

      Zoals hiervoor gezegd, zodra je beweging ziet moeten ze daaruit en in de grond onder echt licht.

      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • Modest
        Expert Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2010
        • 1390

        #4
        Je geeft zelf het antwoord op je vraag .

        Plantjes voorzichtig zaaien in een potje zaai- en stekgrond en desnoods enkele TL 'Cool White' lampen erboven.
        Dan ben je voor €€30 euro begonnen aan je voorgroeikastje.
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment

        • Head Honcho
          Chronic Stoner
          MemberLucky Member
          • Aug 2018
          • 180

          #5
          Spongpots zijn een prima manier om te kiemen. Heb er letterlijk honderden planten mee gekiemd en nog nooit problemen mee gehad. Die kastjes zijn inderdaad waardeloos. Zodra het plantje boven is direct onder een fatsoenlijke lamp zetten.

          Comment


          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Noem mij 1 voordeel tegenover een zaadje onmiddellijk in de grond steken. Had TS dat gedaan had hij nu geen problemen. Die dingen zijn compleet nutteloos. Als je wat ouder zaad hebt komt de wortel er niet eens door vanonder.
        • LR2
          Mother of all Growers
          MemberLucky Member
          • Nov 2011
          • 8552

          #6
          Wat men vergeet te melden is: hoe nu verder?
          Begraaf ze opnieuw in de aarde, en zet ze dan onder een echte lamp. Als je ze in deze staat direct onder de lamp zet, dan zijn ze morgen verdroogd.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          • beowulf
            Exquisite Grower
            MemberLucky Member
            • Nov 2008
            • 6495

            #7
            Of jij leest er over, kan ook

            Comment

            • Head Honcho
              Chronic Stoner
              MemberLucky Member
              • Aug 2018
              • 180

              #8
              beowulf de spongepots houden goed vocht vast. De bovenkant van aarde wil nog wel eens sneller uitdrogen dan men verwacht en dan kiemt het zaadje niet. Om maar eens een voordeel te noemen.

              Comment

              • beowulf
                Exquisite Grower
                MemberLucky Member
                • Nov 2008
                • 6495

                #9
                Vershoudfolie erover, probleem opgelost. Hoeveel heb je er al gehad die met de helm op kwamen? Eerlijk? Jaar of twee terug had ik een sea of green, begonnen met iets van een 60 planten. Geen idee hoeveel er daar met de hoes nog rond boven kwamen, maar het kunnen er goed geen geweest zijn, alle zaden gewoon rechtstreeks in de 4 liter pot. Met spongepots kwamen ze allemaal met de helm nog op boven, kon opnieuw beginnen.

                Comment

                • Head Honcho
                  Chronic Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Aug 2018
                  • 180

                  #10
                  beowulf niet veel hoor, gewoon iets dieper in de spongepot drukken dan gooit die het zaadhulsje er wel vanaf.
                  Is in aarde ook als die niet diep genoeg in de aarde zit komt die ook met helm en al naar boven. En waarom opnieuw beginnen als het hulsje er nog op zit dan? Even met de plantenspuit erop dan wordt het hulsje week gooi je hem er zo af.

                  Comment

                  • beowulf
                    Exquisite Grower
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2008
                    • 6495

                    #11
                    De wortel kwam er langs onder ook niet door. En zaden die met de helm op boven komen, die beginnen direct al met een achterstand. Het gebeurt hier nog zelden. Met die spongepots allemaal. Nope, geen fan van.

                    Comment

                    • Cookieekush
                      Wicked Stoner
                      420 MemberMemberLucky Member
                      • Oct 2017
                      • 246

                      #12
                      3 dagen verder en zo staan ze er nou bij.
                      denk dat die op de 2e foto het niet gehaald heeft.
                      Ze staan nou onder een 216w ufo led.
                      Maar Heb een Pro star Clf 125w besteld dus die komt er morgen boven

                      hoe hoog kan ik de clf er boven hangen 15cm?30cm?

                      en waneer beginnen jullie met het voor de eerste keer voeding bij het water te doen ?.
                      Pas naar een week of 2/3 of langer ?.
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment

                      • Cookieekush
                        Wicked Stoner
                        420 MemberMemberLucky Member
                        • Oct 2017
                        • 246

                        #13
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment

                        Bezig...