Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oogst vraag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten en Drogen: Oogst vraag

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb 2 vragen:

    1) Mijn plantjes zijn normaal gezien klaar voor de oogst (foto's in bijlage) ze zien er voor mij al melk achtig uit.
    Mijn vraag is: Is het normaal dat mijn planten niet sterke geur afgeven?
    In vergeleken met andere plantjes dat ik in contact ben gekomen ruiken mijn plantjes nu bijna naar niks.
    Het betreft Amnesia haze autoflower

    2) Is het ook normaal dat mijn planten niet aan dezelfde snelheid groeien?
    2 van mijn 3 plantjes zijn klaar maar mijn 3de heeft wat achterstand. Ik moet wel zeggen dat de grootte ook wel verschilt (misschien dat het daar mee te maken heeft?)
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    2de foto
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Probeer er rekening mee te houden dat je camera-trucage toepast in je microscopie; je schijnt licht vanuit een andere hoek waardoor het kan lijken alsof er een boel milky tussen zit. Kijk je echter naar de bovenrand in foto 1, dan zie je dat vrijwel alles nog transparant is.

      Een formaatverschil tussen planten is heel goed mogelijk. Het zijn geen identieke klonen en kleine verschillen kunnen op den duur uitvergroot raken.

      Een amnesia zou je stevig moeten ruiken over het algemeen, tenzij je op hele lage temperaturen kweekt. Dan kan die geur nog weleens verdwijnen. Als je dat kunt uitsluiten, dan zou ik een week wachten. Als het dan nog niet begint te geuren, dan is het wellicht een genetisch dingetje. Een les voor de volgende keer om niet meer diezelfde zaden te halen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Dankje voor uw antwoord, Ik zal er nog heel even mee wachten tot ik ga oogsten.
        Last edited by QnQ; 23 December 2018, 23:06. Reden: Citaat opgerookt

        Comment


          #5
          Mijn trichomen zien ook milky uit zeker 90%, maar ik zit pas in week 4.. LR2 wat je zei over de licht trucage heb ik nooit bij stil gestaan. thnx voor de eyeopener
          Ik weet natuurlijk dat mijn planten nog lang niet klaar zijn maar kan me voorstellen dat je als beginner flink gaat twijfelen als je veel leest en dan iets anders bij jezelf ziet.
          Goed dat er mensen zijn die nuttige praktijkinformatie delen!

          gr TruSpliff

          Comment


          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Ik ben er zelf ook pas achter gekomen toen het mij overkwam. "He, joh, alles NU al milky?! Ik moet nog 7 weken!"
            En toen viel het kwartje. Toen werd ik een volwassen man, ik groeide wat borstharen en ik ging anders naar planten kijken. Ik ben ze gaan bekijken alsof 't vrouwen zijn; is de zwelling er uit? Dikt ze nog aan? Groeit ze nog elke week een beetje? Niet?! Oke, dan: Zijn de parels de juiste kleur? Is er verandering in de haarkleur? Is ze aan het rotten? Ja? Dan is het tijd om te daten.
            Het is 't totaalplaatje voor mij. Bij vrouwen kan dat erg misleidend zijn, er zit wat in de melk tegenwoordig. Maar bij planten is het na een paar rondes erg goed in te schatten op het gevoel. Dat betekent echter wel dat je eerst houvast moet hebben om dat gevoel te ontwikkelen. Trichomen zijn daar een deel van. Zie je er in 3 weken tijd geen calyxen bij komen, zie je dat er geen/wel foxtails ontstaan? enz. enz. Probeer dat eens op een papiertje te schrijven voor jezelf. Je zult in twee rondes doorkrijgen dat dat onderbuikgevoel best wel hout snijdt. Je maakt er, door het op te schrijven, solide logica van. En solide logica kun je hergebruiken. Die microscoop kan dan aan de wilgen gehangen worden.

          • TruSpliffman
            TruSpliffman commented
            Editing a comment
            LR2 hahah.. dat heb je nou ff mooi verwoord.. maar ik snap wel precies wat je bedoeld!
            Ik zal idd eens een poging wagen om alles op papier te zetten, alles om te leren en beter te worden.

            Je hebt het over het ontstaan van wel/geen foxtails.. Wat kun je daar precies uit afleiden dan? heb er wel over gelezen maar ik denk dat jij dat haarfijn uit kan leggen in miss 2 zinnen.. haha

            Kijk maar als je zin en tijd hebt!

            mvg TruSpliff

          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Wat je kunt afleiden uit foxtails, is dat de plant de eigenschappen bezit om foxtails te maken. Dan moet je in de gaten houden of die ook ophouden met zwellen en groeien. Anders loop je misschien oogst mis. Er is verder niet zoveel speciaals aan.

          #6
          Daarom hoef (moet) je niet naar trichomen kijken na een paar weken. Dat heeft geen zin.
          Die dingen verkleuren tijdens de hele bloei.

          Hou je gewoon aan de bloeitijd die de verkoper opgeeft en als die bereikt is ga je de trichomen bekijken.
          In de meeste gevallen mogen ze dan nog wel even.

          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • TruSpliffman
            TruSpliffman commented
            Editing a comment
            QnQ ik kijk om te leren begrijpen, niet om iets te zien wat er niet is.. Ik ben een leergierige, maar geduldige hobbygrower..
            Als ik het doe wil ik het zo goed mogelijk doen en daarbij hoort tijd investeren in observeren en info verzamelen..

            mvg TruSpliff

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Nou ik hoop dat je er wat van geleerd hebt.
            Fijne kerstdagen
        Bezig...
        X