Spaarlamp

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Zors
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2018
    • 558

    #1

    Spaarlamp

    Korting op 420shop
    Ik heb vlug een "kast" ineen geflanst mat wat isolatieplaten, het zijn 2 white widow auto's...
    Spaarlamp 8 x 13 Watt, 1500 Lumen...
    Ik zou dezelfde opstelling eventueel in een kleerkast maken, aanzuig passief, afzuig is een pc ventilator...graag jullie mening, grtn!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Pit
    Banned
    Lucky Member
    • Oct 2015
    • 345

    #2
    Voor de groei prima maar of je daaronder fatsoenlijk kan afbloeien betwijfel ik.

    Comment


    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Pit ik heb onder simpele 40 w totale wattage een oogst van droog 14 gram van 1 plant wel dus het is mogelijk maar verwacht geen superoogst ongeveer 0.33 per w

    • Pit
      Pit commented
      Editing a comment
      Oké, 14 gram is prima onder een 40 watt lamp vandaan. Was het een beetje kwaliteit?

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Ze waren een beetje fluffy maar smaak en effect waren ok voor onder 40 w heb ze wel een week vroeger moeten omleggen want had geen blad meer aan de steel (spint)
  • Zors
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2018
    • 558

    #3
    Is mijn eerste binnenwerk, deze zomer zo'n 8 auto's gekweekt buiten zonder voeding of kennis :-p en haalde max 30 gr, ook wat beginners fouten gemaakt

    Comment

    • Ipie
      Ultra Grower
      MemberLucky Member
      • Feb 2016
      • 2241

      #4

      Ziet er leuk uit hoor !!
      En ik ga je volgen, leuk deze dingen voor
      weinig geld.............

      Comment


      • Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Bedankt zeg wel weinig geld, nu, het is maar een proef, ik wou enkel investeren in lampen, dit heeft me op dit ogenblik zo'n 80 euro gekost

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Mijn kistje kost totaal incl. 200 euro en haal er gemiddeld 40
        gram vanaf, gewoon een lekker rokertje voor weinig toch?
    • Zors
      Junior Grower
      MemberLucky Member
      • Nov 2018
      • 558

      #5
      Dat is idd niet slecht voor die prijs

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #6
        Maar die plantjes zijn niet in die kast met die lampen op die manier gekweekt denk ik ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Toch wel, wel 4000k lampen voor het groeien gebruikt met hetzelfde wattage, deze zijn 2700k
          Last edited by Zors; 8 March 2019, 06:40.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Dat doe je goed dan.
          Maandje of 3 groei inmiddels ?
      • Zors
        Junior Grower
        MemberLucky Member
        • Nov 2018
        • 558

        #7
        Rechts is in week 8, links week 7, ik gaPit zijn raad opvolgen, net een 250 hps aangekocht, zou jammer zijn als het weinig opbrengt...dit was slechts een proefopstelling, ik zal een oude kleerkast ombouwen tot kweekkast, was ook eens testen als kweken in mijn kot buiten zou lukken, moet allemaal heel discreet zijn want we hebben kinderen

        Comment


        • Socrannabites
          Socrannabites commented
          Editing a comment
          aan zulke dingen denk ik ook vaak, ik vraag mij af hoe warm een tuinhuisje word in de zomer
      • Ipie
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Feb 2016
        • 2241

        #8
        Rechts week acht, links week zeven?
        Misschien is een foto welkom met deze toch wel prima kweek toch?
        Mocht je een naam noemen even een ...@ ..Net voor
        de naam dan kunnen ze het lezen...............

        Succes!!!!

        Comment

        • Zors
          Junior Grower
          MemberLucky Member
          • Nov 2018
          • 558

          #9
          Ipie bedankt voor de tip en het compliment hier heb je een foto
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment

          • Pioneer
            Advanced Stoner
            Member
            • Jan 2019
            • 69

            #10
            Vind het er toch wel erg mooi bijstaan voor deze conditie.

            Comment

            • Zors
              Junior Grower
              MemberLucky Member
              • Nov 2018
              • 558

              #11
              Dank U

              Comment

              • beowulf
                Exquisite Grower
                MemberLucky Member
                • Nov 2008
                • 6495

                #12
                Voor 15 euro minder had je een cree3070 op een passieve heatsink op 50 watt. De helft minder verbruik, maar sowieso efficienter dan deze 100 watt aan spaarlampen, en goedkoper. Al zien die planten er wel ok uit, maar veel dieptestraling gaan ze niet krijgen.

                Comment

                • LR2
                  Mother of all Growers
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2011
                  • 8552

                  #13
                  Ik ben ook ooit zo begonnen, altijd leuk om te zien, maar ik kan me wel vinden in wat Beowulf zegt; nadat ik een kleine 150 euro had uitgegeven aan spaarlampen en knutselwerk, kwam ik er achter dat een T-neon ongeveer de helft van dat kostte. Alsnog leuk om te knutselen natuurlijk, maar soms zijn DIY-oplossingen prijziger dan een fatsoenlijke eenmalige investering.
                  Een tip voor de toekomst wellicht om daar eens naar te kijken voordat je gaat upgraden.

                  Veel succes!
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  • Zors
                    Junior Grower
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2018
                    • 558

                    #14
                    LR2 is idd de fout die ik gemaakt heb, ik had beter direct geinvesteerd, nu, ik heb al een kleerkast voor 5 euro gevonden, hps gekocht van 250w voor zo'n 70 euro, nu nog een afzuiger en wat radiatorfolie en we zijn vertrokken

                    Als mijn kast af is zet ik wel enkele foto's op, bedankt allemaal voor jullie reacties!

                    Comment

                    • Zors
                      Junior Grower
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2018
                      • 558

                      #15
                      Laatste dagen onder spaarlampen, maandag gaan ze onder 250hps, hopelijk komt het dan goed
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment

                      Bezig...