Spint of trips op bladeren / pH water

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • JosVos
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Jun 2019
    • 8

    #1

    Spint of trips op bladeren / pH water

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Vandaag deze ontdekt op enkele blaadjes. Witte puntjes en precies een soort spoor.
    Ik heb gelezen dat dit spint/trips kunnen zijn.
    Plantjes staan in bloei, dus wat is hier tegen te doen?
    Verder een vraag over water geven. Ik heb een regenwater put. Is het OK om dit water te gebruiken om aan de planten te geven?
    Ik las ook dat de lobblaadjes groen moeten blijven, maar deze zijn aan het vergelen. Kan dit kwaad of wijst dat ergens op?

    Alvast bedankt.
    Groet,

    Jos.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Ipie
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2016
    • 2241

    #2
    Regenwater is 100% goed voor iedere plant dus ook wiet.
    Nee, lobblaadjes vergelen, hier komt de eerste voeding voor
    de plant vandaan en deze situatie is ook heel normaal.
    Tja, die witte puntjes kan van alles zijn. Dat laat ik liever
    over aan iemand die daar ervaring mee heeft.
    Ik denk voedingsoverschot of te kort, caliumgebrek enz...,

    Comment


    • JosVos
      JosVos commented
      Editing a comment
      Thanks!
  • Anthony997
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Jan 2018
    • 114

    #3
    welkom bij het buiten kweken....
    dit hoort en nu eenmaal bij.
    perfecte bladeren bestaan niet bij het buiten kweken.
    insecten zullen er altijd zijn.

    Comment

    • JosVos
      Stekje
      Nieuw Lid
      • Jun 2019
      • 8

      #4
      Dat is waar... Maar insecten kunnen we bestrijden, toch?
      Last edited by QnQ; 17 June 2019, 10:53. Reden: citaat

      Comment


      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Ja klopt! Ze nemen een hap uit je plant, dan krijgen ze gif binnen. Dan gaan ze naar de volgende plant, daar nemen ze nog een hap. En een dag later vallen ze dood neer.
        Neemt dat de schade weg? Meh.. Niet echt.
    • kroket
      Moderator
      420 MemberLucky MemberModerator
      • Apr 2010
      • 1915

      #5
      Gelukkig hebben ze ook natuurlijke vijanden. Die worden ook vanzelf aangetrokken Bestrijden is absoluut niet nodig bij de buitenkweek, enkel als het echt een plaag begint te worden.
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment

      • JosVos
        Stekje
        Nieuw Lid
        • Jun 2019
        • 8

        #6

        We houden het in de gaten. Staan ook maar deels buiten hoor indien het erger wordt, grijpen we wel in. Thx voor de reply.
        Last edited by QnQ; 17 June 2019, 10:51. Reden: citaat opgerookt

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Als je ze buiten laat hebben de natuurlijke vijanden ook meer kans
          Die spoortjes is van thrips. Geeft nauwelijks schade.
          Probeer zoveel mogelijk gif te voorkomen anders kun je ook gewoon bij een straatdealer gaan kopen.
      • JosVos
        Stekje
        Nieuw Lid
        • Jun 2019
        • 8

        #7
        Ok. Als het nauwelijks schade geeft... We houden ze verder in de gaten want voorlopig staan ze mooi

        Comment

        Bezig...