Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stamharen worden wortels?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stamharen worden wortels?

    Korting op 420shop
    Hey

    mijn kiemplantje is nu 1 dag oud en als ik haar goed bekijk zie ik piepkleine haartjes op haar stammetje. Klopt het dat, net zoals bij tomaten, als deze haartjes onder de grond water krijgen ze ook wortels kunnen vormen?

    Dus dan is het eigenlijk geen slecht idee om na een tijdje het aardeniveau een beetje te verhogen zodat ze meer wortels krijgt...?
    When i smell weed my lungs get horny

    #2
    Yep je kan ze dan tot de lobblaadjes aanvullen met aarde
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • Manti
      Manti commented
      Editing a comment
      Done! Alleen niet tot aan de lobblaadjes want dan loopt men pot over :p dankje!!

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Je kunt een bergje maken , alle beetjes helpen! Stukje plastic o.i.d over je grond dan groeien de wortels tot aan de bovenste laag

    • Manti
      Manti commented
      Editing a comment
      Droogt dat bergje niet als eerste uit?

    #3
    Dat zakt in met verloop van tijd, maar uitdrogen maakt nie uit, beter te te droog dan te nat anders krijg je dalijk stamrot ofzo
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


      #4
      Doe anders eens een fotootje
      of hou een kweekverslag bij
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Manti
        Manti commented
        Editing a comment
        Kweekverslag loopt met de titel “mijn eerste keer-2019”

      #5
      Die stamhaartjes zijn trichomen. Ook in tomaten heten dat trichomen. Dat zijn structuren van silicium, glas dus.
      De wortels die je krijgt groeien van binnenuit door de bast naar buiten. Dat zijn geen trichomen want trichomen zitten aan de buitenkant. Cannabis maakt ook nog harstrichomen, dat zijn in feite een soort buissysteempjes die daadwerkelijk leven bevatten.
      In wietplanten die wat ouder zijn, zien we vaak een soort wratjes op de stam ontstaan. Dat zijn structuren die wortels kunnen worden (of beter gezegd: konden worden) als de omstandigheden goed zijn/waren. Na verloop van tijd verhouten deze structuren, en dat zorgt voor de typische wrattige stam. Als je de bast eraf stript na de oogst, dan zie je dat het feitelijk allemaal kleine puntjes zijn; ooit waren het structuren die wortels hadden kunnen zijn. Zodra ze verhout zijn, kunnen ze bijna niet meer wortel worden. Een oudere plant ingraven heeft dus weinig zin en zorgt vaak zelfs voor stamrot.
      Best interessant om zelf eens te bekijken of je ze kunt vinden! Als iemand die wratjes al op zijn stam heeft, dan zou het leuk zijn om daar even een foto van te plaatsen. Wie voelt zich geroepen?


      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Manti
        Manti commented
        Editing a comment
        Zeer interessante uitleg!
        Dankjewel voor de les

      • TMS
        TMS commented
        Editing a comment
        Inderdaad zeer interessante uitleg, bedankt!

      #6
      stamwratten.jpg
      Gejat van Jans Moestuin site omdat mijn planten de wratjes nog ontberen... het is een tomaat overigens, en Jan moet binnenkort gaan dieven...
      Tijdens het googlen op 'wratjes op stam' kwamen overigens ook andere resultaten naar boven, maar die zijn meen ik meer geschikt voor een medisch forum. (sorry, hij lag voor open doel)

      Comment


      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Mooi voorbeeld! We zien hier goed dat de structuren van binnenuit naar buiten drukken. Da's heel wat anders dan 'haartjes die in wortels veranderen'.
        Thanks trouwens, voor het NIET delen van die wratten op de stam
    Bezig...
    X