Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geeft cannabis giftige stoffen af tijdens de oogst ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    geeft cannabis giftige stoffen af tijdens de oogst ?

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Is heb gehoord dat je wietplant giftige stoffen afgeeft wanneer ze mag geoogst worden. Is dit waar?

    #2
    En ik ben de paus....
    je moet jezelf niet zoveel wijs laten maken
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • kees49
      kees49 commented
      Editing a comment

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Wil je nu een lollie of een ballon?

    #3
    Ja dat is waar.
    Het beste kun je mij ff bellen als ze klaar is dan help ik je er wel vanaf.
    Al dat gif moet je niet willen bij je huisdieren en kinderen.
    Ik zal dat op een verantwoorde wijze afvoeren.

    Maarre...niet waar dus.
    M'n aanbod staat wel.

    Behalve als je ze naast de snelweg of het spoor hebt staan.
    Dan zitten ze vol fijnstof, dan hoef je ze niet te oogsten.
    Last edited by QnQ; 19 June 2019, 11:08.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #4
      ja daarom altijd droog knippen,heb je nergens last van
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #5


        niet waar. Van waar heb je dat gehoord?
        Ad usum proprium!

        Comment


          #6
          Ik vermoed dat deze claim een gevolg is van dat sommige mensen huidirritatie ondervinden na aanraking van de toppen met hun handrug of onderarmen. Ikzelf heb daar 'last' van, maar het is mild en verdwijnt snel weer. Welk stofje in de hars hier precies verantwoordelijk voor is weet ik niet, maar er zou best een koppeling kunnen zijn met de rijping van de trichomen (stofje A wordt omgezet in stofje B, van A heb je geen last maar van B mogelijk wel). Ik schiet je bewering dus niet af want er zou best een kern van waarheid in kunnen zitten... 'Gif' is wellicht niet het goede woord, 'mogelijk irriterende stofjes' zou ik een betere term vinden.

          Comment


          #7
          Hoe stom het ook klinkt, maar ik heb toch ook precies altijd wat last als ik aan het knippen ben. Precies of er THC los stuift en in m'n neus terecht komt.
          Achja, huur jezelf een klein chineesje om dat voor jou te doen, dan heb je er zelf geen last van
          Stap voor stap geraken we er wel.

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Normaal alleen uitslag, jeuk en niezen. Laatste keer dat ik geknipt heb liep ik 3 dagen rond met een soort hooikoortsverschijnselen. Loopneus, dikke ogen, uitslag en jeuk, gevoel alsof ik griep had.

          #8
          deze vond ik nog... https://www.leafly.com/news/health/a...s-and-symptoms

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Loopneus en rode ogen tijdens en na de oogst, toch maar een stofmasker gebruiken de volgende keer.

          #9
          Goh, dat zoveel mensen er niet in geloven. Da's wel geinig.
          Elke plant reageert op vraat en mechanische schade. Sla kan er behoorlijk bitter door worden en veel groenten doen daar aan mee.
          Alle andere planten reageren door jasmonaten rond te pompen en ethyleen te produceren, dat zijn wel degelijk gevaarlijke stoffen. Niet in de concentraties die wij meemaken, maar als je een containerlading vol met een bepaalde vrucht/groente hebt, dan kan het best eens 'n persoon om zeep helpen.

          Een allergische reactie op plantensap kan altijd voor komen, nooit gemerkt dat je een schrale bek krijgt van tomaten? Een beetje pijn in de mondhoeken?
          Dat sap heeft soms een best wel lage pH en het zit boordevol enzymen die jou aanvreten, en als je het direct op je huid smeert dan kan je lichaam daar best op reageren. Ik ken hele bedrijven die hun personeel maandelijks moeten wisselen om contactallergie te voorkomen, want hoe klote is het als je hele team in de kalebassen veredeling opeens allergisch is voor kalebassen?!
          In fruitplukkers komt het gigantisch veel voor, maar ook bij tuinders die vaak dezelfde typen planten behandelen.

          Als jouw lichaam al 10 jaar wordt blootgesteld aan irriterend sap, dan kan je lichaam daar best eens op gaan reageren als het nog eens gebeurt. Da's een allergische reactie, maar het lichaam reageert soms op allergenen door gewoon hele celgroepen te doden. Is het dan giftig? Niet per see. Maar wel behoorlijk onprettig.

          Ik denk dat zo'n 50% van de mensen wel jeuk ervaart als ze stam-sap van een wietplant op gevoelige huiddelen smeren. Probeer het zelf eens, zou ik zeggen! Halverwege de onderarm is altijd een goede om te testen. Vermijd wel zonlicht na het smeren, want als het citroenzuur bevat, dan kan het best eens je huid bleken.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #10
            Hooikoortsverschijnselen zijn wel een goeie benaming, hehe. Al heb ik van hooikoorts overigens geen last.
            Maar da's uitsluitend tijdens het knippen of als ik er lang mee bezig ben.

            Heb wel ook altijd last van zo'n andere giftige stoffen. Telkens als ik cannabis rook wordt ik een beetje licht in m'n hoofd en ervaar ik zo'n vreemd gevoel...
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment

            Bezig...
            X