Ontkiemde zaden dood gegaan

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Jvv
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Jun 2019
    • 16

    #1

    Ontkiemde zaden dood gegaan

    Korting op 420shop
    Mijn zaden zijn gesneuveld.

    heb ze met een koffiefilter ontkiemd wat goed ging maar nadat ik ze in de stekgrond heb geplant zijn ze dood gegaan

    misschien doordat ze te weinig lucht hebben gehad in me Mini kasje.

    Of te de potjes te weinig gevuld met stekgrond.

    Kan iemand me helpen?
  • Jvv
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Jun 2019
    • 16

    #2
    .
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment

    • Jvv
      Junior Stoner
      Nieuw Lid
      • Jun 2019
      • 16

      #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment

      • Jvv
        Junior Stoner
        Nieuw Lid
        • Jun 2019
        • 16

        #4
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment

        • Nonsense
          Super Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Jul 2015
          • 1724

          #5
          Hoelang zitten je zaadjes dan in de grond na het kiemen ?

          Comment

          • Jvv
            Junior Stoner
            Nieuw Lid
            • Jun 2019
            • 16

            #6
            1 week

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              In zo'n kasje midden in de zon wordt het wel 50+ graden.

              Zo te zien heb je ze ook te lang laten kiemen.
              Het worteltje hoeft er maar 2mm maximaal uit te komen, en dan plant je het zaadje met dat worteltje naar boven op 1cm diep.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • Nonsense
                Super Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • Jul 2015
                • 1724

                #8
                Die zijn idd wel erg ver gekiemd sorry voor het niet bekijken van alle foto's
                Zou gauw een paar nieuwe kiemen en overnieuw beginnen

                Comment

                • Jvv
                  Junior Stoner
                  Nieuw Lid
                  • Jun 2019
                  • 16

                  #9
                  Ga een nieuwe poging wagen en ze optijd planten

                  Comment

                  • kroket
                    Moderator
                    420 MemberLucky MemberModerator
                    • Apr 2010
                    • 1915

                    #10
                    Kan natuurlijk ook direct in de aarde. Al is mijn persoonlijke voorkeur om ze ook eerst te ontkiemen.
                    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                    Comment

                    • belladonna
                      Guru of all Growers
                      Lucky Member
                      • Aug 2008
                      • 10674

                      #11
                      en zet dat kastje niet in de zon
                      God was never on your side..

                      Comment

                      • JohnnyHaze
                        Senior Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jan 2012
                        • 912

                        #12
                        Al doende keert men, er zit natuurlijk geen oneindige wortel in zon zaadje.

                        Oh en wat nog niet gezegd is, niet te diep planten, ik heb laatst een hele bende zaadjes kunnen opgraven van een vriend welke zn vinger een cm of 5 in had gestoken en ze daarin had gekiept. ze kiemde heel goed en snel, maar waren nog niet zichtbaar omdat ze onder de grond zaten, en ja dan moeten zich dus naar boven werken wat dan lastig kan zijn.

                        stekgrond is beter, maar hier zal het niet aan liggen. Als je aarde te zwaar is kunnen ze ook kiemen, maar dan zie je vaak dat het eerste blaadje wat gelig is door teveel aan voeding.

                        Comment

                        • Tsjara
                          Bong Master
                          MemberLucky Member
                          • Jan 2019
                          • 318

                          #13
                          Zoals QnQ en Belladonna zeiden, zeker niet in de zon zetten en eventueel open laten staan. Heb net hetzelfde staan van de Action en heb daar sla in staan maar met deze hitte dag en nacht open laten want anders is mijn sla al flets voor hij oogstklaar is ...

                          Succes!

                          Comment

                          • Jvv
                            Junior Stoner
                            Nieuw Lid
                            • Jun 2019
                            • 16

                            #14
                            Heb hem nu open staan maar nog wel in de zonden en meerdere keren water gesproeit.

                            Comment

                            • Slome Joop
                              Advanced Grower
                              MemberLucky Member
                              • Apr 2018
                              • 1191

                              #15
                              Hoe diep heb je ze geplant?
                              Ze hoeven niet zo diep hè, hooguit 1 cm, maar minder is ook goed volgens mij.

                              Comment

                              Bezig...