Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek autoflower en lst techniek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Is een tagetes. Ook wel stinkertjes genoemd. Hij stond ook niet op zijn plaats. Was om bij men aardbeien want had veel bladluizen

    Comment


      #17
      Dag iedereen

      zoals belooft een kleine update. We zijn intussen al bijna 40 dagen ver en ziet er redelijk goed uit. Enfin dat denk ik toch. De ene groeit dichter dan de andere. Ik vind persoonlijk dat degene waar ik het laatst lst heb op toegepast het meeste lukt. Maar het kan natuurlijk ook aan de soort liggen want zoals gezegd waren er 2 royal dwarf en 1 quick one. Maar ben redelijk blij met het resultaat voor mijn eerste kweekje. Ik heb gewoon een beetje moeite met de bewatering, dringt niet rap door dus zet ik haar in een grotere emmer zodat hij water absorbeert via de gaatjes langs de zijkant. Jullie mogen gerust zeggen als ik iets mis doe want bijleren doen we nog iedere keer.
      grtz
      ps de gele en rode pot is Royal Dwarf en de groene is de quick one
      Attached Files

      Comment


        #18
        Wat ik zo snel kan zien gaat het ook wel goed volgens mij. En geen plant is gelijk, zeker niet als het ook nog eens een andere strain is zoals je zelf ook benoemt

        Ik heb gewoon een beetje moeite met de bewatering, dringt niet rap door
        Wat bedoel je hier precies mee?
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


          #19
          Ik bedoel dat als ik water geef van boven dat het blijft staan en veel moeite heeft om door te dringen. Ik heb zelfs al eens nat gemaakt met een plantenspuit en een Klein uurtje gewacht om en persoonlijk vond ik het nog niet ideaal. Ligt misschien aan mij ook dat ik teveel eisend ben lol. Heb nu nog een andere vraag.
          zou het kwaad kunnen als ik mijn potten schuin leg voor 2 weken want door omstandigheden moet ik ze een beetje kunnen schuilen.
          iemand raad of ervaring

          Comment


            #20
            Ah zo.. klinkt alsof je aarde te compact is..

            Het is geen probleem om je potten schuin te leggen, maar hou er rekening mee dat de plant altijd recht omhoog wil.
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #21
              Als mijn aarde te compact is wat kan ik hier aan doen ? Of is het goed zoals ik deed. Eventjes in een grotere emmer onderdompelen maar weet dat ik ook niet teveel water in mijn emmer doe. Ik weet dat mijn plantje altijd naar het licht zal groeien maar het zijn enkele cm die ik win in hoogte. Maar is het dan beter dat ik ze zo laat liggen tot op het einde of mag ik ze na 2 weken terug recht zetten wetende dat ze in volle bloei zal zijn. Alvast bedankt kroket voor de raad.
              grtz.
              heb foto bijgeplaats met de drainage gaten in geval van. Ik dompel ze onder tot aan derde gaatje van onder te beginnen en langs de onderkant zijn er 8 gaatjes van zelfde kaliber.
              Attached Files

              Comment


                #22
                Maakt weinig uit wanneer je ze weer rechtop zet. Als dat over 4 weken is komt het ook goed. Zal de plant even een klein beetje energie kosten om de bladeren opnieuw te richten, maar daar zal je waarschijnlijk niks van merken.

                Aangezien je autoflowers kweekt heb je eigenlijk niet de mogelijkheid ze nog over te potten. Zou ze dan ook gewoon lekker laten gaan. Volgende ronde kan je de bodem lekker luchtig maken
                - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                Comment


                  #23
                  Maar hoe komt het eigenlijk dat je aarde te compact wordt want ik heb plagron batmix gemengeld met luchtige aarde en niet aangestampt. Voordeel is wel nu dat ze schuin liggen dat er niet teveel aarde is uitgevallen. We zien wel hoe het uitdraait. Alvast bedankt kroket
                  grtz

                  Comment


                    #24
                    Hey Rasta, elke keer als je water geeft klinkt de grond weer wat in. Dit is vrij normaal, daarom wordt de grond compacter naarmate de kweek vordert. Om het luchtiger te houden kan je eventueel perliet of hydrokorrels toevoegen.

                    Comment


                      #25
                      Dank u plagron voor de uitleg. Ik dacht dat het genoeg ging zijn met de perliet die al in de batmix zat maar zal de volgende keer hydrokorrels toevoegen maar ik ben dan bang dat het zou verhinderen voor de goede groei van mijn worteltjes want had ergens gelezen dat het de groei van je wortels verhinderd.

                      Comment


                        #26
                        Lijkt me stug, planten groeien ook goed op hydrocultuur. En in perliet kan je bijvoorbeeld ook ontkiemen.
                        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                        Comment


                          #27
                          Weet ik kroket maar heb niet de mogelijk om hydrocultuur te doen. Toch bedankt en ik heb zoiets van een zaadje hoort in de aarde en het is daar dat het volgroeid enfin zo denk ik erover maar zoals we zeggen de geuren en kleuren verschillen. Toch bedankt voor alle raad.
                          ps heb ze sedert deze morgen schuin gelegd en ze zijn al goed naar boven gegroeid. We zien wel het resultaat over 2 weken
                          Grtz

                          Comment


                            #28
                            Het hoeft niet hoor, hydrokorrels toevoegen. Zonder gaat ook prima. Het kan wel, sommige kwekers vinden het fijn.

                            Comment


                              #29
                              Bedoel ook niet dat je naar hydrocultuur toe moet of een ander medium moet gebruiken. Het was als reactie op:
                              ik ben dan bang dat het zou verhinderen voor de goede groei van mijn worteltjes
                              Oftewel, het lijkt me dat je het zonder problemen als toevoeging kan gebruiken
                              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                              Comment


                                #30
                                We zijn nu intussen 2 dagen ver en ze hebben er geen Last van gehad van scheef te liggen integendeel ze groeien terug mooi naar boven. Ik heb wel de indruk dat het beter gelukt is om lst toe te passen op de 2 Royal dwarf dan op de quick one. De groene pot is de quick one. Het is natuurlijk ook degene waar ik het eerst lst heb op toegepast misschien daarom ook??? We zien wel. Ik ga de volgende quick one later lst op toepassen dan zal ik het direkt zien. Ik vind persoonlijk dat mijn lst op mijn quick one (groene pot ) niet geslaagd is maar al doende leert men .
                                grtz
                                Attached Files

                                Comment

                                Bezig...
                                X