Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PH/KH vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PH/KH vraagje

    Korting op 420shop
    Hoi ! Ik heb nogmaals een vraagje over de PH te verlagen.

    Ik stond net op het punt om een PH down te kopen online als ik eraan dacht dat ik hier nog spullen had van mn vis aquarium vroeger en vond daar snel dit flesje PH/KH down. Maar mag ik dit wel gebruiken voor mn plantenwater ? Ik heb geen idee wat de KH is, ik denk hardheid aangezien er staat om zacht water te verkrijgen op het flesje.

    Maakt dit uit ?

    20190703_154440.jpg
    20190703_154451.jpg

    #2
    Dit spul verwijdert mineralen uit je water, geen idee volgens welk mechanisme dat is. Als vissen er tegen kunnen, dan planten waarschijnlijk ook. Maar de vraag blijft of je inderdaad mineralen uit je potgrond op gaat lossen, en dus uitspoelt of niet.

    Als je per see pH wilt verlagen, dan kan dat prima met HCl (zoutzuur), fosforzuur (denk aan cola, sommige pH- gebruikt dat), Salpeterzuur (meest gebruikte pH-), of Zwavelzuur (H2SO4). Azijnzuur en citroenzuur gaan ook prima, maar die stabiliseren trager.
    Zwavelzuur en HCl hebben de minste bodeminteracties. Daarmee bedoel ik dat zij het minst verstoren in je bodem. Daarnaast kost een flesje nogal weinig geld en heb je slechts een druppel nodig om de pH met een aantal punten te verlagen. Een flesje gaat makkelijk 5 jaar mee.
    PH-down producten, die zogenaamd specifiek voor de wietteelt zijn, zijn een beetje oplichterij als je 't mij vraagt. Er zijn tientallen producten die precies hetzelfde doen, maar dan beter, en veel goedkoper. Dan kun je die aquariumspullen gewoon voor je aquarium gebruiken.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • BEplantje
      BEplantje commented
      Editing a comment
      Ik heb ze ermee water gegeven, ik veronderstel ook als het goed is voor vissen voor de planten ook wel. Moest het toch misgaan koop ik wel een flesje in het tuincentrum..
      Ik heb nu ook maar enkele druppels moeten gebruiken om op een 1L de PH te verlagen.
      Eerst de EC meten en dan de PH verlagen als ik mij goed heb geinformeerd. :p

    #3
    Critical Kush
    Attached Files

    Comment


      #4
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment

      Bezig...
      X