Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HID licht om kou in kweektentje tegen te gaan?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Verlichting: HID licht om kou in kweektentje tegen te gaan?

Korting op 420shop
    Hallo! Ik ga voor de eerste keer binnen kweken in een tentje van 80x80x180. De ruimte waar het tentje komt te staan is ongeveer 15-18 graden, te koud voor een wietplant. Is het verstandig om HID lampen te kopen ipv LED lampen zodat ik daarmee het tentje iets kan verwarmen? Het betreft autoflower planten (geen idee of dat uit maakt).

Alvast bedankt voor enig antwoord op mijn vraag!

Eender welke lamp, HID of LED brengt warmte met zich mee. Als je in een gesloten tent gaat werken, zal elke lamp je tent opwarmen. Het spreekt voor zich dat HID lampen meer warmte afgeven (soms te veel) dan LED lampen dus er is wel verschil. De ene LED lamp zal weinig tot geen warmte afgeven, anderen blazen met heuse ventilatoren alle warmte je tentje in...

Voorbeeld: de ruimte waar mijn kweektent in staat is ook +/- 18C en met mijn LED lampen aan in de tent kom ik (mits afstellen van aanvoer en afvoer van koude/warme lucht) op een mooie 24C uit. Zonder HID dus.

De vraag die jezelf misschien moet stellen is of 18C genoeg is voor de donkere uren.
    Eens je lichten uit gaan, HID of LED, gaat de tent afkoelen en neemt ze vrij snel de temperatuur over van de ruimte waarin ze staat. M.a.w.: als de lampen uit gaan, zakt je temperatuur naar de temperatuur van de omgeving, je tent is immers niet gesoleerd.

Hoeveel een lamp de tent verwarmt hangt van veel factoren af (sterkte, type, bouw, gekoeld/ongekoeld, grootte tent t.o.v lamp, afzuiging, aanvoer, etc) dus daar kan ik geen zinnig antwoord op geven.

Hopelijk helpt je dit om jouw situatie beter in te schatten.

Groentjes!
    > Back to the future Haze run <

< Kweek Down Memory Lane >

Comment

Heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord! Is er toevallig een lap (LED of HID) van onder de 100 euro die je zou aanbevelen?

Comment

• OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Dat is n van de meest gestelde en moeilijkste vragen op dit forum .. .dus het korte antwoord is: nee dat kan ik niet.

Het lange antwoord is dat ik je alleen maar kan aanbevelen om het forum goed door te spitten en vooral bij anderen te leer te gaan. Er zijn tal van kweekverslagen waarbij je op de voet kan volgen hoe een bepaalde setup gepresteerd heeft t.o.v. de gemaakte kosten.

Zeer recent zijn er enkele mensen gestart met een kweek en/of verslag waarbij ze zo goed als dezelfde vraag hebben gesteld of waarbij budget de grootste drijfveer is.
        Er is zelfs een zeer interessant verslag van iemand met super resultaten met spaarlampen als lichtbron. Je kan zo veel kanten uit...

Ik zie dat je net geregistreerd bent op dit forum dus ik stel voor dat je eerst wat doorheen de topics loopt want veel van de vragen waar je nu mee zit, zijn reeds vele keren beantwoord. Niet om flauw te doen of je met een kluitje in het riet te sturen, maar dit form bulkt van de informatie en antwoorden, je moet het alleen lezen. Lekker makkelijk toch?

Zou dat met hps doen gewoon.
      Waarom kies je voor hid ?

dingetje is wel dat je ze 24/7 aan moet laten als het koud is dus alleen autoflowers.
      Als je ze uit doet is de warmte binnen 10 seconden uit je kweekkast/tent

mgoed als dat je minimum temp is tijdens de winter is er niks aan de hand en niet nodig om te verwarmen.
      Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

• Fruit66
        Fruit66 commented
        Editing a comment
        Thanks! Ik was in de veronderstelling dat HPS een vorm van HID was, maar dan zat ik er naast. Is het echt zo dat autoflower 24/7 licht nodig heeft? Ik las ergens dat 20 lichturen per dag beter was..

• Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Wat QNQ bedoelt is dat als je slechts 20 uur de lampen laat branden het te koud wordt tijdens de 4 uren dat de lampen niet branden. Je moet dus 24 uur de lampen aan laten zodat de temp constant blijft.

Footer Left Ad

Collapse
    Bezig...
    X