Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bloeilamp tijdens 12/12 groei: effect?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bloeilamp tijdens 12/12 groei: effect?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben gewoon van in een groeitentje (10 cm onder van die tl-lampen die 6500K geven https://www.urbangardenshop.nl/websh...groei-36w.html ) plantjes voor te groeien in 1 liter potten , en dan, als ze op 12/12 gaan, ze naar mijn bloeitent te zetten (in grotere potten).

    Nu lees ik ergens dat je ps met bloeivoeding en bloeilamp moet beginnen als ze effectief gaan bloeien (pruikjes)...

    Ik gaf pas bloeivoeding vanaf de pruikjes, maar ze zaten al onder een bloeilamp https://gavita.com/retail/products/g...a-pro-1000-de/ op 600 watt

    Thing is: mijn groeitentje is te klein en de potten ook om ze daar langer dan 2 weken staan te hebben + ik kan onmogelijk in de bloeitent nog eens groei-tl-lampen gaan hangen .... jullie toch ook niet?

    Met mijn huidige kweek staan ze al enkele dagen op 12/12 in mijn groeitent.

    Kan dit kwaad? Gaan ze hierdoor meer stretchen?

    Mvg Manfred

    #2
    bloeivoeding vanaf de pruikjes is goed hoor
    na op 12/12 te steken groeien ze toch nog wat door ( ongeveer 2 weken )

    Comment


      #3
      Waarom zou je de bloeilamp niet uit de bloeitent kunnen halen en tijdelijk vervangen voor groeilampen?
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Jura
        Jura commented
        Editing a comment
        12/12 is in bloei steken dus ja best bloei lamp

      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Het ding is dat er geen enkele bloeilamp is die niet voor een groeilamp kan door gaan.

      #4
      Oorspronkelijk geplaatst door Jura View Post
      bloeivoeding vanaf de pruikjes is goed hoor
      na op 12/12 te steken groeien ze toch nog wat door ( ongeveer 2 weken )
      hallo, ja, maar is 12/12= bloeilamp?

      Ik heb trouwens ook ergens gelezen en gezien dat je ze niet telang in 1 liter potten mag houden, of wortels groeien tegen de buitenkant van de pot tegen over en in elkaar, en dan gaan ze in de grote potten niet meer zo naar buiten groeien?

      Comment


      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Dat klopt dus al niet echt. Ik haal 1 grote kluit uit de pot. Zijn van 1 liter naar 18 gegaan als ze drie weken oud waren. En direct op 12/12 op die moment.

      #5
      Waarom zou je zo op 12/12 zetten onder die beperkte TL als je ze ook op 18/6 kunt zetten onder de HPS ?
      Onder hps groeien ze net zo goed, vroeger werd er alleen maar hps gebruikt.

      * Dat van die wortels is onzin, ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar wis die site uit je geheugen aub.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      Bezig...
      X