Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tijd veranderen kan dit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tijd veranderen kan dit?

    Korting op 420shop
    Hi allemaal,
    ik ben beginnend hobbyist en ben al tegen een aantal problemen aangelopen.
    Een daarvan is het tijdschema.
    nu draaid ie op 18-6
    05:30 aan, 23:30 uit.
    Nu word het me overdag eigenlijk al te warm om door te draaien en wou graag switchen naar 12-12 en dan de tijd zetten van 10:00 tot 22:00 lamp aan.
    Is dit mogelijk en zo ja wat is dan de beste manier? Gelijkelijk er naartoe werken of in een keer verzetten?
    Als ik het in een keer verzet moet ik dan de lamp aan laten (28,5 uur) of juist de andere kant opzoeken en 22,5 uur uitlaten?
    of zou ik hier juist geleidelijk naar toe moeten werken?
    Ik kom er zelf niet goed uit. Een duwtje de juiste richting in zou fijn zijn.
    iig vast bedankt en voor iedereen een fijne dag en een plezierig weekend toe gewenst

    #2
    Interessante vraag voor een beginner zoals mij! Ik volg naar de responses!

    Comment


      #3

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        28.5 uur............ hoe kom je d'r op.

      • Daandaan
        Daandaan commented
        Editing a comment
        Last edited by Daandaan; 24 April 2020, 15:53.

      #4
      Autoflowers of fotoperiode planten?

      Comment


      • Daandaan
        Daandaan commented
        Editing a comment
        Gaat om een fotoperiode

      #5
      goed kijken naar dat klokje helpt enorm

      Comment


        #6
        En zorgen dat je die temperatuur beter onder controle krijgt. Als het nu al te warm wordt...
        Inlaat/afzuiger/filter in orde?
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


        • Daandaan
          Daandaan commented
          Editing a comment
          Idd voor nu lijkt het prima, ze staan op zolder en vrees toch dat over een maandje als de temperatuur verder stijgt ik er toch problemen mee ga krijgen. Ook zou ik deze week waarschijnlijk overgaan naar 12-12 en lijkt dit me het juiste moment de tijd te veranderen. Stel het word wel te warm dan moet ik het aanpassen in de bloei fase...dit lijkt me niet verstandig.

        • Daandaan
          Daandaan commented
          Editing a comment
          kroket het zijn 2 hele mooie verslagen die ik beiden nog wel eens zal lezen. Gisteren je kweekveslag tot nu toe helemaal doorgelezen. Super verslag met veel info, koste me wel een paar pilsjes en jointjes maar was er uiteindelijk door. Ook je bouwverslag had ik al eens doorgelezen. Van hetzelfde kaliber, dikke top. Zelf heb ik voor een tentje gekozen omdat ik niet zo handig ben. Wellicht bouw ik mezelf ook ooit nog eens een kast en dan zal ik je verlag zeker raadplegen.

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment

        #7

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Ik snap dan alleen niet hoe je een laag geplaatste inlaat helemaal op de vliering krijgt, zonder slang te gebruiken.. Maar zo op afstand zonder beeld zal het wel neerkomen op; dat we langs elkaar heen praten

        • Daandaan
          Daandaan commented
          Editing a comment
          Ik begrijp de verwarring al, heb even goed gekeken naar de betekenis van vliering en dit is uit uiterste deel van de zolder. Ik dacht zelf dat het net andersom was. De inlaat zit dus niet op de vliering maar aan de opening van de vlizotrap. Hoop dat het zo duidelijk is.

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Ik was de weg (of beter gezegd; je tent) ook al kwijt.. Vliering / zolder / 1e verdieping

        #8
        IMG-20200425-WA0000.jpg 20200425_164639.jpg kroket
        Last edited by Daandaan; 25 April 2020, 17:20.

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Dus de tent staat wel op de 'vliering' en niet een verdieping lager. Kijk, daar zat de miscommunicatie
          Last edited by kroket; 25 April 2020, 17:08.

        • Daandaan
          Daandaan commented
          Editing a comment
          Hij staat gewoon op zolder. De verse lucht komt door het trapgat van de 1e verdieping naar zolder toe.

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Hehe, vandaar ook de aanhalingstekens. Maar nu je een afbeelding van de verschillende etages hebt toegevoegd, doet het de kracht van die aanhalingstekens een beetje teniet
      Bezig...
      X