Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken Rookie 1.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweken Rookie 1.0

    Korting op 420shop
    Hi,

    Ik ben nieuw hier, een liefhebber van cannabis en recent ook beginnen met wat te kweken. Natuurlijk zal ik van alle gewillige alle info kunnen gebruiken. Ik start alvast me

    mijn setup

    Tent 120x120x200
    Lamp Philips Greenmaster 600w HPS
    *Dimbaar EVSA van Mastergear
    Davin v12 Fan controller
    *Davin Timeswitch Schakelkast
    Can-Fan 470 m3 met filter gemonteerd
    Twee passieve inlaten, eentje via het raam, andere naar andere ruimte.
    *Ik heb alles gemonteerd op een pallet met twee autosproeiers om de boel toch wat veilig te houden
    Ook hangt er een cameratje in de tent om temp en lv te controleren
    image_360909.jpg

    Screenshot_20200510-190522_Samsung Internet.jpg

    Aarde plagron lightmix + growmix
    Volledige voedingslijn van Canna

    Planten en zaden

    Ik had 3 zaden gekregen van een vriend met onbekend geslacht. Die heb ik natuurlijk laten groeien in de veranda en staan nu met 6 jonge plantjes onder 250 Watt Lv 60 en 25 graden op een 18/6 regime
    De jonkies zijn 3 x Sour diesel van RQS
    2x Strawberry lemonade en 1x G13 barneys farm

    Dit is Plant 1 getopt
    image_360910.jpg

    Dit is plant 2 ook getopt
    image_360911.jpg

    En hier dan 3 de kleinere
    image_360912.jpg

    Nu zit er wel een leeftijdsverschil van 4 weken op de zaailingen en de 3 onbekende...
    Ik had op een van die planten wat gele vlekjes gezien dus ben ik neemolie gaan halen, gemixt met water en wat zeep en de planten alle 3 behandeld door te sproeien net voor de zon op gaat.
    De 3 planten zijn ook getopt geweest. Nu wat me vooral opvalt is dat de bladeren precies een glimmerige kleur hebben( ik heb niet te veel zeep of neem olie in de verstuiver gedaan?) En ook maar 3 tal keer besproeid ermee. Van grondvoeding staan ze op het Canna Rhizo en een kleine hoeveelheid Terra Vega.



    Dankje alvast
    Waterval
    Attached Files
    Last edited by Waterfall420; 10 May 2020, 19:22.

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    #2
    Hi Waterval, lees eerst deze even voor je verder gaat: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...richt-plaatsen
    2e
    3e

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Hi, EasyW. Ik heb het begrepen nu... de enige vraag nu , hoe wis ik nu al die losse berichten?

    • EasyW
      EasyW commented
      Editing a comment
      Verwijderen kunnen wij niet.... QnQ kan dat wel en zal dat wel komen doen als ‘ie zich er aan stoort

    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Oke thans voor de hulp alvast!

    #3
    hopelijk word het geen warme zomer

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Het word zowiezo een warme zomer? Waarom deze opmerking?

    #4
    HPS in de zomer zal warm worden , hopelijk valt het mee

    HPS winter
    LED zomer

    is maar een tip he'

    Comment


      #5
      Ja natuurlijk, alle tips zijn welkom he! ik kan de lamp wel dimmen en mijn afzuiging kan ook wel wat aan(die staat ook op een thermostaat die de temp regelt)
      Of gaat het hier om de temp snachts? Die blijft tussen 15 en 20 graden. Wat zouden evt gevolgen kunnen zijn van een te hete temperatuur? Want zoiezo moet ik in de bloei naar 660watt. Ik kan mss koele lucht inblazen? Of ben ik verkeerd. Thx
      Last edited by QnQ; 11 May 2020, 13:04.

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


        #6
        de nacht temperatuur zal het minste probleem zijn , maar overdag ( lampen aan ) dat zal wel moeilijk worden met een hoog zomer temperatuur weet je nog verleden jaar !!!
        denk dat je er knal tussen zal zitten hopelijk worden het niet zulke hoge temperaturen !

        Comment


        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          En wat als je een actieve inlaat plaatst met gekoelde lucht? Zou dat een verschil maken?
          Want ik had me laten vertellen dat die dimbare vsa in combo met een goeie afzuiging en klimaatcontrole er moesten voor zorgen dat het nooit Te warm komt in de tent. Dankje alvast!

        #7
        airco is een oplossing maar wel duur !

        Comment


          #8
          Jura, zeker en vast. Ik heb nog een vraagje die U mss kunt beantwoorden...
          Wanneer verhoog je het wattage van je lamp van 250 naar 400 en dan 600. Is dit een stappenplan om de groei te stimuleren of kan je daar gewoon me spelen... ik vind hier nergens duidelijke info over, behalve dan als je u ballast dimt u lamp minder warm is maar dan heb ook geen hoge wattage output wat zorgt voor mindere opbrengst?
          Ben ik hier correct in?
          thanks
          Last edited by QnQ; 11 May 2020, 13:05.

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Bij belangrijke momenten voor je plantje, zaai/stekfase, groeifase, voorbloeifase, bloeifase.
            En belangrijk is ook of die krengen nog 3 weken doorgroeien in de bloei.

          • Jura
            Jura commented
            Editing a comment
            zaai / 250
            eens ze boven de grond zijn na een week 400 , je kan langer wachten maar zou kunnen dat ze beginnen te strekken dat is een teken van te weinig licht
            dan na 14 dagen 600, je kan ook langer wachten maar de groei periode is het belangrijkste moment voor je opbrengst !

            wel de hoogte respecteren van je lamp !!

          #9
          Jura, zou dit eventueel een alternatief zijn? Screenshot_20200510-202424_Samsung Internet.jpg
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


          #10
          Hi, @Kelderkastje
          Hoe zou jij dan omgaan met een HPS in de zomer?
          Dimbaar. En waarom is dit geen 600 watter? (LED)
          Met de ongetwijfelde warme temperaturen moet er toch een oplossing zijn... Een duurdere ledlamp kopen? Hoe ben je zeker van je wattages? Voel je vrij om wat vb te geven!
          Thanx

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Cooltube en airco.

            Het gaat om wat ie daadwerkelijk uit de muur trekt, en niet wat er op het etiket staat.

          #11
          Zou cooltube werken in de zomer? En moet je dan met twee afzuigingen werken? Grtz

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


            #12
            Midden in de zomer binnen kweken is sowieso niet handig.
            Het wordt in je kweektent altijd een paar graden warmer dan buiten je tent, dus als het buiten 28 of hoger wordt dan wordt het in de tent te hoog.
            Dat is met hps, led, cootube etc etc
            Lamp doe je altijd snachts aan. 's Zomers is het dan het koelste, maar er zullen best nachten zijn dat het 30 graden wordt, als je een evsa hebt die je kunt regelen kun je die altijd nog tijdelijk terugzetten naar 400 of 250W.

            Dat soort dingen voorkom je niet.
            Als je kweekverslagen van afgelopen jaren eens doorneemt zul je zien dat iedereen weleens temperatuurproblemen heeft 's zomers.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #13
              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Midden in de zomer binnen kweken is sowieso niet handig.
              Het wordt in je kweektent altijd een paar graden warmer dan buiten je tent, dus als het buiten 28 of hoger wordt dan wordt het in de tent te hoog.
              Dat is met hps, led, cootube etc etc
              Lamp doe je altijd snachts aan. 's Zomers is het dan het koelste, maar er zullen best nachten zijn dat het 30 graden wordt, als je een evsa hebt die je kunt regelen kun je die altijd nog tijdelijk terugzetten naar 400 of 250W.

              Dat soort dingen voorkom je niet.
              Als je kweekverslagen van afgelopen jaren eens doorneemt zul je zien dat iedereen weleens temperatuurproblemen heeft 's zomers.
              Dankjewel voor de info QnQ! Ik had daar dus totaal geen rekening mee gehouden dat hete zomerdagen ook een grote invloed heeft op je indoortuin. Ik dacht dat ik wel met de correcte afzuiging de temperaruur onder controle zal krijgen. Nou eventjes stel ik groei voor op 400 tot 600 watt. Stel planten zijn in bloei in juni... het word heet buiten. Ga ik minder opbrengst hebben als ik mijn lamp dim om toch eventueel de hitte wat te beperken? Wss wel... Mss toch uitkijken voor een led lamp maar ik zie hier en daar wat modellen van 100 tot 150 euro voor een 600 tot 1000 watt full spectrum. Zijn deze lampen dan niet goed omdat ze goedkoper zijn?
              Op lumeri heb je tal van Led's spectroboxen. Maar als ik het goed begrijp is een 600 Watt led niet gelijkaardig aan een 600 watt Hps? Correct? Dank alvast!

              Eerste keer FEMS onder LED
              Indica Medisch rondje van Barneys

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Je moet niet kijken wat de fabrikant zegt maar wat het daadwerkelijke verbruik van de lamp is. Men adverteert nogal graag met een lamp die 100 Watt uit de muur trekt, die zou dan een 600 Watt HPS vervangen. Dat zal ook het geval zijn met die lampen van 150 €.... Een lamp die ook daadwerkelijk 600 Watt trekt kan je wel vergelijken met HPS qua opbrengst.

                Lamp dimmen kost opbrengst maar te hoge temperaturen zal dat ook doen. Dat is een afweging die je moet maken, je kan dit van dag tot dag bekijken hoe het gaat in je hok en dan eventueel de lamp dimmen of, als je ziet dat je planten geen last hebben van de warmte, doorgaan zoals je al deed.

              • smokey_72
                smokey_72 commented
                Editing a comment
                Flip haskip je idee over led klopt niet helemaal toch niet naar mijn ervaring. ik kweek sinds kort terug en doe dat onder 6 tci strips zoals @wietfras gebruikt heeft voor zn voorgroeilamp. Dat komt neer op een 145 watt ongv en ik oogst er ongv een 1,2gr/w +/- 200gr. Onder hps daarin tegen haalde ik max een 0,5 gr/w dus ook een 200gr maar dan onder 400w hps. Mijn maatje haalt zn 600gr van zn plantjes af met zn 400w zelfbouw led, dus je hebt echt geen 600w ledlamp nodig om een 660w hps te kunnen overtreffen.

              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Klopt, opbrengsten onder led zijn doorgaans hoger dan hps maar wil een beginnende kweker niet lekker maken. Zit liever aan de veilige kant dan dat er gedacht wordt dat iedereen met een 300 Watt lamp 600 gram kan oogsten.

              #14
              Hi,
              Vandaag een kleine update

              Na een weekje 250 w, ben ik vandaag overgeschakeld naar 400w. De zaailingen doen het erg goed en de 3 andere ook wel redelijk.

              Behalve deze 1

              De vermoedelijke vrouwelijke plant had al een tijdje een bladprobleem (precies plekjes, gele verkleuring) Heb ze intussen behandeld met neemolie de laatste week

              Probleem 1
              20200511_180318.jpg

              Probleem 2
              Opkrullende bladeren , enkel de bovenste internodes
              20200511_180323.jpg

              Ik had al een ander gegoogeld over bladziektes maar kan hier niet direct iets op plakken. Ze worden om de 3 dagen gevoed met een lichte dosis Vega en kleine dosis Rhizo.

              Zijn er nog evt dingen die jullie binnevallen?

              Als de zon op komt om 18H in de tuin is het 15.7 graden, vandaag toch...Na een klein uurtje is dat al snel 20 en dan naar 22

              Screenshot_20200511-180510_Caliber.jpg
              Ik heb ook nog een vraagje over de davin fan controller.
              Als je die aansluit aan je afzuiging en de thermostaat op 25 zet heb je een lichte afzuiging. Maar daar zijn 2 draaiknoppen Motor 1 en Motor 2 op. Welke knop heeft welke functie?

              Dankje Alvast
              Waterval
              Attached Files
              Last edited by Waterfall420; 11 May 2020, 18:40.

              Eerste keer FEMS onder LED
              Indica Medisch rondje van Barneys

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Heb je die lamp met touwtjes vastgemaakt ?of wat zie ik op de foto ? Dat droogt na verloop van tijd uit, knapt en dan ligt de hele bende op je planten. Die zou ik vervangen voor ijzerdraad of kettingen o.i.d.

              #15
              op krullende bladeren te warm ( lamp te dicht ? )
              even je hand net boven de bladeren houden als dit onaangenaam wordt op je huid is dit ook zo voor de planten

              ik gebruik zo iets ( op de bladeren richten en je weet direct welke temperatuur je bladeren hebben ) ( +- 25 graden indien mogelijk )

              https://www.grandado.com/products/an...CABEgK_zPD_BwE
              motor op 2 zetten zal anders niet hoger gaan dan 1 snelheid gaan
              Last edited by Jura; 11 May 2020, 19:12.

              Comment


              • Waterfall420
                Waterfall420 commented
                Editing a comment
                Jura,

                Als ik motor 2 opendraai hoor ik inderdaad een sterke afzuiging in werking treden maar is dit al nodig in dit stadium? Aangezien de LV toch wel wat daalt als ik Afzuiging harder zet... Als ik motor 1 wat opendraai hoor ik ook een motor maar die bromt ietwat.
                Ik begrijp gewoon niet waarvoor de knoppen staan

                LINKS RECHTS
                Draaiknop Draaiknop
                -3 +3

                Ale ik snap het systeem er niet achter en er is ook niet een handleiding op internet die dit uitlicht.
                Grtz

              • Waterfall420
                Waterfall420 commented
                Editing a comment
                Thanx Jura! Vanaf wanneer moet ik echt beginnen afzuigen? Moet die nu al goed afzuigen of is dit nog niet nodig? Grtzz
            Bezig...
            X