Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heb je warmte nodig voor binnen kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Heb je warmte nodig voor binnen kweek

    Korting op 420shop
    Kun je een kweek in een vorstvrije doch niet verwarmde ruimte plaatsen?


    beetje achtergrond bij de vraag...
    ik heb een schuur/ werkplaats waar gemakkelijk een plant kan staan..verwarming houdt het alleen vorstvrij.
    Buiten ruiken de 2 meter hoge planten eigenlijk voor mijn gevoel alleen als je ze aanraakt of als ze wapperen...
    ik vraag me dus eigenlijk af kan ik voor de winter maanden gewoon een ( of een paar) plant in de werkplaats zetten met een lamp erboven, zonder de investering van een tent..
    In huis staat ie snel in de weg, terwijl ik daar ruimte meer dan genoeg heb en ook eventuele geur geen groot probleem is...ik heb totaal geen buren

    nu zul je vragen waarom dan niet buiten... ja nou ik kweek al een paar jaar voor de lol voor een kennis wat planten en hij heeft dan meestal een paar kratjes met toppen als we oogsten.... Dit jaar dacht ik voor het eerst ik wil ook wat proberen.... kocht wat thc olie en maakte van een paar eigen toppen eigen olie...
    dan ga je lezen en besluit je dat je een bepaalde soort wilt en dan ook NU

    #2
    Waarschijnlijk niet!

    Comment


      #3
      Als je ze niet ruikt zullen er wel niet zoveel toppen aan zitten? Gewoon een tent of kast in de schuur zetten en de temperatuur rond de 20 graden houden met een leuke lamp.

      Ik heb een mannetjes plant in quarantaine gezet in de Schuur.. 4 weken en niet dood te krijgen.. zijn taaie planten. Maar als je ook nog toppen wil komt er iets meer bij kijken.
      De Bloemen Van Bri

      Comment


        #4
        Waarom maak je geen simpele kweekkast in
        je schuur? Kost een paar centen, jou manier
        ga je niet redden, net vorstvrij houden is geen
        optie voor een redelijk kweekje.....Succes!!!

        Comment


          #5
          Als je het met je lamp boven de 15 graden kan krijgen, dan kan het prima. Maar je zit met een uitlooptijd omdat alles wat trager zal lopen.
          Kan prima. Maar op een totaal ander tempo in vergelijking met normaal.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • Ipie
            Ipie commented
            Editing a comment

          #6
          Kans op toprot veels te groot in de donkere uren. Autoflower onder 22 uur licht eventueel. Maar het zal snel afkoelen en dan schiet die LV naar omhoog.

          Comment


            #7
            zibro lazer kachel petroleum van de witte pomp en gaan
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #8
              Onder de 10 graden stopt een plant met groeien en bloeien , niet ? 20 graden +- is nodig denk ik om geen weken langer te moeten groeien, toppen vullen niet mooi ook bij koud weer en weinig zon..
              als ik het juist onthouden heb natuurlijk, wordt al vermeld zie ik nu ...
              Ganja always does the trick.

              Comment


                #9
                toppen vullen niet mooi ook bij koud weer
                Het tegenovergestelde is waar. Hoe lager de temperatuur, hoe compacter de bloei. En hoe meer terpenen op hun plaats blijven, en hoe trager de rijping, en hoe hoger de kwaliteit.
                Lichtdruk speelt een belangrijke rol, bij te weinig licht vindt er strekking plaats. Maar je ziet bij kwekers die kweken onder hoge temperaturen een aanzienlijke strekking in de bloei, dat komt door de temperatuur: de plant maakt extra ruimte zodat de ademhaling beter kan plaatsvinden, die vochtige lucht moet afgevoerd worden en als het kan zo snel mogelijk. Hoe meer ruimte er tussen onderdelen bestaat, hoe beter die ventilatie. Dat is genetisch vastgelegd in vrijwel alle planten.

                In ons buitenklimaat hebben we zowel verminderd licht als lage temperaturen, dan is het gebrek aan licht vaak de bepalende factor voor luchtige toppen.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                • Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  Dit had ik nog niet gelezen . Interessant stukje. Zou je dan kunnen stellen met co2 toevoegingen en hogere temperaturen toe te voegen , je een verminderde kwaliteit krijgt? Door warmte toe te voegen vervliegen er veel terpenen.

                • LR2
                  LR2 commented
                  Editing a comment
                  CO2 voorkomt oxidatie, dus voorkomt het ook afbraak. Een hogere temperatuur kan in principe ook weer zorgen dat terpenen sneller aangemaakt worden, maar dat ze ook sneller verloren raken. Ik durf er geen hard antwoord op te geven omdat die medaille steeds twee zijden kent.

                #10

                Comment


                  #11
                  Hallo , kan iemand me vertellen welke led lamp in n ruimte van 90x90 t beste kan aanschaffen
                  is 600w te veel ??
                  Mvgr

                  Comment


                  • Voor het eerst
                    Voor het eerst commented
                    Editing a comment
                    Niet heel netjes om je vragen in andermans topic te starten. Stel jezelf even netjes voor in het introductieforum en stel je vraag graag in het juiste forum. Overigens had je het antwoord op je vraag ook wel kunnen teruglezen.. Deze vraag is al honderden keren gesteld.
                Bezig...
                X