Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Genoeg warmte?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Genoeg warmte?

    Korting op 420shop
    Goedemiddag allemaal,

    gisteren heb ik mijzelf geregistreerd en heb best veel topics gelezen, mijn vragen konden helaas niet allemaal worden beantwoord.
    Ik zal mijn opzet even benoemen en misschien hebben jullie wat tips voor mij.

    Ik heb de kweektent Mammut 120 PRO afmetingen zijn 120x120x200. Ik gebruik een HPS lamp van 600 Watt. Deze zet ik ‘s nachts aan om zo wat extra temperatuur te hebben in koudere nachten.
    Ik heb een afzuiger met koolstoffilter, een RAD1500 als andere warmtebron, een AH665 luchtbevochtiger en een kleine ventilator.

    de HPS gaat aan om 22.00 en gaat weer uit om 14.00 de volgende dag. In de nachten is het dan tussen de 20 en 28 graden in de tent, ligt eraan hoe koud het buiten is.
    Om 14.00 gaat de lamp uit en staat de verwarming aan, dan kan het snel zakken en zit dan tussen de 16 en 19 graden. Ik kan nog een extra hitte bron toevoegen als dat beter zou zijn.

    De luchtbevochtiger staat 24/7 aan, de Lv is vrij constant, met licht uit 65/85% met licht aan 35/65%

    Ik gebruik het kweekschema van Plagron, ik kweek met hun promix. Ik groei 3 weken en trek de planten daarna in bloei. Is het handiger om een langere groei periode te hanteren of is 3 voldoende?

    In de schuur waar ik kweek is het ongeveer 5 graden warmer dan buiten, op zijn koudst wordt het er denk ik 10 graden.

    Hebben jullie tips voor mij, wat ik beter zou kunnen doen qua temperatuur of lv? Kan ik dit doen zonder Luchtbevochtiger?

    Gr.

    Drskunk

    #2
    Het liefst hou je de boel boven de 15 graden. Maar ga niet zeggen dat het met een min temp van 10 niks wordt.. Zal wat langzamer groeien, maar geen ramp.
    Maja, klimaat een beetje strak houden in een schuur is gewoon donders moeilijk.
    Zie aardig wat schuurkweekjes voorbij komen die daar ook moeite mee hebben.
    Vooral grote schommelingen in temperatuur kunnen voor problemen zorgen ivm douwvorming en rot.
    Als ik in de schuur zou kweken zou ik dus alleen met auto's op 24/7 kweken. Maja, 0 ervaring mee trouwens.


    Ik heb dus geen goeie tips voor je. Minder afzuigen, en de schuur isoleren.. En dan hopen dat je LV een beetje binnen de perken blijft.

    Eneuh, bedoel je een ontvochtiger? Of een bevochtiger?
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Ik zou me om de LV niet druk maken, da's toch al weer een apparaat minder. Het schommelt op een zomerdag ook tussen de 20-90%.
      In plaats daarvan zou ik een paar dikke stenen neerzetten, die houden lang warmte vast.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Heb je een speciale reden om 16 uur licht te geven ?

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Bedankt voor de reacties!
          Ik zal dan inderdaad over gaan stappen op auto’s als dat makkelijker is in een schuur.

          En ik bedoel een luchtbevochtiger omdat lv constant uiterst laag was, nu constanter.

          Wat moet ik mij voorstellen bij grote stenen? Gewoon een kei???

          Ik heb nu geen auto staan dus ik laat het licht aan voor 16 uur en zet ze dan 8 uur in het donker om de natuur na te bootsen. Als dit niet nodig is of juist slecht is hoor ik dat graag.

          Gr
          drskunk

          Comment


          • WittiW
            WittiW commented
            Editing a comment
            Gewoon naar 12/12 als je vindt dat ze genoeg gegroeid hebben. Daarvoor? In ieder geval 18 uur per dag licht.

          #6
          luchtbevochtiger doet prima werk bij steken,bij zaailingen niet nodig.wel houden ze in de groei van een temperatuur van 25 graden met licht aan en met licht uit willen ze toch ook wel minimaal 18.
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Is dit niet voor de hele kweek de streefwaarde Jorem?

          #7
          In de bloei mag het zelfs wat warmer 28 graden vinden ze geweldig
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #8
            Hoeveel planten heb je staan , meestal probeer je de helft van je plek minimaal te bezetten voor je overschakelt op 1212 lv met zaadjes is 't laadste waar je je druk om moet maken als de zaadhoesjes eraf zijn, min temperatuur van 15 is belangrijk liefst zo dicht mogenlijk bij dag temperatuur, verder foto's !!

            Comment

            Bezig...
            X