Zijn dit vrouwelijk planten?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • sanderdelaan
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Sep 2018
    • 5

    #1

    Zijn dit vrouwelijk planten?

    Korting op 420shop
    Hallo binnenkwekers,

    Als hobby kweker heb ik 2 plantjes staan in een 90x90 onder 400watt. Omdat ik al 2x een hermo heb gehad wil ik een moeder plant maken.

    Na 5 weken(18/6) heb ik de stekjes geknipt, en na het stekken heb ik de 2 planten in de bloei(12x12) gezet.

    Wij zijn nu dik 2 weken verder, ik twijfel of die vrouwelijke planten zijn? Kunnen jullie dit nu al zien?

    Het gaat om Gelatto 41 kruising skittlez op DWC.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • GreenBio
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Feb 2020
    • 97

    #2
    Ja...

    Comment


    • sanderdelaan
      sanderdelaan commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je antwoord? is dit een ja op de vraag of het vrouwelijke planten zijn?

    • GreenBio
      GreenBio commented
      Editing a comment
      Ja, het zijn vrouwelijke planten, ja op "kunnen jullie dit zien".
      De vraag of jij twijfelt kan ik niet beantwoorden, al neig ik daar ook naar ja.....
  • kelderkastje
    Exquisite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Nov 2019
    • 5459

    #3


    We kunnen dat zien inderdaad.

    Wat zie.jij?

    Comment


    • sanderdelaan
      sanderdelaan commented
      Editing a comment
      Op foto 1 zie ik een soort van balletjes boven de haartjes, hierover twijfel ik dus. Sorry ben echt nieuw op het gebied "kweken uit zaad"

    • TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Geen zorgen.

      Ik heb je topic verplaatst naar de Beginners sectie.

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Calyx heet zoiets. Kan geen kwaad. Dat bloeihaartje is een vrouwtjesding.
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #4
    Je hebt ook een stap overgeslagen.
    Als je zekerheid wil dan begin je met een paar zaden.
    Van elke plant neem je 2-3 stekken (1 is genoeg, maar voor de zekerheid) en die stekken hou je in de groei.
    De moeders ga je afbloeien.
    Als die geoogst zijn en je weet het resultaat, pak je de stekken van de plant met de beste wiet of degene met -voor jou- de beste eigenschappen en dat gaat dan de nieuwe moeder worden.

    Elke stek die je daarvan neemt krijgt exact dezelfde eigenschappen als de moeder die je eerder afgebloeid hebt.

    Planten kunnen tijdens de hele bloeiperiode nog hermaballen krijgen dus voor nu zit je goed.
    Voor later in de bloei weet niemand.

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • granddaddyHaze
      Banned
      • Feb 2021
      • 58

      #5
      Hoi sanderdelaan,

      Één van de belangrijkste verschillen tussen mannelijke en vrouwelijke vroege bloemen....(dit zijn trouwens geen "Calyxen" zoals eerder genoemd maar gewoon vroege bloemen!)

      Mannelijke bloem zit op een steeltje dat uit de bladoksel komt waar de bloem op zit welke zolang deze dicht zit, op een klein pompoentje lijkt

      Vrouwelijke bloem zit direct tegen de bladoksel aan (geen steeltje) en de Bloem is peervormig

      Teken van volwassenheid bij planten is als je vertakkingen gaan verspringen van dubbel naar enkel en bloemen dus open kunnen gaan bij mannelijke planten en er haartjes uit vrouwelijke bloemen gaan komen.

      Zelfs in dit stadium kan er een vorm van bevruchting plaatsvinden waardoor je later een verstoorde bloei kan hebben

      Comment

      • LR2
        Mother of all Growers
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 8552

        #6
        (dit zijn trouwens geen "Calyxen" zoals eerder genoemd maar gewoon vroege bloemen!)
        Dat zijn het precies wel.
        https://en.wikipedia.org/wiki/Calyx_(botany)
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        • Jamzieman
          Advanced Grower
          MemberLucky Member
          • Jan 2019
          • 1039

          #7
          Jep they are
          The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
          5 lekkere grieten onder de zon

          Comment

          Bezig...