Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

me wiet ruikt te weinig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    me wiet ruikt te weinig

    Korting op 420shop
    snel vraagje kan het nergens vinden. misschien rare vraag.

    kweek al 3 rondes op (bio) potgrond van de super plus supermarkt. Maar de wiet ruikt niet echt sterk. alleen van dichtbij ruikt het naar wiet maar met tent open ruik ik niet veel.
    eerste 2 rondes met led lampen en northern ligth en white widow.

    huidige kweek silver haze onder hps. maar nog steeds geen zware wietgeur weet niet waar het aan ligt, misschien te veel water of verkeerde grond ??

    verkoper van hps set die zei dat ik over moet stappen op plagron lightmix maar die hebben we hier niet. dutch vega lightmix 15km verderop wel.

    Als ik overstap op lightmix zal dat dan veel verschil uitmaken qua geur ?

    wil graag een sterkere wietgeur.

    groet

    eeltje

    #2
    Je bedoelt dan enkel wnr je de tent opent of ook achteraf uit de bokaak wnr het weedje ne paar weken gecured?

    Met ne lekker vierkante metertje Skunk of Cheese moet het wel gegarandeerd lukken, die geuren wel veel meer dan hetgeen je noemde maar het valt bij mij ook wel mee als ik de tent openpleur gelukkig, dan wel van dichtbij en de smaak zou massa verbeterd worden door Guano(kalong), dan ook wel de geur denk ik maar ook wel benieuwd bepaalde grondmengsels een verder verschil kunnen maken.
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • eeltje
      eeltje commented
      Editing a comment
      ja volgende kweek lightmix met voedingsschema om het simpel te houden zeg maar met vast schema. guano ook proberen. valt nog hoop te experimenteren gelukkig

    #3
    Handig om dan eerst even uit te zoeken welke stof precies die geur en smaak bepalen.
    Als je gaat googelen kom je steeds verder op het terrein van LR2
    Terpenen, koolstofmoleculen, isopreen, azijnzuur

    Ik kan alleen vertellen wat mijn constatering is geweest.
    Plant op zolder, afgesloten ruimte, week 4-5-6 echte bloei, 1L potje.
    Alleen water als ze echt droog staat. Geen/nauwelijks tekorten zichtbaar. Geen tot nauwelijks geur. Pas als je er naast staat ruik je iets.

    2x in een week een complete dosis voedingsstoffen en de dagen daarna ruik ik ze door de hele kamer.
    4-5 dagen na de voeding wordt het weer minder.

    mijn simpele conclusie:
    Voeding is erg belangrijk voor de geur en smaak.
    Verder heb ik geen technische uitleg.

    Er zit wel verschil tussen de soortjes natuurlijk.
    Skunk, Diesel zijn gekende stinkers met een uitgebreid terpenenpakket.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #4
      Te droog, te koud, te warm, te weinig voeding, het kan allemaal verschil maken.
      Aan de aarde kun je zoveel toevoegen dat dat het probleem niet zou zijn als je 't mij vraagt.

      Genetica is een gigantische factor; sommige planten - met name in de ruderalis tak - produceren gewoon minder geurstoffen, maar bloeitijd is ook een belangrijke factor. Te kort bloeien kan leiden tot een gigantisch gebrek aan smaak en geur.

      Een plant die zijn water aan het sparen is omdat die te droog staat, zal minder geuren. Een plant die lang te nat staat, zal zoveel stoffen per dag verliezen dat de voorraad ook uitgeput raakt.
      Om geur en smaakstoffen te maken is wel een volledig voedingsprofiel nodig, vandaar dat ik pleit voor allround voeding in plaats van specifiek bloeivoeding. Je zult maar net wat mangaan, koper of boor te kort komen waardoor je plant de helft van die fijne geurtjes niet kan produceren omdat die metalen nodig zijn voor de productie ervan.

      Als je onder de 23 graden zit, dan vinden bepaalde chemische reacties niet plaats. Dan geurt het ook minder.
      Als je boven de 29 graden zit, dan verdampen de geurstoffen zo snel dat ook hier de voorraad wat sneller op raakt.
      Toch is iets te warm beter voor het smaakprofiel dan iets te koud.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #5

        met de silver haze zit ik nou op 3 maanden en moet nog wel minimaal een maand of meer denk. hoop dat deze na het curen wel wat meer gaat ruiken naar haze uit de shop.
        haze werkt beste voor mij maar met 4 planten heb ik als alles goed gaat genoeg voor jaar te blowen.

        volgende kweek wil ik weer experimenteren met andere soorten. cheese zeer nieuwsgierig naar.

        probeer dan lightmix met voedingsschema
        ene tent hps de andere quantum board.


        wiet kweken is veel omvattender dan gedacht maar dat maakt het juist leuk.

        bedankt voor het meedenken.

        groet

        Comment


          #6
          Guano extract zou geur geven ... Maar geen idee hoe en wat en waarom.

          Kan ook prietpraat zijn van de verkoper.
          Sugar Royal belooft dat ook.

          Comment


          • eeltje
            eeltje commented
            Editing a comment
            hehe voor 6 euro wel t proberen waard

          #7
          Lightmix en andere plagron kan je evt in hoogerheide halen bij de boerenbond
          Ik snap dat het een stukje rijden is voor je, misschien een optie .

          Comment


          • eeltje
            eeltje commented
            Editing a comment
            nee dat moet wel te regelen zijn dat iemand voor mij rijdt .thx
        Bezig...
        X