Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

*Lobblaadjes*Wat gebeurt hier?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    *Lobblaadjes*Wat gebeurt hier?

    Korting op 420shop
    De foto spreekt voor zich.
    deze plant is nu 4weken oud, het viel mij een tijd geleden op dat er een soort klompje of harsballetje-iets vlak boven mijn lobblaadjes groeide. Nu lijken het ondertussen op kleine bladeren.
    ik kan hier niks over vinden en heb dit ook niet eerder gezien.

    Iemand een idee?
    Attached Files

    #2
    Is dit een foxtail? Term net gevonden.

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Nee dat is op je toppen. Te vroeg voor foxtailen.

      Lijkt me gewoon een scheutje. Mini wietblad. Niks speciaals. Verdroogd gewoonlijk.

    #3
    Okee, thnx kelderkastje!

    Comment


      #4
      Niet eerder gezien op deze manier, maar het kan gebeuren dat er uit de lobbladeren wat nieuwe takjes groeien. Dat lijkt hier het geval.

      Ik zou ze zelf wegplukken omdat ze vrijwel niets opleveren. Als je dat vroeg doet dan kan dat mooi genezen en zorgt het later niet voor issues.
      De kans bestaat dat omdat deze takjes het verst van de zon af zitten, dat ze zwak blijven en dus een makkelijke infectiebron kunnen zijn later. Als je ze weg haalt dan hoef je je daar niet druk over te maken.
      Maar dat zou ik pas doen als de lobblaadjes zijn afgevallen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Nublet
        Nublet commented
        Editing a comment
        Alright thnx a 1000,
        deze plant zal niet lang meer duren voordat ze de bloei ingaat (autoflower) is het dan verstandig om te wachten tot de lobblaadjes eraf zijn gevallen? ik ga er van uit dat dit niet zal gebeuren voordat ze in de bloei gaat. Kan ik het nog verwijderen in haar bloeifase?

      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Normaal vallen de lobblaadjes pas af als de plant een beetje honger krijgt, dat kan wel tot de 6e week duren ofzo. Dat is dus goed nieuws, in de zin dat je een goed gezonde plant hebt. Je kunt die takjes ook nog in de bloeifase verwijderen. Maar het liefst iets er voor, gewoon om gedoe te besparen. Wondje even afsmeren met wat vaseline (op een wattestaafje ofzo) en het komt wel goed.

      #5
      Top dankjewel!!

      Comment

      Bezig...
      X