Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PH meter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: PH meter

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Ik was vorig jaar erg enthousiast begonnen aan een kweekverslag over frysian ducks, helaas niet bij gehouden... Maar oogsten is gelukt .

    Dat terzijde ik heb destijds een ph meter gekocht bij de tuinland, en die was waardeloos.. Dit jaar wil ik toch graag mijn water ph'en en vroeg me af of iemand mij tips kon geven/links wilde sturen van ph meters die voor jullie goed werken. Het gaat om een buiten kweek van 3 autoflowers ditjaar. Ik zie op bol.com een hoop dezelfde ph meters voor verschillende prijzen staan. Met aardig wat negatieve reviews. Als het kan zo goedkoop mogelijk uiterraard.

    Met vriendelijke groet,
    Volkwein

    #2
    Een zak met litmuss of lackmuss (of hoe je dat ook schrijft, lang geleden) papiertjes kost geen vermogen. Sterker nog, het kost ongeveer een euro om vijfhonderd keer te meten. Misschien wel duizend keer als je klein kunt knippen, meer dan een milimeter heb je niet nodig.

    Dat is vaak voldoende voor een cannabiskweek, die cijfers achter de komma komen niet zo nauw.
    Ik zie het al gebeuren "Blabla LR2 Die cijfers achter de komma doen er toe!"
    Oke, zeg eens, hoe vaak heb jij je ijkvloeistof vervangen? Hoe maak je je probe schoon? Staat je probe de hele dag in KCl? Weet je uberhaupt wat voor probe je hebt? Wordt je meter maandelijks onafhankelijk getest door iemand die daar verstand van heeft?
    Dat wou ik zeggen.. Veel mensen hebben het idee dat ze goed meten omdat ze geijkt hebben. Maar een hele dure ijkvloeistof is zo'n 160 uur na opening houdbaar, daarna wordt hij steeds minder effectief en steeds minder accuraat. Alles daarna, wijkt misschien wel een heel pH-punt af. Maakt dat uit? Niemand merkt er iets van.. Dan is het blijkbaar allemaal niet zo heel belangrijk.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Volkwein
      Volkwein commented
      Editing a comment
      Bedankt! Ik zal eens kijken!

    #3
    Ik kwam alleen even kijken waar dit topic over ging, want met zo'n titel kan het vanalles wezen.

    Welke pH-meter zijn al heel wat topics over....ff zoeken he.....
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Volkwein
      Volkwein commented
      Editing a comment
      Ooh, nee ik had vorrig jaar de ph een beetje verwaarloosd maar ik wilde ditjaar wat beter mn best doen. Ik wil ze in potten zetten en water uit de regenton geven. Zitten wel wat algen een muggenlarven in in de zomer geloof ik. Kan dat nog kwaad?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ah, okido....Uit de regenton is meestal wel goed, ligt er een beetje aan waar het vandaan komt he...
      Een groen begroeid dak en mossige dakgoot zal veel schoner water in de ton geven dan een bitumen nieuwbouwdak.

      Nope, muggelarven gaan dood zo gauw ze droog vallen, en die algen houden het water schoon.

    • Volkwein
      Volkwein commented
      Editing a comment
      Thanks voor de info! T komt van een portiekflat dak in de stad. Dus ik hoop dat het er een beetje tussen in zit

    #4
    Ik heb een grijze.

    Comment

    Bezig...
    X