Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Droge witte bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Droge witte bladeren

    Korting op 420shop
    Nu zijn mijn 2 planten al 6 weken in de bloei en in 1 week tijd helemaal veranderd.
    ik snap niet wat ik verkeert doe ik heb een tent 60x60x180
    lamp 250 watt hangt 40 cm boven de toppen maar ineens ging alles fout.
    ik geef 1 liter water met 4ml bloeivoeding per dag per plant zins week 1 al gedaan ze staan nu op 12/12 temp is 27 met lamp aan in de tent en heeft 2 fans vocht is 41% met lamp aan.
    het gaat hier om 2 plante 1 ww die slecht gaat en 1 bubble kush die wel normaal blijft
    Attached Files
    Last edited by S dik; 5 August 2021, 18:34.

    #2
    Met dit licht is er geen verschil te zien tussen wat groen en wat wit is, alles is oranje..

    Ik vermoed dat ze nogal wat waterproblemen hebben en gebleekt worden door droogte gecombineerd met licht. Maar er valt weinig te helpen met dit beeld helaas. Zet de lamp even uit en maak een foto met flits, dan krijg je zeker betere hulp.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3


      ​​​​​​Het schreeuwt om water is wat ik zie
      ​​
      De Bloemen Van Bri

      Comment


        #4
        Zo'n bruin vermoeden dat die ventilator die zowat tegen de planten aan staat ook niet heeft geholpen.
        Tenminste, is dat een ventialtor?

        Google de term "windburn" maar eens om te zien of het vergelijkbaar is. Deze foto's zijn indd.. Nja, meh.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Ja dat is een ventilator, heb dezelfde

        #5
        Hier een update net alles weg gehaalt wat bruij wit en droog was gaat goed nu
        Attached Files

        Comment


          #6
          Dus je hebt op 60x60 2 ventilatoren die beide bijna tegen de planten aan staan? ​​​​​​
          Dat zou ik in ieder geval veranderen. Minimaal een halve meter afstand tussen je ventilatoren en je planten. Of je moet zwakke pc fans gebruiken of iets.
          Je hoeft ze niet droog te feunen eh, alleen maar een klein briesje door de bladeren heen is al voldoende.
          Ik heb de laatste 3 weken bloei niet eens een ventilator aan gehad, en er zijn er meer hier die zonder ventilatoren kweken.
          Kan dus ook gewoon.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


            #7
            Te droge bodem geweest en de boel is wat krokant geworden. Kan gebeuren. Probeer op je watergift te letten en duw desnoods wat eetstokjes van hout in de grond. Trek die eruit om te zien of de grond nog vochtig is.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • S dik
              S dik commented
              Editing a comment
              Ik geef ze 1 liter water met voeding per dag dus te droog lijkt me niet of moet ik ze meer dan 1 liter geven pet dag? Of 2x per dag water geven?

            #8
            Persoonlijk denk ik aan een combinatie van factoren.

            Je hebt een vrij hoge temperatuur, een vrij lage luchtvochtigheid. Dat hoeft niet direct een probleem op te leveren, maar zo uit mijn hoofd heb je bij 27 graden ongeveer een relatieve luchtvochtigheid van zo’n 75% nodig voor een goede dampdruk voor de plant. Tel daar alleen een ventilator die van dichtbij door de bladeren blies bij op en je hebt het je plantjes wel erg moeilijk gemaakt om hun waterhuishouding op orde te houden.

            Onder deze omstandigheden verdampt er veel vocht, maar niet allemaal via de plant. Deze zal namelijk bladmondjes willen gaan sluiten. Verhoudingsgewijs krijgt de plant zo meer, en mogelijk teveel, voeding binnen; wat voor voeding geef je en geef je het volgens schema?

            edit: Of je genoeg water geeft kan je het beste zelf controleren. Dat valt vanaf een afstand, zonder een of andere meting, bijna niet in te schatten.

            Comment


              #9
              Doe je echt bij elke liter water 4ml bloeivoeding, elke dag? Zoveel hebben ze echt niet nodig lijkt me.. Zou de voeding 2-3 keer in de week geven, en ook normaal (afgezuurd) water geven.

              Comment


                #10
                Even een update van het oogste is niet helemaal top maar wel te doen
                Attached Files

                Comment


                • TheBigDudeski
                  TheBigDudeski commented
                  Editing a comment
                  Beetje vroeg, of niet?

                #11
                1 weekje eigelijk maar ging helemaal fout dus beter te vroeg dan telaat dacht ik.

                Comment


                • Nederhigh
                  Nederhigh commented
                  Editing a comment
                  Verkeerd gedacht Zolang er geen rot in gaat kun je beter wachten tot de trichomen afrijpen. Als ik een wilde gok mag doen.. Deze hadden nog 2 weken gemogen.
              Bezig...
              X