Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie kan me helpen met een tentje?

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wie kan me helpen met een tentje?

    Korting op 420shop
    hee hallo

    ik heb nu een paar jaar buiten zitten kweken en dacht opeens waarom niet binnen? dus besloot ik eens te kijken naar een aantal tentjes echter zijn er wel een aantal dingen waar ik rekening mee moet houden zoals 1. ruimte 2. geur 3. stroomkosten

    zelf had ik me zinnen gezet op deze :
    https://kwekenmetled.nl/kweektent-co...yABEgL7GPD_BwE

    nou had ik een paar vragen waar ik graag hulp bij zou willen
    vraag 1. hoeveel planten passen er ongeveer in een 60x60 tent

    vraag 2. wat kost de lamp aan stroom vanaf het zaadje tot het oogsten in totaal ongeveer

    vraag 3. wat is de opbrengst die je kan verwachten van zo een tentje als de kweek af is

    en als laatste als ik alles goed aansluit is er dan nog kans dat je iets ruikt en daarnaast maakt dat ventilator/filter die erbij zit nog enig geluid?

    zie graag op die punten een reactie te gemoet

    alvast bedankt

    groet Fs0229
  • Answer selected by Fs0229 at 9 February 2022, 17:31.

    zo juist een tentje van online top garden besteld het gaat om de 70x70 met mars hydro ts1000 lamp de complete set was net geen 400 euro echter zag ik ap gelijk veel slechte reacties over het niet aankomen van spullen iemand ervaring? ik wacht het af

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Soms wat langere wachttijd, soms wat te kort of verkeerd, maar leveren doen ze wel hoor !

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Met (veel) geduld en soms telefonisch contact, is het bij mij altijd goed gekomen. Maar ik heb me wel voorgenomen daar nooit meer te bestellen

    • Fs0229
      Fs0229 commented
      Editing a comment
      ahh gelukkig heb idd heel veel gezeik gezien van mensen en gelijk na de bestelling een mail gestuurt ze zeiden idd dat er wel is een fout gemaakt werd omdat het een groot bedrijf is echter hadden ze de mars hydro set opeens niet op voorraad wat ik gek vond want op de site staat van wel ook hebben ze hem via mars hydro zelf verzonden en heb vernomen van iemand op het forum dat het magazijn in DE zit weet iemand hoelang dit gaat duren? in de mail zeiden ze 3 dagen max maar op de site van hydro staat 1week

      alvast bedankt laten we hopen dat het goedkomt en dat ik een kweekverslag kan maken

    #2
    4 potten van 11 liter past perfect.

    Stroomkosten zijn afhankelijk van de apparatuur, maar 150w is prima in zo'n tent.

    Betaal zelf 11 cent per kw, kost mij met mn opstelling 8 euro in de maand ongeveer.

    60x60 = 0.36m2
    Meestal schrijven zadenbanken over 500-600g per m2 meestal. Dus 200-230gram zou echt het maximale zijn zou je denken.

    ​​​​​​Als je alles goed aansluit ruik je niks. Bij het openen van de tent uiteraard wel.

    Ventilator maakt wel een geluid, zou een afzuiging met dimmer kopen.

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      11 cent per kWh? Dat zijn geen Nederlandse tarieven

    • Fuego
      Fuego commented
      Editing a comment
      @kroket

      Komt waarschijnlijk door de zonnepanelen op ons dak. Maar goed ook slecht geïsoleerde studio. Dus ik stook ook wel goed

    #3
    Vraag 1. Ligt er aan hoe groot je de planten laat worden.. Bij de meeste potten staan de afmetingen wel vermeld, zolang je onder die 60cm blijft past het..

    Vraag 2. Ligt eraan hoe lang je kweekje duurt en wat je betaalt aan stroomkosten..
    Een 100W lamp gebruikt 0,1 kWh >> dus 1,2 kWh per 12 uur dat hij aanstaat.

    Vraag 3. Met deze lamp kan je wel 1:1 halen gok ik.

    Als laatste. Als je alles goed aansluit ruik je niks. De ventilator hoor je, maar maakt niet heel veel geluid. Het geluid van de afzuiger zal wel duidelijk aanwezig zijn.

    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Fs0229
      Fs0229 commented
      Editing a comment
      bedankt voor het beantwoorden van de vragen maat heb je iets waar mee ik het geluid van de afzuiger kan vergelijken? dat geluid is namelijk een van de grootste risicos mits dat echt veel herrie maakt hij komt in een kamer waar in de nacht zeker 50 mensen langs lopen dus is dat een probleem? ik hoor graag van je

    #4
    Ik zit een beetje in de zelfde fase als jij nu zit. Ik heb al aardig wat buitenkweek ervaring en ben nu in overweging om een binnenkweek op te gaan starten. Ik heb er ook een topic over lopen, maar het is daar op dit moment niet heel actief, mede door gebrek van eigen inbreng moet ik toegeven.

    Voor de lamp zat ik te denken aan een Mars Hydro TS1000 (150W) schijnt een leuke te zijn, zeker voor die prijs.
    https://marshydro.eu/products/ts-1000/

    Eerst dacht ik aan een hele dure afzuiger, vanwege het geluid, maar het was volgens mij Nederhigh die mij er op wees dat dat niet nodig was en een goedkoper model buisventilator ook volstaat. Merk en type heb ik nog niet uitgevogeld. Suggesties zijn welkom.

    Stroomkosten kan je natuurlijk zelf uitrekenen. Ik weet niet hoeveel lampuren een volledige kweek duurt? Dat maal de kWh prijs, 20 cent als ik me niet vergis. Wie verteld ons het aantal lampuren? dan kunnen we deze berekening oplossen

    edit.
    Ik vind het best een schattig tentje eigenlijk. Mijn verbruik is erg laag en ik denk dat ik er wel mee uit de voeten kan. Ik weet niet of dat voor jouw ook geld? Sommige hier op het forum verbruiken zoveel, daar gaan mijn oren van klapperen. Het tentje kost los zo'n 60 euro, daar kan je geen buil aan vallen. Ik zet hem op mijn lijst als optie
    Last edited by Slome Joop; 27 January 2022, 19:08.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Misschien excl BTW en belasting, ik ben op zoek geweest naar een gunstiger aanbod maar alle bedrijven bieden dit zo'n beetje aan op het moment.

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      Zo snel ben ik niet hoor, zie mijn naam
      Ik heb even gezocht, consumentenbond zegt dat je ongeveer 25 cent/kWh kwijt bent. Als ik dan 20 dagen groei en 70 dagen bloei reken (ik zuig hier wat uit mijn duim) dan kom ik met die 150W lamp uit op 45 euro per kweek, dat is dan zonder de energie kosten van andere apparaten.

    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Ik heb Oxxio en betaal €0,15616 Kwh, maar dat komt door m'n contract die nog van voor de prijsstijgingen is afgesloten.
      Maar eind April moet ik weer verlengen en dan is het maar afwachten hoeveel het dan wordt.

      Nu betaal je gemiddeld tussen de €0,30 / €0,40 kwh als je nieuw contract afsluit

    #5
    Je kunt ook 9 3-literpotjes doen op dat oppervlak. Maar 4 x 10 liter is perfect mogelijk. 4 x 15liter ook maar dan wordt hé wat krap.

    Je lamp is erg belangrijk qua opbrengst.
    Opbrengst van 0.5 gram per watt is OK. 2 gram en meer is mogelijk met een toplamp en wat ervaring.

    Homebox maakt een mooi 60 op 60 tentje. Je kunt ook een G-tools kastje overwegen. Is wel wat prijziger.

    Succes!

    Comment


    • Fs0229
      Fs0229 commented
      Editing a comment
      heb gekeken op de site van mars hydro het zou dan eventueel deze worden : https://marshydro.eu/products/ts-600...ted-grow-kits/

      in mijn optiek is alleen de tent anders toch? plus dat er vermeld word dat het 30 dagen kan duren voordat ie binnen is daarbij verwacht ik ook niet hele grote oogsten maar ik zie het meer als hobby en zou blij zijn als ik elke +\- 10 weken 50/70g heb

      laat me weten wat je vind

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Ik zou dan voor de ts 1000 en het 70x70 tentje gaan. Magazijn is in Duitsland. Is er gewoonlijk binnen de week.

    • Slome Joop
      Slome Joop commented
      Editing a comment
      de ts 1000 en het 70x70 tentje
      Gaat dat met de zelfde lamp beter werken dan een 60x60 tentje dan?
      En hoe hoog moet zo'n tentje zijn? 140 is niet erg hoog, maar een volle 2 meter lijkt mij ook weer wat overdreven voor zo'n lampje.

    #6
    Ik kreeg een goede tip toen ik de filter ging kopen.
    persoon hier zei dat die 5/6x per minuut het licht in het tentje moet verzuiveren.
    Maar als je eentje neemt 10/12x per minuut je tent zuivert
    Dan kan de filter altijd op 50% draaien
    Hoor je het dan nog steeds, ja.

    Dus:
    0.60x12x60= 432
    Dus een die minimaal 432 kubieke meter per uur zuivert.
    zou goed genoeg zijn om op 50% te kunnen draaien.
    Ga dus gewoon rond dit aantal of hoger zitten en je dempt het geluid

    Wat je anders kan doen is een box maken die je isoleert maar ook lucht uit laat.
    Daar de filter in bevestigen met zo'n plafond beugel.
    ​​​​​​
    maar optie 1 lijkt me het beste.
    Last edited by KingOfTheBongo; 28 January 2022, 07:02.

    Comment


      #7
      Ik gebruikte een buisventilator 100mm flensmaat, maakte weinig lawaai. 4 planten en scroggen he. Mars is degelijk ook. Ts600 is watt te weinig . Ts1000 zal wel goed zijn en low budget ook. Succes!
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #8
        Garden HighPro Probox vs Mars Hydro tentje, welke is beter, of zelfde kwaliteit?

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Kan ik jammer genoeg ni zeggen, enkel ervaring met mars ...

        • Fuego
          Fuego commented
          Editing a comment
          Zal allebei zn voordelen en nadelen hebben. Die mars hydro ts1000 is 150w. Wel echt lekker in een 70x70

        #9
        Ik weet wie u kan helpen met uw tentje. Qnq. Binnen 2 maand ongeveer. Mss.

        Comment


        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Niemand leest die topics. Al die vragen van hier boven zijn letterlijk al 100'en keren beantwoord.

        • Silas
          Silas commented
          Editing a comment
          Als wij een bericht moet herstellen, maak dan gebruik van de rapport knop.

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Dank je Silas zal ik doen de volgende keer dat ik er één zie die ik wil lezen.

          Ik lees ze beowulf Maar het gaat ook om het idee. Ik weet niet wat de aanleiding is waarom hij zich zo gedragen heeft, maar ik vind het wel kinderachtig. Wat heb ik er mee te maken, maar hij sloopt nu wel mijn oude topic. Ik vind het niet zo vreemd dat je dan gebanned wordt.

        #10
        Mijn ervaring: TS1000 in 60x60x180 Secret Jardin tentje. 190 gram droog. Prima lamp, maar in een onverwarmde ruimte zul je wel bij moeten verwarmen. Staat hij in huis met 20˚ dan is er niets aan het handje. En dan heb je tevens genoeg aan een 300M3 afzuigertje met filter. Die zijn er in 22 Watt en dan heb je dus een totaal van 172Watt. Ventilator is naar mijn mening dan overbodig (mits aanzuiging onderin en afzuiging bovenin)
        Lopend Verslag

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Heb je een verslag van die kweek op het forum staan? Zoja, linkje aub

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          die staat hier wel ergens.. 1 van mijn eerste verslagen

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Gaat ook om wat je er boven hangt, g bars kunnen 2.1g/w opbrengen.

        #11
        ik heb toch nog even goed zitten kijken echte kom ik er eigelijk niet uit haha mijn laatste vraag aan jullie is dan ook is dit setje een oplossing voor mijn problemen en voor een eerste binnen kweek

        https://onlinetopgarden.com/nl/kweek...yABEgKNRvD_BwE

        struikel punten zijn

        klein budget
        wil weinig stroom gebruiken
        weinig geluid (afzuiger)

        alvast bedankt voor alle reacties👌🏻👌🏻👌🏻

        Comment


        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Ja vacuüm is wel heel erg extreem. Ik denk niet dat ik dat aankan, maar daarom wordt ook altijd geadviseerd een regelbare afzuiger te nemen, dan kan je dat na wens instellen.

          Het doet mij eraan denken, toen mijn vrouw klaar was met de kolfmachine en hem tweedehands aanbood op marktplaats, waren het vooral mannen die reageerde, echt waar

        • parakweker
          parakweker commented
          Editing a comment
          Hahahaha @Slome_Joop

        • Fuego
          Fuego commented
          Editing a comment
          Hahaha heb wel weer gelachen Slome Joop

        #12
        zo juist een tentje van online top garden besteld het gaat om de 70x70 met mars hydro ts1000 lamp de complete set was net geen 400 euro echter zag ik ap gelijk veel slechte reacties over het niet aankomen van spullen iemand ervaring? ik wacht het af

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Soms wat langere wachttijd, soms wat te kort of verkeerd, maar leveren doen ze wel hoor !

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Met (veel) geduld en soms telefonisch contact, is het bij mij altijd goed gekomen. Maar ik heb me wel voorgenomen daar nooit meer te bestellen

        • Fs0229
          Fs0229 commented
          Editing a comment
          ahh gelukkig heb idd heel veel gezeik gezien van mensen en gelijk na de bestelling een mail gestuurt ze zeiden idd dat er wel is een fout gemaakt werd omdat het een groot bedrijf is echter hadden ze de mars hydro set opeens niet op voorraad wat ik gek vond want op de site staat van wel ook hebben ze hem via mars hydro zelf verzonden en heb vernomen van iemand op het forum dat het magazijn in DE zit weet iemand hoelang dit gaat duren? in de mail zeiden ze 3 dagen max maar op de site van hydro staat 1week

          alvast bedankt laten we hopen dat het goedkomt en dat ik een kweekverslag kan maken
      Bezig...
      X