Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chlorine

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Water: Chlorine

    Korting op 420shop
    Hey kwekertjes!

    Ik heb me laten wijsmaken dat enkel chloor verdampt uit het water waneer je dit laat luchten met een luchtpomp en steen.
    MAAR CHLORINES (EDIT: chlooramines) moeten ontbonden worden met bvb een product voor vis-aquariums(water conditioner).

    Nu vroeg ik me af of de wat meer ervaren kwekers een antwoord hadden op de volgende vragen:
    1: kan het kwaad dat ik mijn kraantjes water niet behandel met dergelijke conditioner?
    2: wanneer ik het water WEL behandel met dergelijk product, verstoort dit dan de groei van de plant, of mijn aarde medium?

    EDIT:
    op vraag 1 is eigenlijk ook eerder de vraag, verstoor ik de groei of het medium door het NIET te ontchloren.



    ik lig hier al enkele dagen mijn hoofd over te breken. hoop dat er iemand hier wat raad voor heeft.
    Peace OUT!
    Last edited by toxicvapez; 4 May 2022, 01:02.
  • Answer selected by toxicvapez at 4 May 2022, 00:29.

    Chlooramine is geen enkel probleem in deze regionen van Europa.
    Als je verder zuidelijk zit, dan wordt het weleens gebruikt in het drinkwater; zuid frankrijk, spanje, portugal, griekenland e.d. maar in de benelux zijn die niveau's dusdanig laag dat je er niets aan hoeft te doen.

    Vroeger toen ik nog een lowryder was, pisten we een hele zomer lang in het zwembad met chloor, waardoor chlooramine ontstond. Dat water heeft geen enkele schade aangericht aan de tuin. En als 40+ liter kinderzeik geen probleem oplevert, dan verwacht ik niet dat kraanwater met veel lagere concentraties dat wel zou doen.

    Het is een Amerikaans probleem, waar met name amerikanen last van hebben. Maar ook zij kunnen prima kraanwater aan hun planten geven.

    Comment


    • toxicvapez
      toxicvapez commented
      Editing a comment
      Jip, jij en oud dawg halen beide goede punten boven, mijn vraag is beantwoord, thanks Guys!

    #2
    Als je in NL woont heb je niks te vrezen omtrent chloor in het drinkwater, lees deze link maar.

    https://www.drinkwaterplatform.nl/ch...er-drinkwater/

    Succes

    Comment


    • toxicvapez
      toxicvapez commented
      Editing a comment
      Dit is met chloor idd het geval, maar mijn vraag is eerder gericht naar chlorine.
      Chloor gebonden met ammoniak, en die verdampt niet heb ik gelezen.
      Er zijn dan productjes om dit te ontbinden en verwerken maar vrees dat het product mijn liefjes om zeep kan helpen.
      Het product dat ik bedoel is gemaakt om water voor aquariums te ontchloren wanneer er chlorine aanwezig is.

    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Ik vermoed eerlijk gezegd dat het geen kwaad kan voor (wiet)planten, er zitten hier meerdere members op JD die van Belgiƫ zijn, hun planten hebben toch ook gewoon kraanwater gehad, net zo als de miljoenen bloemen & planten in Belgische huishoudens.

      Overigens gaat het om Chlooramine, (chloor gebonden aan ammoniak) lees de link maar ff, daarin staat hoe je het eventueel kan verwijderen dmv een katalytische koolstoffilter:

      https://nl-espwaterproducts.glopalst...rinking-water/

    • toxicvapez
      toxicvapez commented
      Editing a comment
      Chlooramine, excuses, en i guess you have a point There!

    #3
    Chlooramine is geen enkel probleem in deze regionen van Europa.
    Als je verder zuidelijk zit, dan wordt het weleens gebruikt in het drinkwater; zuid frankrijk, spanje, portugal, griekenland e.d. maar in de benelux zijn die niveau's dusdanig laag dat je er niets aan hoeft te doen.

    Vroeger toen ik nog een lowryder was, pisten we een hele zomer lang in het zwembad met chloor, waardoor chlooramine ontstond. Dat water heeft geen enkele schade aangericht aan de tuin. En als 40+ liter kinderzeik geen probleem oplevert, dan verwacht ik niet dat kraanwater met veel lagere concentraties dat wel zou doen.

    Het is een Amerikaans probleem, waar met name amerikanen last van hebben. Maar ook zij kunnen prima kraanwater aan hun planten geven.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • toxicvapez
      toxicvapez commented
      Editing a comment
      Jip, jij en oud dawg halen beide goede punten boven, mijn vraag is beantwoord, thanks Guys!

    #4
    Bedankt voor jullie input Guys!

    Comment

    Bezig...
    X