Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zaadjes ontkiemen en proces daarna?

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Hallo lieve mensen,

    Bijgaand een foto van mijn 4 plantjes die ik vandaag buiten heb gezet.
    Ik heb echt jullie advies nodig?
    Zou ik enorm op prijs stellen?
    Groetekes !! L.
    Attached Files

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Welk advies heb je nodig ? Ze staan lekker buiten, til je potjes iedere dag op, als ze licht aanvoelen scheutje water, zwaar geen water. Over een week of 2 ompoten in een grote pot met ingewaterde aarde, proces potten tillen / water geven herhalen tot ze uitgebloeid zijn. Eventueel een beetje bijvoeden als ze erom vragen.

      Maak een kweekverslag, dan komen de tips en tricks vanzelf.

    #17
    Thanks! Dat geeft de burger moed! Zo'n kweekverslag, is daar een standaard voor? Groetekes!!

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Mag je maken zoals je wilt, wel leuk als je er wat foto’s bij doet en wat leuks schrijft om te lezen. Mag ook beknopt, heb er zelf ook niet altijd evenveel tijd voor. De buitenverslagen vind je hier ; https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ekverslagen-aa

      Kan je ook andere verslagen lezen als voorbeeld.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Verslagen lezen, alle fouten zijn al gemaakt door anderen.

    #18
    beetje verdrietig, het gaat helemaal niet goed met de schatteboutjes.... ben het analoog aan het noteren

    Comment


    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Gooi nog maar eens wat foto's omhoog dan zullen we je weer gerust kunnen stellen

    #19
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #20
      Graag advies? Dat waardeer ik enorm! Have a good one!
      Attached Files

      Comment


        #21
        Ze zien er toch ok uit? Blije baby'tjes die het liefst buiten willen gaan spelen

        Comment


        • elisabethcapri
          elisabethcapri commented
          Editing a comment
          Denk je dat ze nu al naar buiten kunnen? Met babyfoon? Thanks en groetekes

        • Captain fantasy
          Captain fantasy commented
          Editing a comment
          Ik hou zelf contact met m'n planten via "het onzichtbare draadje", maar als de babyfoon voor jou werkt moet je dat zeker doen.
          Ofwel zet je ze buiten ofwel zet je ze in een kweektent met afzuiging en kunstlicht. Gewoon op de vensterbank is niet goed genoeg voor je baby'tjes. En je wil toch dat je baby'tjes groot en sterk worden?

        #22
        Zeker! Lekker naar buiten doen!
        Hoe eerder hoe beter, worden ze hard van!

        Alleen de eerste week ff oppassen met de volle zon. Je ziet hier nog wel eens plantjes voorbij komen die de overgang van voor het raam, naar meteen in de volle zon niet overleefd hebben.
        Volgens de voorspelling wordt de komende week wat bewolkter, en regenachtig. Dus perfect voor de jonge dames.
        Het enige waar je dan op hoeft te letten is dat je potten niet vol regenwater lopen. (Planten zijn trouwens gek op regen)

        Ohja, omdat je dames gestrekt zijn missen ze misschien wat stevigheid. Dus ook ff kijken of ze nie kapot waaien.
        Beetje wind is ook goed, worden de takken sterk van. Maar t kan dat ze omwaaien
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • elisabethcapri
          elisabethcapri commented
          Editing a comment
          Bedankt voor je advies. Stomme vraag, dus niet half / half? Ik bedoel, overdag naar buiten en 's-avonds naar binnen? Of slaat het helemaal nergens op wat ik nu zeg? Groetekes

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Gewoon lekker buiten laten inderdaad. Alleen afdekken als ze bloeien en t regent.

        #23
        Ik dacht dat die al lang buiten stonden, de natuur is volop in de groei, groen en sommige bloemen en planten staan al in de bloei. Kan mij voorstellen dat jouw plantjes heel jaloers naar buiten kijken naar als dat pracht en praal.

        Dus, doe ze een plezier en laat ze lekker buiten spelen.
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • elisabethcapri
          elisabethcapri commented
          Editing a comment
          Just to be sure? Als ze lekker naar buiten gaan, overpotten naar grotere pot? Wat is wijsheid?
          Thanks, die lieverdjes moeten naar buiten. Ik vind het ook zielig

        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Als er wortels uit het potje komen piepen aan de onderkant kan je ze ompoten. Pak een ruime pot, bijv 30 liter, water de aarde in en vul de pot tot aan de rand. Zet ze de eerste 1 à 2 dagen in de schaduw om te harden en daarna lekker in de zon. Niet mee gaan slepen 's nachts om ze naar binnen te halen, lekker laten staan waar ze staan. Als het nodig is wateren en eventueel wat voeding geven mochten ze er om vragen. Lekker simpel houden, dat werkt vaak het beste.

        #24
        Ze staan inmiddels buiten lieve mensen.
        Heeft iemand nog tips?
        Groetekes en alle goeds!
        Attached Files

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Potgrond zit vaak rond de 6.5/7 toch.

        • elisabethcapri
          elisabethcapri commented
          Editing a comment
          Help me even lieve mensen? Ik weet niet precies hoe dat zit met PH waarde en kalk? Denken jullie dat ik kalk moet strooien?

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Niet op basis van 1 mening.

        #25
        Heb je gaatjes in de onderkant van die tijltjes gemaakt zodat het overtollige water weg kan ?

        Comment


        • elisabethcapri
          elisabethcapri commented
          Editing a comment
          yes, heb ik zelf ingeboord.

        #26
        Potgrond zit vaak op 5,5 tot 6,5 , bij sommige soorten staat het op de zak . En anders gewoon meten met bv van die ph strips.
        Maar inderdaad , zo maar iemand geloven moet je nooit doen, check it out yourself.

        Comment


        • elisabethcapri
          elisabethcapri commented
          Editing a comment
          Thanks! Volgens mij gaat nu alles prima en moet moeder natuur zelf de rest doen. En ander help ik ze een beetje door een liedje te zingen? Groetekes

        #27
        Als je met liedjes begint moet je ook een muziekje en dansje en kampvuur doen.

        anders werkt het niet.

        Comment


        • elisabethcapri
          elisabethcapri commented
          Editing a comment
          draai ik mijn hand niet voor om. maar dan wel bij volle maan en met didgeridoo. ik doe mijn best!

        #28
        Purple Queen
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #29
          Autoflowering
          Attached Files

          Comment


            #30
            Autoflowering 2

            Heeft iemand nog suggesties?
            Attached Files

            Comment


            • Captain fantasy
              Captain fantasy commented
              Editing a comment
              Bemoedigend toespreken. Af en toe zeggen dat ze mooi is. Op tijd water geven. Niet te veel water geven. Rustig blijven, verliefd kijken naar het plantje en proberen te achterhalen wat het plantje nodig heeft, niet teveel denken aan de berg wiet die mogelijks van een plantje kan komen.
          Bezig...
          X