Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volle zon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klimaat: Volle zon

    Korting op 420shop
    Ik heb 2 vensterbankplantjes, een Royal Runtz staat 5 uur in de volle zon, dat is het max op de vensterbank. (Femenised seeds, niet auto) en een critical cush (ook femenised), die 2 weken jonger is.

    Royal Runtz is a callifornian girl en is vroeg in de volle zon gegaan, als ze zo goed als 4 gekartelde blaadjes had, she loved it! Ik had ook een Cookies gelato, ook californian maar die is gestagneerd en heb ik verwijderd 💔

    Ik ben dan opnieuw begonnen met een critical van royal queen seeds.

    Nu verander ik de hellingsgraden van haar pot om te richten naar de zon, juist op de grens van volle zon en normaal daglicht, zo staat ze niet in de volle zon maar de "lumen" verhogen wel denk ik, tis maar persoonlijk experiment 😋

    Ik heb wel gelezen dat de critical ook graag een warm klimaat heeft zoals bv Spanje en natuurlijk dus ook de zon.

    Wanneer is een plant sterk genoeg om in de volle zon te staan?
    Zou haar niet graag verliezen zoals de cookies gelato, nu kan ik volgens de tijd van het jaar niet meer opnieuw beginnen!

    Foto bijgevoegd van vandaag van de critical.

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Al er een paar kartelblaadjes is. Mits voldoende water. Teveel is ook niet goed.

    Achter een raam neemt de sterkte van zonlicht ook enorm af.

    Gaat wel stinken tegen eind september ...

    Succes.

    Comment


      #3
      Achter een raam in de volle zon bestaat niet, een raam houdt veeeel meer licht en straling tegen dan je zou denken. Je kan best wel een plantje kweken zo maar ze zullen gaan strekken naar het licht toe groeien, dus verwacht lange dunne planten met een zeer beperkte opbrengst. Wat je nog een beetje tegen het strekken kan doen is idd regelmatig de pot draaien en het plantje als ie straks wat langer is opnieuw begraven door de bovenste laag aarde op te vullen tot onder z'n eerste blaadjes.
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door kelderkastje View Post
        Al er een paar kartelblaadjes is. Mits voldoende water. Teveel is ook niet goed.

        Achter een raam neemt de sterkte van zonlicht ook enorm af.

        Gaat wel stinken tegen eind september ...

        Succes.
        Ok dank u wel voor je info.
        Het raam staat wel open dus ze staat, de ene toch al, in de volle zon.

        Mijn ander plantje heeft zo goed als 4 gekartelde, dus misschien nog iets te vroeg voor volle zon. Ik geef wel water aan alle 2 naar volgens de warmte.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door parakweker View Post
          Achter een raam in de volle zon bestaat niet, een raam houdt veeeel meer licht en straling tegen dan je zou denken. Je kan best wel een plantje kweken zo maar ze zullen gaan strekken naar het licht toe groeien, dus verwacht lange dunne planten met een zeer beperkte opbrengst. Wat je nog een beetje tegen het strekken kan doen is idd regelmatig de pot draaien en het plantje als ie straks wat langer is opnieuw begraven door de bovenste laag aarde op te vullen tot onder z'n eerste blaadjes.
          Ok dank je voor je info.
          De planten staan nu 5 uur lang in de volle zon met open ramen, vensterbank is ongeveer zuidwest gericht, anders het gewone licht, als de temperatuur toelaat ook met open ramen.
          Slecht weer blijven ramen gesloten en heb ik een ventilator die voor beetje luchtstroom zorgt.
          Geef ook bio grow, later bio bloom en bio top max van bio bizz.

          Comment


            #6
            Achter een raam ben je wel de goden aan het verzoeken om spint.
            Ik snap hoe het werkt: spint zit overal, het heeft alleen in onze natuur zoveel vijanden dat het geen houvast krijgt en bijna nooit schade aanricht. Daarnaast is het regelmatig te vochtig buiten voor spint om het lekker te doen. Omdat je binnen nauwelijks nachtelijke temperaturen hebt, geen vijanden en het perfecte klimaat voor spint om te gedijen.. Zou ik wel opletten of je de duidelijke tekenen ziet. In een week is je plant leeggetrokken als het tegen zit.

            Mijn wietplanten beginnen en eindigen buiten. Geen gedoe met ramen, vensterbanken waar ze van af pleuren, geen geur in huis, geen rare beestjes..
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Hellingsgraden richten naar de zon lijkt me een beetje onzin aangezien de plant vanzelf richting de lichtbron groeit. Maar ben benieuwd.

              Comment

              Bezig...
              X