Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Einde eerste kweek (bladprobleem?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Einde eerste kweek (bladprobleem?)

    Korting op 420shop
    Hi All,

    Dus zoals de titel zegt ben ik aan het einde van mijn eerste kweek (indoor).
    ik heb 1x Blue cheese, 1x purple Queen, 1x Royal Cookies, Alle 3 de autoflower variant van Royal Queen Seeds.

    Op alle 3 de planten heb ik LST toegepast, enkel bij de Royal cookies heb ik ook een poging tot lollypopping gedaan.

    Ik gebruik als substraat de Plagron Batmix,
    Met voeding zolas aangeraden door plagron zelf. Schema Zal ik als bijlage toevoegen.
    ook was ik enkele weken bezig met bovenop de vermelde voedingen, PK13-14 bij te voegen.
    Ik ben hiermee gestopt omdat ik vermoed dat de bladproblemen die ik ondervind hiermee te maken hebben. (Achteraf heb ik ook gelezen dat deze eigenlijk overbodig is gezien ik ook Green sensation gebruik.).
    maar dus wou ik hier even checken of dit daadwerkelijk het probleem is.
    voor het water gebruik ik 50/50 osmosewater / kraanwater, en ik gebruik plagron Lemon Kick om de PH Tussen 6.0 en 7.0 te houden.
    in werkelijkheid zat ik altijd tussen 6.2 en 6.8



    De Blue cheese is vrij snel in bloei geschoten dus veel LST heb ik hier niet kunnen toepassen.
    de toppen zijn ook nogal luchtig / niet compact, ookal zien ze er wel groot en stevig uit.
    alles was goed enkel nu in de late bloei enkele rare gele vlekken op een paar bladeren. Voor de rest ziet hij er wel nog steeds goed groen uit. Ik had verwacht dat de bladeren wel geleidelijk hun kleur zouden verliezen als ze hun voedingsstoffen zouden afgeven aan de toppen.
    (zoals het geval bij de Purple Queen)
    Ik geef deze nu enkel PH Gebalanceerd water.

    De Purple Queen daarintegen heb ik wel redelijke tijd kunnen trainen met LST.
    de toppen zijn dan ook veel compacter dan de Blue cheese.
    deze is nu alle bladeren zijn oorspronkelijke donkergroene kleuren aan het veranderen naar geel/bruin/semi paars zo een beetje herfstkleuren. Ook deze geef ik nu enkel ph gebalanceerd water

    Dan de Royal cookies loopt een paar weken achter op de 2 andere en krijgt dus nog steeds bloeivoeding zoals op het schema van Plagron.
    Deze was de hele tijd wel al iets lichter van kleur, maar ook hier begin ik precies wat rare dingen te zien op de bladeren.
    bijvoorbeeld op 1 van de nieuwe bladeren begint de middelste bladvinger lijkt hij niet juist te groeien.



    Edit:
    ik gebruik een mars Hydro TS1000 in een 120x120x200cm met een kleine en grote fan voor luchtcirculatie

    Hopelijk ben ik niet te onduidelijk en weten jullie mij hier te helpen 😁

    Alvast bedankt,
    Themo
    Attached Files
    Last edited by Themo; 25 October 2022, 21:22. Reden: Added growschema

    #2
    Batmix is te zwaar voor autos, meestal is gewone potgrond al genoeg, dus dat je pas in de bloei problemen krijgt is mooi.

    Kelderkastje en Takketoelli kennen autos beter dan ik.

    Comment


      #3
      Heb het zelfde gedaan laatste ronde teveel p of k gegeven door gs en pk1314 te mengen. Zal wss juist zitten met je gevoel. Je bent er nog mooi op tijd bij denk ik, van ik was het verder gevorderd.
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #4
        Teveel P en K veroorzaakt om een of andere reden vaak stikstofgebreken (vergelend blad met paarste stelen, begint onderop, breidt uit naar boven).
        Dus dan zou je beter kunnen omschakelen naar groeivoeding om dat proces iets te vertragen.

        Dat neemt niet weg dat autoflowers een beperkte levensduur hebben en dat ze niet alleen automatisch bloeien maar ook automatisch doodgaan. Die aftakeling is helaas niet te stoppen. Maar als je binnen een normale kweektijd zit, dan zou ik het idd gooien op een overdaad aan P en K.
        Paar keer normaal voeden zou het iets kunnen vertragen, maar in de meeste gevallen is het een soort domino-effect wat moeilijk te counteren is.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Het is lastig te zien maar de ' bruine' toppen lijken wel rot.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Weedjewel View Post
            Het is lastig te zien maar de ' bruine' toppen lijken wel rot.
            Nee hoor, het zijn echt gewoon donker paarse toppen 😁
            Attached Files

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              Teveel P en K veroorzaakt om een of andere reden vaak stikstofgebreken (vergelend blad met paarste stelen, begint onderop, breidt uit naar boven).
              Dus dan zou je beter kunnen omschakelen naar groeivoeding om dat proces iets te vertragen.

              Dat neemt niet weg dat autoflowers een beperkte levensduur hebben en dat ze niet alleen automatisch bloeien maar ook automatisch doodgaan. Die aftakeling is helaas niet te stoppen. Maar als je binnen een normale kweektijd zit, dan zou ik het idd gooien op een overdaad aan P en K.
              Paar keer normaal voeden zou het iets kunnen vertragen, maar in de meeste gevallen is het een soort domino-effect wat moeilijk te counteren is.
              Allright bedankt voor de info, ik hou het wel nog even in het oog. Ik zit inderdaad wel binnen de normale timeframe.
              is zowiso iets wat ik niet meer zal doen bij mijn volgende kweek

              Moet nu ook net lukken dat wegens onvoorziene redenen, ik de plantjes net heel hard heb moeten stressen door ze te verhuizen met de auto, dus ik hoop dat dit niet in mijn nadeel werkt

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Autos moet je zaaien en in het rusthuis zetten met 22/2 licht.
            Bezig...
            X