Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe lichtdicht moet je tent zijn?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe lichtdicht moet je tent zijn?

    Korting op 420shop
    Ik heb een goedkope tent (Probox basic) en als het licht brand in de tent en ik loop de donkere kamer in lijkt het wel een kerstboom.
    Het licht schijnt door de rits, de naden, het raampje wat door een velcro flap afgedekt zou moeten worden en door allerlei andere kleine gaatjes als speldeprikken.

    Hij wordt na de volgende kweek vervangen door iets goeds (moet van mezelf er minimaal twee rondes mee doen) maar ik vraag me af of ik in deze tent wel photos kan kweken?
    De ruimte waar de tent staat is in de donkere periode niet hel verlicht maar zeker ook niet helemaal donker.

    Hoe donker is donker genoeg en hoeveel licht is schadelijk tijdens de nacht in de bloei periode?
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

    #2
    Zoveel mogelijk zou ik zeggen. Sommige plakken het schermpje af van de ontvochtiger.

    Ik vermoed maar mss kunnen andere dat bevestigen dat voor autoflowers dit minder erg is omdat die niet naar 12/12 moeten.

    Comment


      #3
      ja maar die kamer, wat hangt daar voor lamp? Staat ie pal op een raam op het zuiden? Zal wel meevallen joh, eerder lullig als je bezoek hebt, maar ja zo'n tent is sowieso een give away, ook als ie niet gloeit

      Comment


      • JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        Er hangt een led-TL balkje maar daar staat nog een kast tussen, mijn zoon zit daar 's nachts te gamen. Door het raam komt geen licht.
        Het zal in ieder geval nooit zo licht zijn als een heldere zomernacht met volle maan...

      • KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        Nou dan zou ik me absoluut geen enkele zorgen maken hoor, dat komt echt wel goed. Ik was in het begin ook heel spastisch over licht. Je kan op de foto's nog steeds de extra zwarte rubberen rand zien die ik in mijn kast heb gefröbeld, eerste kweek had ik zelfs een flap over de bovenzijde van de deur geplakt, voor lichtinval van bovenaf... weejewel

        Knettergek... naar mijn mening nergens voor nodig, je moet niet met je bolus met vol licht in die tent gaan hangen als ze slapen, maar indirect zwak leklicht, ja het zal wel. en je moet echt eens in die tent filmen met standaard verlichting in de kamer, die fotonen die nog doordringen hebben geen energie meer joh... rieleks

      #4
      Je moet er es in gaan staan met alles dicht, zo zie je hoe erg het is, ev alles dicht pleuren en actieve inlaat gebruiken.
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


      • KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        Of je mobiel een tijdje laten filmen, dat heb ik gedaan.

        Was best saai filmpje, geen flikker te zien

        hi ha ho

      #5
      Hangt er een flap voor de rits? Denk ook dat het gaat meevallen hoor
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        Nee geen flap helaas.
        Maar heb net weer Autoflower zaden besteld, kan eigenlijk nog te weinig redenen bedenken om voor photo's te gaan.
        De ronde daarop een nieuwe tent en dan zien we wel verder.

      • DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Heb je zonnepanelen? Anders is 1 reden alvast dat je 6 uur per dag minder je lamp moet doen branden.

      • JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        Ik heb zonnepanelen maar daar heb je deze maanden niet veel aan.
        Ik betaal €0,17 cent per Kw/u dus die 135 watt kost me hoe dan ook de kop niet.

      #6
      Klein gaatje met licht dat rechtstreeks op de plant schijnt, kan al herma veroorzaken.

      Comment


        #7
        Als je hem toch nog maar 1x moet gebruiken van je geweten, plak hem dan gewoon dicht met ducttape net zolang hij lichtdicht is.

        Bij buitenkweken zie je soms dat planten niet in de bloei raken door steeg, straatverlichting of de automatische lamp van de buurman van 3 huizen verderop die snachts meerdere keren aanspringt door katten of vogels. En als je dan kijkt snachts staat je plant wel degelijk in het donker voor jou dan, echter houdt die lantaarnpaal 10 meter verderop toch de bloei eruit.

        Dus dichtplakken of nieuwe kopen, want je kweekt nu autoflowers, maar als die een ritme van 20/4 hebben vinden ze het ook niet fijn te pas en ontepas belicht te worden in de donkere periode. Wil niet zeggen dat je van een beetje licht meteen ballen gaat ontwikkelen maar verre van optimaal is het niet. Achterstand, stilstand, zijn dingen die je niet opmerkt zolang er niet vergelijkingsmateriaal is met dezelfde planten die wel donker staan. K

        Donker periode moet 100 procent donker zijn, photos of autos geen verschil. Met andere woorden, geef jij je autos 4 uur donker, dan is het niet aan te raden deze in die 4 uur te storen ookal kunnen ze 24 uur licht hebben, ze zijn wel ritme gevoelig en raken in stress door licht op niet de juiste tijden.
        ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

        Comment


          #8
          Het is vrij simpel, Licht moet buiten gehouden worden zo veel als het kan (als de planten aan het bloeien zijn), hier en daar een speldenprik is geen ramp, MAAR ik zou het zekere voor het onzekere nemen en een goede lichtdichte tent kopen, het is een kleine investering, maar ze gaat wel 10-15 jaar mee, OF je maakt zelf een kast.
          Je kan ook een lichtdicht/ waterdicht zeil gebruiken.
          Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
          Jah, ik hou van planten.

          Comment


            #9
            https://youtu.be/5KSLG9heBe0

            Het antwoord is klaarblijkelijk: als je er een boek bij kan lezen is het teveel licht....
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

            Comment


            • Snuitje
              Snuitje commented
              Editing a comment
              Grappig hoe hun 'Wageningen' uitspreken.
          Bezig...
          X