Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Water

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Water

    Korting op 420shop
    Een vraagje over het water dat jullie geven
    zorgen jullie er voor dat dit een bepaalde temperatuur heeft ?
    nog maakt dit in principe niet uit ?
    want in mijn gedacht als je koud water geeft
    zal hij een shock krijgen van het koude water
    alvast bedankt

    #2
    Water rond kamertemp, 20-24 is ideaal.
    doe ik overigens niet altijd hoor aangezien me water altijd ff moet staan voor t Belgische chloor en t dan vaak afgekoeld is naar sub20
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


      #3
      Hey, Ik meet mijn bodemtemperatuur en pas hier dus ook de temperatuur van mijn watergift op af. Want ik zag dat ze bij gewoon koud leidingwater flink daalde in temperatuur en het ruim 6 uur kost om weer op temperatuur te komen. Dit leek me onwenselijk en sindsdien doe ik lauw water dat ik een tijdje binnen laat staan tot het kamertemp is. Je moet wel weten, ik heb geen idee of het beter is of niet, maar ik dacht ach ja, schok is niet goed, aan de andere kant, er zijn mensen die zweren bij koud douchen, dus, who knows.... enniewee, dit is mijn bodemtemperatuur van de afgelopen week, steile delen is watergift:

      afbeelding.png

      en bodemvocht:

      afbeelding.png

      Die laatste moet je wat minder serieus nemen, maar geeft wel beeld van watergift versus T

      In mijn topic in micro vind je meer grafieken, ook met de forse daling in temperatuur, die data ontbreekt helaas in deze grafieken

      Comment


      #4
      Bij voorkeur geef ik lauw water maar lukt niet altijd.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #5
        Regen is ook voorverwarmd tot de temperatuur van de lucht als het valt.
        Maar effe zonder dollen, een plant raakt niet in shock van koud water. De pot is warm, de lucht is warm, als het water koud is dan is dat ook in no-time warm. Die shock duurt hooguit 5 minuten en ik heb tot nu toe geen enkele plant meegemaakt die er last van heeft gehad. En ik bezit zo'n 180 verschillende plantsoorten. Ik geef tropische planten soms zelfs gewoon brokken ijs, dat kunnen ze ook prima aan.

        Te warm water kan wel problematisch zijn.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #6
          gewoon thermo meter pakken en water maken met 25graden celsius zit je altijd goed en dan heb je ook geen daling in temp in je medium

          vroeger lette ik er ook niet op maar meet het nu altijd is kleine moeite om je water op een goede temp te krijgen wand het water koelt snel af

          kamer temp is je water toch een flink stuk kouder dan de omgevings temp

          Comment

          Bezig...
          X